Lite restips?

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Snowwhites resedagbok....

Hej!

Startar denna tråden för att fråga lite allmänt om tips när det gäller resor.
Det är så här att jag ska ut och resa jorden runt 1/11 och är borta i 6 månader.
Destinationerna är: USA(NY LA), Mexico(Mexico City), Hawaii(Honolulu), Fijjiöarna, NZ(Christchurch), Australien(Sydney, Melbourne, Brisbane, Darwin), Thailand, Malaysia, Vietnam och Laos.
Jag reser tillsammans med en tjejkompis som är rätt berest. Hon har tex bort i Austalien i ett år o själv vandrat runt kusten och kan o vet hur man tar sig till ställen. Vi kommer för övrigt att vara där i 2 månader och ska jobba.(Tips om det är bara positivt med).
Vi har också under tiden vi planerat resan verkligen skaffat oss mycket kunskap och pratat med folk som gjort liknande resor, men det skadar inte att få lite mer tips.

Så jag undrar om det är några här som kan berätta lite om sina erfarenheter, vad man ska akta sig för, hur man ska packa lätt, vi är ju självklart packpackers då, eller tex billiga vandrarhem o hoteller, eller helt enkelt vilka sorts skor som passar bäst för utflykter o dylikt. I Thailand, Malaysia, Vietnam och Laos kommer vi att vara länge och ta oss in o ut från länderna lite hur som helst med buss.

Tack på förhand!
:)

Last edited:
Nu är det nära!!

Okej, nu är det så här att jag ska påbörja min efterläntade resa om en vecka! Och med det tänkte jag göra denna tråd till min speciella resedagbok. Jag kommer att ha tillgång till internet under resan så, så fort jag loggar in kommer jag med nya inlägg om det jag har varit med om under resans gång. Vart jag befinner mig samt hur läget är. Då kommer ni att ha en stunds trevlig läsning här framför er för att jag är borta i 6 månader. :)

Så klart kommer jag att sakna er alla så om ni känner att ni saknar mig :rolleyes: kan ni ju alltid PMa eller nåt. Det är alltid trevligt med mail och likande.
:pannkyss på er alla...

MVH/ Snowwhite

snowwhite skrev:
Så klart kommer jag att sakna er alla så om ni känner att ni saknar mig :rolleyes: kan ni ju alltid PMa eller nåt. Det är alltid trevligt med mail och likande.
:pannkyss på er alla...

MVH/ Snowwhite

Du har en hel del mail att se fram emot, det lovar jag dig. :kiss

Är det i Mexiko pepparn växer? I så fall är det Mexiko jag har önskat att du skulle åka till.

Sa nu har vi varit i NY i n[gra dagar och allting har varit underbart. Vi kommer att vara har tills pa sandqag o sen flyger vi till LA.
Har redan sett alla "turiststallen" i NY o gatt pa museum med. Ikvall ska vi ut o festa och imorgon ut pa sexmuseum!
De senaste dagarna har varit spannande ty presedentvalet har agt rum och alla har varit lite nervosa...jag kan saga att manga blev besvikna nar Bush vann igen.

Kommer att skriva igen nar jag kommer till LA. Hors da!!

snowwhite skrev:
Sa nu har vi varit i NY i n[gra dagar och allting har varit underbart. Vi kommer att vara har tills pa sandqag o sen flyger vi till LA.
Har redan sett alla "turiststallen" i NY o gatt pa museum med. Ikvall ska vi ut o festa och imorgon ut pa sexmuseum!
De senaste dagarna har varit spannande ty presedentvalet har agt rum och alla har varit lite nervosa...jag kan saga att manga blev besvikna nar Bush vann igen.

Kommer att skriva igen nar jag kommer till LA. Hors da!!

Om du laser det har innan du sticker fran NYC sa tycker jag att du ska ta dig till Spinning Bar, som ligger langst upp pa hotellet Mariott Marquis. Hotellet finner du vid Times Square. Baren roterar ett varv pa ca en timme och darifran far du en bra utsikt over Manhattan. Jag var dar forra veckan och det var helt okej. Man krokar sig inte full dar dock, nastan lika dyrt som i Sverige... :hihi

Lugn skrev:
Om du laser det har innan du sticker fran NYC sa tycker jag att du ska ta dig till Spinning Bar, som ligger langst upp pa hotellet Mariott Marquis. Hotellet finner du vid Times Square. Baren roterar ett varv pa ca en timme och darifran far du en bra utsikt over Manhattan. Jag var dar forra veckan och det var helt okej. Man krokar sig inte full dar dock, nastan lika dyrt som i Sverige... :hihi

taqck for tispet men vi ska till en latinoklubb o dansa!!

Ok..idag tog vi fargan till Staten Island och kollade pa frihetsgudinann och det var maktigt..

sedan sa var vi pa sexmuseum och det var inte lika spannande som jag trodde att det skulle bli..sa det rekomenderar jag inte.

Ikvall ska vi ut och festa. Imorgon kanske vi tar o aker till The Hamptens..far se...

Nat som e riktigt ironikst ar att vart man en sitter, pa tunnelbanan eller fargan sa sager dem i hogtalarna att man ska akta sig for stora paket och liknande och alltid vara uppmarksam pa misstanksamma manniskor eller paket...hmmm lite skrammande..

pussar o kramar...vi hors snart igen.
Det bar av till LA pa sondag iaf...dar kommer en kompis o hamtar upp oss o kor oss till Santa Barbara, dar han han ett hus vid vattnet som vi ska bo i...Battre an sa kan det inte bli.

fran NY till LA

Efter ytterligare nagra dagar i NY dar vi bland annat sag the Yankee stadium och var publik till inspelningen av Carson Dalys show tog vi flyget till LA.
Nar vi kom fram till LA sa hyrde vi en bil pa plats for sar maste man verkligen ha en bil for att ta sig runt till stallen. Det ar verkligen enorma avstand mellan saker o ting.
Vi bor i Santa Barbara hos syrrans ex och vi har haft jattekul har. Men det varsta ar att ta sig in till LA varje dag.

Det at kul och se alla motorcyklar har for har ar det typ sasong hela tiden ju...det haller mig uppe om jag blir ledsen och far hemlangtan. Men som ni alla vet sa bryr de sig inte alls om skyddsklader och liknande. I NY koa alla som galningar bil som motorcykel men har i LA ar dem mycket battre pa det. De kor nastan lite som vi i Sverige. Verkligen haller filen och hastigheten samt blinkar ordenligt.

Har blivit sjuk sa nu ska jag lagga mig.
kram.

Idag har vi varit pa the Getty Museum och det var sa ortoligt vackert. Man kan verkligen tillbringa en hel dag dar alltsa. For er som planerar en resa till LA sa foreslar jag att ni tar er tid att besoka museet och inte bara Hollywood skylten o Beverly Hills...Dessutom sa ar museet gratis men parkeringen kostar bara 7 dollar.
pa torsdag flyger vi till Mexico och kommer att vara dar i 9 dagar...
kram!!

Bilder

Här kommer lite bilder från snowwhites resa. Mer kommer imorgon. :)

Bifogat

• P1010001 (Small).JPG
    P1010001 (Small).JPG
    22.4 KB · Visningar: 87
  • P1010003(2) (Small).JPG
    P1010003(2) (Small).JPG
    51.5 KB · Visningar: 95
  • P1010018(1) (Small).JPG
    P1010018(1) (Small).JPG
    25.7 KB · Visningar: 154
  • P1010026 (Small).JPG
    P1010026 (Small).JPG
    33.3 KB · Visningar: 219
  • P1010030 (Small).JPG
    P1010030 (Small).JPG
    36.5 KB · Visningar: 80
Fler bilder...

Bifogat

• P1010034 (Small).JPG
    P1010034 (Small).JPG
    49.3 KB · Visningar: 82
  • P1010035 (Small).JPG
    P1010035 (Small).JPG
    43.1 KB · Visningar: 79
  • P1010041(1) (Small).JPG
    P1010041(1) (Small).JPG
    11.5 KB · Visningar: 96
  • P1010045 (Small).JPG
    P1010045 (Small).JPG
    34.4 KB · Visningar: 249
LA till Mexico city

Okej, sa nu har man vart i Mexico city i tva dagar och jag maste nog saga att jag inte gillar denna stad overhuvudtaget.
Det paminner mig mycket om storstaden Tehran i Iran och det ar inte kul att vistas har om man inte kan ett anda spanskt ord som jag for de kan inte ens saga hej pa eng. samt att jag at tjej med, det at valdigt svart.
Jag och min resekompis kommer formodligen att ta bussen imorgon till Cancun, det kommer att ta ung 1 dag att komma fram men jag tror nog att det kommer att vara vart det. Jag trivs inte alls i denna jobbiga stad
Efter cancun ska vi nog ta en annan buss till en annan stad och seda tar vi flyget tllbaka till LA den 20:e..

kram kram...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...