Titta jag flyger...

• Thread starter Thread starter Canoly
  • Start date Start date

Canoly

Guest
Tillbringade den mesta tiden av gårdagen på baksidan av banan, vet inte om böjen ifråga har något namn. Ställde in kameran på manuell fokus och fångade en hel del förare på väg in i högerböjen.

Då hör jag kåpskrap, vänder mig helt om och tar ett steg åt höger samt trycker av kameran mer eller mindre i blindo. Kollade som hastigast i displyen men såg egentligen ingenting som liknade en bild.

När jag laddar över bilderna i datorn upptäcker jag att det trots allt fastnade något på bilden. Bilden är givetvis suddig eftersom kameran var ställd i manuellt läge på annat avstånd än vad som blev fallet.

Föraren ifråga reste sig själv och gick undan och tittade på resten av rejset.

Har för en stund sedan ringt föraren, beskrivit bilden och fått hans tillstånd att publicera den på sporthoj.

Påminner lite om en fallskärmshoppare i fritt fall innan han utlöser skärmen.

Grym bild!
Kul att man ibland får spektakulära bilder som inte ens är meningen!
Dock besitter ju du förmågan att lyckas med det även annars....

Ojojoj, det där vet jag vem det är ju.. :D
Mycket glad över att han inte skadade sig, det kunde gått riktigt illa.

Ser faktiskt lite roligt ut. Lite lätt UFO varning på den bilden, sådan där fanatiskt hemmapulad PhotoShop variant:
- Ja se det är sant, du ser ju här på bilden att rymdvarelsen bara hänger i luften! :Bugar

(Tur att det gick bra iaf)

Bilden ser onekligen lite "kul" eller hmm... märklig ut. :)

Tur att det gick bra...för det ser ut som landningen blir lite hård...

oscar skrev:
Pålle är Pålle på forumet! :)

Han är också mannen som är mest spektakulär på just Falkenbergsbanan verkar det som. Minns förra året när han klämkäckt gjorde sig av med visiret på rakan, och körde i stort sett hela loppet med öppen glugg. :skrämd

bilden belyser ju en av det stora säkerhetsbristerna på våra banor, avåkningytorna ligger på en lägre höjd än banan, en sandgrav skall luta uppåt.

Vikken jäla smäll :rolleyes:

Ja, nog känns det i kroppen idag att man gjorde en trippel mollbergare med pik och landade stumt! Men det gick värre för en del andra, och jag hade kunnat göra om min vurpa anytime om startkraschen hade kunnat undvikas.

Det är något med Falkenberg precis som Peno säger, men förra året var jag ju iallafall nöjd trots att jag inte kunde andas på rakorna utan visir...

Full racerapport finns såklart numera på
http://www.racerjocke.com

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey