Vill bli av med buckla på tanken

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tja. Ställde hojen och gick tre meter. Sen låg den på sidan.
Lagom kul :kocko
Lyckades få en buckla i tanken, men lacken e inte skrapad. Var hos en verkstad och dom tror att den ska gå att fixa utan at jag ska behöva lacka om. Men den är ganska "hård/skarp (:va)" så det behöver göras innifrån av nån som e duktig. Det är tre streck i bucklan. Den är alltså lite "veckad". Bucklan går inte att "dra ut" alltså.

Så nu skulle jag gärna vilja ha tips om nån som e duktig på att fixa sånt i Göteborg. Jag har hört att det åker runt folk som fixar sånt. Dentare eller vad heter det? Är dom bättre än andra eller?

Last edited:
Tack för tipset!, men jag vill gärna sätta nåt proffs på det (inte jag alltså :) ) så jag slipper lacka om tanken efter ingreppet.

Hej du skall ringa och prata med Jonas på DentXpress, definitivt den bäste i stan :tummenupp har set vad han kan göra och det är magi :3freak om det nu går att ta utt bucklan på din hoj. Han klarar det mesta till och med det som en annan liknande firma inte klarade gjorde han. Han är väldigt duktig åtminstone på bilar, har set när han tagit ut ett veck på en sidodörr blev kanon.

Här är hans nr: 0704945946

Mvh Nicklas

Nu har han kollat på bucklan och han kan inte fixa den sa han. För "hård".
Han trodde inte någon annan kunde fixa det heller. Så vad göra nu?

Gå till nån som får spacka igen den och sen lacka om tanken???
Hur dyrt kan det bli?

Eller skita i det???
Vad göra?
:va

yonsson skrev:
... Gå till nån som får spacka igen den och sen lacka om tanken??? ...
Ska du ändå lacka om så är det väl bättre att börja med att dra ut det värsta innan du spacklar. Eller tänker du också åka runt med en tjock jävla spackelkaka på tanken? :7peta

Robban_C skrev:
Eller tänker du också åka runt med en tjock jävla spackelkaka på tanken? :7peta
Också? Gör du det eller?
Blir det kass då?
Jag kan ju tillägga att jag har "tummen mitt i näsan" så jag tänker då inte spackla, det får nån annan göra :)

yonsson skrev:
Också? Gör du det eller?
Blir det kass då?
Jag kan ju tillägga att jag har "tummen mitt i näsan" så jag tänker då inte spackla, det får nån annan göra :)
Nänä, inte jag. Men jag har fått ta hand om en och annan tank som har varit uppspacklad.
Kan bli kass om man har rejält med otur. Spackelkakor kan börja släppa (i värsta fall). Tunnare lager är oftast inga problem.
Mitt i näsan? Ny variant. :hihi

jonasb46 skrev:
Rätt så liten sketen bula på tanken på bilderna, kolla på bilderna under min signatur (riktar tankar).
/Jonas

shit :Bugar
Om du jobbar i jönköping någon gång så får du gärna höra av dig!
Min buckla är liten som satan, men hård så den måste bucklas och spacklas ut (Kanske bara den senare).

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti