8 års fängelse för våldtäkt......

Fogel99

www.ducceklubben.org
Gick med
23 Mar 2004
Hoj
Yamaha R1 -98 röd, vit, svart och ett ART slipon - - - - Ducce 748 (854 cc) ,Ducati performance trimchip ,kemnarace koppling ,Termignoni pipor
http://www.sr.se/Ekot/artikel.asp?artikel=443462

Så där ja ,nu börjar straffen likna nåt även om jag hellre
hade sett 88 års fängelse för svinet.

Men men ,bättre med 8 år än tidigare som man läst:

Våldtäktsmannen dömdes idag till 1,5 års fängelse av ******* tingsrätt.

Fast egentligen borde det vara dödsstraff på sådana brott.

Fogel99 skrev:
http://www.sr.se/Ekot/artikel.asp?artikel=443462

Så där ja ,nu börjar straffen likna nåt även om jag hellre
hade sett 88 års fängelse för svinet.

Men men ,bättre med 8 år än tidigare som man läst:

Våldtäktsmannen dömdes idag till 1,5 års fängelse av ******* tingsrätt.

Fast egentligen borde det vara dödsstraff på sådana brott.

Tyvärr anses han fortfarande vara välkommen i det svenska samhället, det står inget om utvisning. (Det har tidigare stått att han var vitryss).

eus skrev:
Nej det borde inte vara dödsstraff på nåt brott

edit: Fortfarande så hjälper vare sig längre straff eller dödsstraff.

Nej, nackskott är nog det enda vettiga.

Jag kan inte hjälpa att förundras och börja tänka på hur man hade tagit det hela som far till den unga kvinna som blivit våldtagen. Jag förstår verkligen de ursinniga föräldrar i USA som skjutit eller på annat sätt tagit livet av deras barns gärningsmän. Ännu värre hade det varit om det handlat om pedofileri.

Tyvärr fungerar det så i Sverige, för er som inte vet, att man blir dömd för det brott som ger längst fängelsestraff. Sedan summeras straffet upp till högsta möjliga straff beroende på hur många andra brott man begått.

Gustav1 skrev:
Nej, nackskott är nog det enda vettiga.

Stavas " NAKCSKÅT "...någon speciell kaliber ?

Personligen gillar jag 30 mm spränggranat med spetsanslagsrör.....

M.G.F skrev:
Tyvärr fungerar det så i Sverige, för er som inte vet, att man blir dömd för det brott som ger längst fängelsestraff. Sedan summeras straffet upp till högsta möjliga straff beroende på hur många andra brott man begått.
Eh, va :va

Bingo skrev:

Ja, den var klurig. Jag tror han menar att i t.ex. det här fallet så dömdes gärningsmannen för grov våldtäkt, trots att han begått misshandel, olaga frihetsberövande etc.

Sensmoralen antar jag är att man borde dömas för alla brotten. En bra idé tycker jag faktiskt.

Grov våldtäkt: 8 år
Grov Misshandel: 6 år
Frihetsberövande: 6 år

Ja, 20 år vore rimligt. Sedan kan man avskaffa 2/3 regeln också.

eus skrev:
edit: Fortfarande så hjälper vare sig längre straff eller dödsstraff.
Mot den aktuella brottslingen hjälper båda typen av straff.
- Dödsstraff = han gör inte om det igen
- Längre straff = har gör inte om det på länge

Bingo skrev:

Alltid lika invecklat...

Säg att du begått rån, mord och misshandel.

Då blir du förmodligen dömd för mord och kanske till och med får maxstraff och det är grundat på hur omfattande de andra brotten varit. Är du med på noterna eller ville du bara ifrågasätta mig? :)

tassen skrev:
Stavas " NAKCSKÅT "...någon speciell kaliber ?

Personligen gillar jag 30 mm spränggranat med spetsanslagsrör.....

Jag är lite inne på att linda några meter pentyl runt kroppen på honom också, bara tillräckligt så han blir lite rufsig.

sandstream skrev:
Mot den aktuella brottslingen hjälper båda typen av straff.
- Dödsstraff = han gör inte om det igen
- Längre straff = har gör inte om det på länge
Jojoo, men i avskräckande syfte då har det ingen verkan.

eus skrev:

Det är nog bara dödsstraff som har lite avskräckande syfte. Men även om vi skulle ha dödsstraff så spelar det ingen roll. Folk begår ju ändå brott för DOM åker ju ALDRIG fast.

eus skrev:

Menar du att straff över huvud taget inte har en avskräckande inverkan eller är det just hårdare straff som inte har det? :va
I sådana fall borde vi ju införa belöningar för alla brott, då skulle ju förmodligen upphöra.

Jag förstår inte den logiken, och nej - man kan inte alltid ta upp USA som exempel.

Ingel skrev:
Han fick 8 år + utvisning :tummenupp

(svd.se)

:confused: :va

Så här står det:

Publicerat 13 juli 2004 14:56

Täbymannen dömd för grov våldtäkt

Den 34-årige man som erkänt den brutala våldtäkten av en ung kvinna i Täby i början av april dömdes på tisdagen vid Stockholms tingsrätt till åtta års fängelse för grov våldtäkt och försök till grov våldtäkt.

Våldtäktsförsöket skedde i Farsta två veckor senare. Det avbröts efter det att några unga män sett överfallet och ingripit. De larmade polisen som kunde gripa mannen på platsen.

Åklagare Cecilia Cassmer är nöjd med att 34-åringen dömts till 8 års fängelse samt utvisning för grov våldtäkt och försök till grov våldtäkt.

- De har bedömt det som jag har åtalat, så jag är nöjd med det här. Jag hade yrkat upp emot straffmaximum tio år och tycker att domen ligger i linje med det, säger Cecilia Cassmer till TT.

Den 34-årige våldtäktsmannen döms av Stockholms tingsrätt att betala drygt 240 000 kronor i skadestånd till sina offer. Nära 170 000 kronor ska gå till den kvinna som blev offer för den grova våldtäkten i Täby. Till den kvinna som utsattes för hans försök till våldtäkt i Farsta ska mannen betala knappt 73 000 kronor.

Skadestånden betalas för kränkning samt sveda och värk.

Gustav1 skrev:
Jag är lite inne på att linda några meter pentyl runt kroppen på honom också, bara tillräckligt så han blir lite rufsig.

Jag skulle ändra det till " en del av en meter och linda den runt en del av hans kropp...möjligen hans snart avsmällda sn...pp "" :7peta

Markus skrev:
Menar du att straff över huvud taget inte har en avskräckande inverkan eller är det just hårdare straff som inte har det? :va
I sådana fall borde vi ju införa belöningar för alla brott, då skulle ju förmodligen upphöra.

Jag förstår inte den logiken, och nej - man kan inte alltid ta upp USA som exempel.
Jo straff i sig, men att bara ha hårda straff hjälper inte för att få ner statistiken.
Man kan visst ta upp USA som exempel, eller Kanada kanske som är motsatsen

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...