Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
motardnisse skrev:På -04 vet jag inte riktigt pga detta EGR systemet. Enligt vissa så räcker det att ta bort ena slangen vid styrhuvudet och plugga det men vad vet ja?
motardnisse skrev:på vilke årsmodell??
PÅ -02 så är det gnistgallret, munstycke, nål, metallbricka på förgasaren som hindrar fullgas. kanske nåt mer.
På -03 så fick den en annan förgasare så där sitter det en insexskruv som hindrar trotteln att lyfta fullt samt det vanliga gnistgallret, nål, munstycke. På -04 vet jag inte riktigt pga detta EGR systemet. Enligt vissa så räcker det att ta bort ena slangen vid styrhuvudet och plugga det men vad vet ja?
aGGeLiTO skrev:vart sitter gnistgallret?
aGGeLiTO skrev:vart sitter gnistgallret?
robbah99 skrev:Det sitter som en liten "sil" vid utblåset på ljuddämparen. Knacka loss skiten bara. Se till att gallret inte ramlar in i dämparen bara![]()
robbah99 skrev:Det sitter som en liten "sil" vid utblåset på ljuddämparen. Knacka loss skiten bara. Se till att gallret inte ramlar in i dämparen bara![]()
aGGeLiTO skrev:hehe hur mkt stryper den??
Spider skrev:Måste man köra med sil på Lökken ?![]()
Datum ?
![]()
aGGeLiTO skrev:hehe hur mkt stryper den??
Spider skrev:Rätt rejält. Men tänk på att gaserna fortfarande har en rätt krånglig väg att gå genom orginaldämpen så ett slipon/helsystem är en ganska bra investering.
robbah99 skrev:Inte bestämt datum än...
Spider skrev:EGR = SAS![]()
Finns två varianter, en snabbvariant där man gör nåt i stil med det du säger och lämnar därmed en massa skrot kvar på hojen helt i onödan. Med den andra varianten så skurvar man bort alla pryttlar och pluggar på två ställen, kopparbricka bakom/mellan konerna (heter det så, pluralis av kona ?) som grenrören ansluter emot vid cylindern (jupp, innebär att man måste lätta på konerna = pillrigt) och en skruv på högersidan av cylindern. Med denna variant så blir det inget kvar av SAS'en (utom ett ganska fult fäste iofs).
Ragnar/Lelles säljer dom få och små pryttlar man behöver för att göra endera varianten.
Spider skrev:Har inte Mega Raid mailat hans och mina förslag ännu ?![]()
![]()
motardnisse skrev:Raggarn sa det till mig då jag träffade honom när han var ute och åkte med sin hoj! Hur mkt väger den egentligen? 625/660 är redan tillräckligt tunga så du kommer nog inte känna skillnad på kanske 500 g eller vad det nu väger?
Då behöver man inte ha en massa tjafs med polisen. För de är ju fortfarande bara reggade som 24 kw eller hur?![]()
Hejsan!
Lägger in min fråga här eftersom den handlar om att strypa av en ktm 625
Köpte min 625 för 2 veckor sedan och då var den "ostryp" enligt ägaren innan.
Fick med locket till luftburken,nål,munstycken och trottelstoppet.
Finns det något mer att göra? läst i tråden om den här "EGR systemet"
Har jag sånt på min 06a med och ger det någon effekt att ta bort det?
//Pontus
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten