Bra första intryck av bankörning

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Knutstorp med Bike-Events idag, regnet stod som spö i backen men slutade perfekt till premiärturen i grön grupp på 20-min.

Första rundan går finfint i alldeles för lugnt tempo, funderar lite på att byta till gul grupp men bestämmer mig för att köra en runda till med grön.

Andra rundan slog sig dock grön och gul grupp samman till en stor grupp och satan vad tempot höjdes men fortfarande inga problem att hänga på så jag börjar ladda mer och mer i kurvorna, så mycket att min stövel och mina fotpinnar nu är ganska nerslipade :)

Allt bra än så länge, ligger bakom en tjej på RS125a några varv tills jag lyckas bromsa mig om henne och höjer tempot ännu ett snäpp.

Allt går fint och grodan flyger fram i bra tempo, hårnålen nästa.
(Jävla feldoserade kasskurvjävel)

Ligger på bra och känner att fotpinnen börjar ta i... tufft tänkte jag och vred rullen i botten, det skulle jag inte gjort :(

Båda hjulen släpper och jag kasar ut i miljön fortare än en chippanes säger lis.
En stund senare blir det gulflagg och grodan får åka skambil till depån :(

Vad är det nu man säger? Den som aldrig vurpat har inte laddat tillräckligt?

1. Före kraschen
2. kaZmur in action
3. Slipa spackla lacka
4. Svetsa
5. Byta
6. Racing deluxe
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    86.9 KB · Visningar: 370
  • 2.jpg
    2.jpg
    72.5 KB · Visningar: 383
  • 3.jpg
    3.jpg
    79.8 KB · Visningar: 407
  • 4.jpg
    4.jpg
    64.5 KB · Visningar: 412
  • 5.jpg
    5.jpg
    84.7 KB · Visningar: 450
  • 6.jpg
    6.jpg
    64 KB · Visningar: 500
NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ varför :gråta
Edit kom in på MSN så får vi snacka lite!
 
Last edited:
det är rätt. man ska pressa.
men skrapa puckarna ska man väl göra medan man sitter PÅ motorcykeln?? :D
på det igen!
 
Verkar inte vara SÅÅÅ farliga skador, men man gråter blod när det händer.
Se det positivt. Nu har du iallafall kraschkåpor.. :-)

TIPS: Skaffa eller tillverka rampuckar till hojen. Inte svårt, men värt besväret.
 
kaZmur skrev:
Knutstorp med Bike-Events idag, regnet stod som spö i backen men slutade perfekt till premiärturen i grön grupp på 20-min.

Första rundan går finfint i alldeles för lugnt tempo, funderar lite på att byta till gul grupp men bestämmer mig för att köra en runda till med grön.

Andra rundan slog sig dock grön och gul grupp samman till en stor grupp och satan vad tempot höjdes men fortfarande inga problem att hänga på så jag börjar ladda mer och mer i kurvorna, så mycket att min stövel och mina fotpinnar nu är ganska nerslipade :)

Allt bra än så länge, ligger bakom en tjej på RS125a några varv tills jag lyckas bromsa mig om henne och höjer tempot ännu ett snäpp.

Allt går fint och grodan flyger fram i bra tempo, hårnålen nästa.
(Jävla feldoserade kasskurvjävel)

Ligger på bra och känner att fotpinnen börjar ta i... tufft tänkte jag och vred rullen i botten, det skulle jag inte gjort :(

Båda hjulen släpper och jag kasar ut i miljön fortare än en chippanes säger lis.
En stund senare blir det gulflagg och grodan får åka skambil till depån :(

Vad är det nu man säger? Den som aldrig vurpat har inte laddat tillräckligt?

1. Före kraschen
2. kaZmur in action
3. Slipa spackla lacka
4. Svetsa
5. Byta
6. Racing deluxe

Lider med dig!
Jag var på BE körning igår och gjorde en highsider i hårnålen, det blev ambulans till Lunds lasarett och en övernattning hos sjuksystrarna. Är gott öm idag!!!
 
kajlyl skrev:
är det BE imorgon också?

Vad satte du för tider?

...beklagar sorgen :(
Inte någe BE imon.

Har inte nån koll på vilka tider jag satte men chansar på runt minuten blankt :rolleyes:
 
Fyy fan va surt! Tråkigt som fan med hojen! :4skrika Men men, löser sig!
Vad tyckte du om bankörning annars då? Är det kul?
 
uggla skrev:
Fyy fan va surt! Tråkigt som fan med hojen! :4skrika Men men, löser sig!
Vad tyckte du om bankörning annars då? Är det kul?
Yes... det var helt klart värt 950 riksdaler om jag inte hade kräsched
 
kaZmur skrev:
Vad är det nu man säger? Den som aldrig vurpat har inte laddat tillräckligt?

Sant.... kraschade 2 gånger på min första bankörning (ordentligt första gången)

Tur att det gick bra för dig och att du inte skadade dig allvarligt....!

//Anders
 
kruger skrev:
Lider med dig!
Jag var på BE körning igår och gjorde en highsider i hårnålen, det blev ambulans till Lunds lasarett och en övernattning hos sjuksystrarna. Är gott öm idag!!!

Jag hjälpte till att få in dig i ambulansen och sen körde vi ner din hoj med skamkärran till er vagn där vi lastade på den :tummenupp

Du verkade att ha klarat dig rätt skapligt
 
GSXR1100R skrev:
Jag hjälpte till att få in dig i ambulansen och sen körde vi ner din hoj med skamkärran till er vagn där vi lastade på den :tummenupp

Du verkade att ha klarat dig rätt skapligt

O fan, allt är bara suddigt ifrån det tillfället, som tur var är de ju en kurva som det inte går så fort!!! Du hade parkerat din bil och släp precis bredvid våran bil va? Har för mig att jag kände igen ditt ansikte ifrån när ni bar in mig i ambulansen.
Men vid olyckstillfället kommer jag inte ihåg ngt mer än att jag var i luften och flög sen börjar det komma tillbaka när dom tar av mig hjämen och sätter på mig stödkragen.
Hoppas jag har lärt mig att man ska vara väldigt mjuk på gasen iaf :fatta!
 
GSXR1100R skrev:
Jag hjälpte till att få in dig i ambulansen och sen körde vi ner din hoj med skamkärran till er vagn där vi lastade på den :tummenupp

Du verkade att ha klarat dig rätt skapligt
Vafan hälsade du inte på idag för? :va
 
kajlyl skrev:
Vad satte du för tider?

Att ¨sätta tider¨ är väl inte direkt målet med en B-E-körning, och framför allt inte i en mixad grön/gul grupp! Annars skulle jag tippa på att det tempot var ca 1,30-1,40 vid grodhjälmens vurpa, dvs ungefär som dina tider kanylen... :D
 
kruger skrev:
O fan, allt är bara suddigt ifrån det tillfället, som tur var är de ju en kurva som det inte går så fort!!! Du hade parkerat din bil och släp precis bredvid våran bil va? Har för mig att jag kände igen ditt ansikte ifrån när ni bar in mig i ambulansen.
Men vid olyckstillfället kommer jag inte ihåg ngt mer än att jag var i luften och flög sen börjar det komma tillbaka när dom tar av mig hjämen och sätter på mig stödkragen.
Hoppas jag har lärt mig att man ska vara väldigt mjuk på gasen iaf :fatta!
Stämmer bra det, hojen verkar ha klarat smällen rätt bra, kåpinfästningen bör dock bytas.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top