Visir-imma?

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Börjar bli ruggigt trött på att mitt visir immar igen i alla möjliga väder.
Har en Shoei Raid, om det nu spelar nån roll...

Någon som har några tips på hur man kan lösa detta?
Finns det nån sjysst spray eller liknande att köpa?

Jag brukar ta någon droppe diskmedel och gnida ut det på visiret, sedan torkar man med en luddfri trasa tills det är siktklart. Det brukar fungera rätt bra och är billigt. Sedan finns det ju olika preparat som man kan köpa och som bygger på samma princip.
Det mest effektiva är dock imfria visir som är dyra men bra, om man nu inte är snål som jag ...

Köp ett imskydd. Kostar ca 150:-. Har själv en Raid och köpte ett nyligen. Fungerar bra faktiskt. Mc-varuhuset kan nog ha.

Sån där andingsmask kanske är nåt att tänka på. Har aldrig provat själv, men funderar på att köpa en, då jag också börjar tröttna på att visiret immar igen när man börjar blir svettig och jävlig... =O)

PeGe skrev:
Börjar bli ruggigt trött på att mitt visir immar igen i alla möjliga väder.
Har en Shoei Raid, om det nu spelar nån roll...

Någon som har några tips på hur man kan lösa detta?
Finns det nån sjysst spray eller liknande att köpa?

Hej!
Har oxå en shoei Raid och upplever att den immar igen ganska lätt, så var å hörde mig för om det igår. Antingen så kan man köpa till ett immfritt pinnlock-visir, ska tydligen vara bra men kostade typ 500 spänn (Yamahacenter) så jag la ner. Men nu ser jag att nån hittat ett för 150, bra pris! Började fundera på om ett nässkydd kunde hjälpa, i och med att utandningsluften styrs bort från visiret. Inte prövat det än dock. Spray är jag osäker på, visiren är väl redan behandlade? Någon annan som vet?

Last edited:
Creeed skrev:
Hej!
Har oxå en shoei Raid och upplever att den immar igen ganska lätt, så var å hörde mig för om det igår. Antingen så kan man köpa till ett immfritt pinnlock visir, ska tydligen vara bra men kostade typ 500 spänn (Yamahacenter) så jag la ner. Men nu ser jag att nån hittat ett för 150, bra pris! Började fundera på om ett nässkydd kunde hjälpa, i och med att utandningsluften styrs bort från visiret. Inte prövat det än dock. Spray är jag osäker på, visiren är väl redan behandlade? Någon annan som vet?

Det var nässkyddet jag menade.

Som sagt så finns det spray... det är nog också det smidigaste om man inte vill punga ut med alltför mycket pengar.

tvätta visiret med yes diskmedel... fungerar bäst.

såna där sprayer funkar ca 20minuter sen immar det igen lika mycket ändå...

det tycker i alla fall jag..

/Roger.

Kevorkian skrev:

Sånt har jag i min Z-One, har iofs alltid haft det i hjälmen så jag vet inte hur det är utan. Men även om man har ett sånt så kan det imma igen.
Eller så håller man andan :hihi

$noop skrev:
Sånt har jag i min Z-One, har iofs alltid haft det i hjälmen så jag vet inte hur det är utan. Men även om man har ett sånt så kan det imma igen.
Eller så håller man andan :hihi

Jorå, även med ett sånt skydd kan det imma. Men jag upplever det som att det blivit mycket bättre sen jag skaffade ett. Komplettera med Yes diskmedel så har man ett ganska så effektivt imskydd :tummenupp

Sådär ja, då har man investerat i ett nässkydd. Mycket riktigt så var de sk. "imfria" glasen inte direkt billiga, så det blev å testa den billigare lösningen.
Förhoppningsvis så funkar det...

Tackar för tipsen!

Köp imskyddet från fogcity på mc varuhuset (sthlm)! Det använder jag på min raid och det fungerar helt perfekt... aningens dyrt bara. Nässkyddet hjälper absolut ingenting.

Kör med FogCity oxå, helnöjd! Finns tydligen en variant som är fotokromatisk, jag har den enklare varianten. Bättre att investera en gång och vara av med problemen än att köpa imskydd och inte bli nöjd. Enda nackdelen ska vara mörkerkörning, dvs mer reflexer, men jag har inte märkt nåt direkt. En firma vid Lindhagensplan har FogCity oxå, kanske billigare?
/Hasse

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...