Första crashen ett faktum!

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Ja så kan de gå! På näst sista varvet på första tidsträningspasset på Knudan så hände det som pajade #65s fiiina nylackad kåpor! :(

Framhjulet hade lyft ganska bra ett par ggr varven innan över krönet innan hårnålen, brukar annars vara rätt bra på att hålla ner hjulet, men det gick fint ändå....nästan....

På näst sista varvet så landade jag antagligen lite snett med framhjulet och hojen började vobbla inför inbromsningen i hårnålen. Jag tyckte inte det kändes så dramatiskt utan försökte hålla i och bromsa in till hårnålen, men så helt plötsligt reste sig hojen upp på FRAMhjulet och slängde av mig med en snygg liten volt över styret och hojen efter.... :3freak

SHIT! Tänkte jag och hoppade upp för att kolla hur det gick med hojen som låg bakom mig. Rullade bort den från banan och började undersöka den.

Som tur var såg det inte så farligt ut, det enda som gick sönder var hela kopplingshandtaget, men infästning i styret och allt...kunde räckt med själva handtaget tycker man, men det gick väl rätt bra ändå... :3freak

Annars så blev det lite nerslipat och repigt på diverse ställen, t.ex. framgaffel och ljuddämpare...men no biggie...
Men min fiiiina lack blev förståss pankaka...buhu... :huvet

Ja just det...själv klarade jag mig utan skador, lite öm i vänsterhanden och blånagel på stortån, men inget att prata om! Utrustningen gjorde sitt jobb som den skulle! :banana

Funktionärerna gjorde ett strålande jobb och var mycket trevliga och hjälpsamma då de hjälpte mig in med hojen igen, tack så mycket! :tummenupp

Även ett STORT tack till alla hjälpsamma människor i depån som ville hjälpa en stackare utan ett kopplingsgrepp! Lyckades till slut få ihop en GSX-R/RS250 hybrid till koppling som funkade utmärkt! Tack än en gång! :tummenupp :banana

Till slut fick vi iaf. få ihop hojen till tidsträning #2, men det blev ingen förbättring av tiden...kändes dock skönt att komma ut igen så pass snabbt och hojen funkade som den skulle, så får se om jag kan förbättra min tid på warmup och race imorrn!

Lyckades iaf. kvala in på 16:e plats med tiden 1:12:454! :)

Dagen innan

Race-h%f6gerfram.jpg

Minuterna innan

racebild.jpg

Efter...

crashskador.jpg

fick ju titta efter både en o två gånger innan jag såg den lilla pytteliten bögel i tanken... :tungan

Snygg lack hursom. Nu ser hela paketet bara mer hardcore ut :tummenupp

Komoza är killen som har gjort min lack. Hans sajt kommer dock inte upp förrän nästa vecka, so be patient! :)

Skitduktig kille, skön känsla för former och färger! :tummenupp
Har lackeringsverkstad i Höör, rekommenderas starkt!

Andra crashen ett faktum nu också! :huvet

BAH!

Efter att ha kommit bra iväg så klantar jag till det ORDENTLIGT när jag håller på att ramma föraren framför mig nere i litokurvan, fick tydligen bra mycket mer fart än honom vilket resulterade i att jag hängde mig på bromsarna och försökte bromsa upp och svänga undan, men till slut blev jag tvungen till att styra ut i gräset och hoppas på det bästa... :gnissla

SMACK så ligger jag där i gräset och svär...mög alltså... :(

Yeye, man lär så länge man lever...men trist va det iaf...inte ens ett helt varv blev det... :död

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back