Jaha, då ska man få skäll då.....

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
Kallad till samtal med chefen på fredag. Kul. Här lägger man ner sin själ varje dag för att försöka göra kurserna så bra som möjligt. Håller i endagars-kurser så det kan ju bli lite tjatigt i huvudet med tanke på att jag hittils har sagt samma sak 74 arbetsdagar i sträck, men jag håller god min och tycker att det är trevligt och roligt ändå.

Märkligt att folk alltid ska hitta något att klaga på, fan va trött jag blir. Hatar jävla gnäll. Kan ingen donera ett par miljoner till mig så att jag kan be alla gnällspikar att dra åt /&%#¤%&/¤.
Hmm, undrar vad det är eleverna har klagat på....trist att gå runt att fundera på vad man har gjort för fel. Eller så kan man inte räkna med att alla är nöjda med tanke på att jag har utbildad närmare 600 personer hittils.

capi skrev:
Kallad till samtal med chefen på fredag. Kul. Här lägger man ner sin själ varje dag för att försöka göra kurserna så bra som möjligt. Håller i endagars-kurser så det kan ju bli lite tjatigt i huvudet med tanke på att jag hittils har sagt samma sak 74 arbetsdagar i sträck, men jag håller god min och tycker att det är trevligt och roligt ändå.

Märkligt att folk alltid ska hitta något att klaga på, fan va trött jag blir. Hatar jävla gnäll. Kan ingen donera ett par miljoner till mig så att jag kan be alla gnällspikar att dra åt /&%#¤%&/¤.
Hmm, undrar vad det är eleverna har klagat på....trist att gå runt att fundera på vad man har gjort för fel. Eller så kan man inte räkna med att alla är nöjda med tanke på att jag har utbildad närmare 600 personer hittils.

Men du...tänk om du ska få beröm eller löneförhojning !?
Varför ta förgivet att det är något negativt ?

Peaches skrev:
Men du...tänk om du ska få beröm eller löneförhojning !?
Varför ta förgivet att det är något negativt ?

Tyvärr så vet jag att det handlar om negativ kritik. Tydligen något om dålig personkemi.

morr.......

Ställer mig gärna i kö om det är nån som vill dela ut en fet summa pengar så jag kan "gå hem" också...

Det finns alltid lipsillar som gnäller. Har du utbildat 600 människor på 74 dagar är det inget konstigt om några är missnöjda. Ofta är det inte ens utbildningen folk har synpunkter på, utan att man fällt någon (i deras tycke) opassande kommentar eller skämt.

Ankan skrev:
att man fällt någon (i deras tycke) opassande kommentar eller skämt.

Det har man fått skällning för.. Finns folk på mitt jobb utan humor eller folk med förstora öron som hör saker de inte ska höra och lägga sig i.. :mad:

capi skrev:
Tyvärr så vet jag att det handlar om negativ kritik. Tydligen något om dålig personkemi.

morr.......

Men om du får reda på att det tex är 2st som klagat, så kan du ju hänvisa till de andra 598st som INTE har klagat! Och säkerligen har du väl dessutom fått bra kritik av några personer iaf.

/Mattiaz

Jag har en fucko chef på mitt jobb jäv&&%&%l kärring. Hon kan igenting men ska ändå hitta saker och klaga på.
Jag sjukanmäler mig när hon cp:ar sig, :D när jag kommer tillbaka är hon mycket trevligare
Och VD slavdrivare ja bara spyr. :mad:

Mattiaz skrev:
Men om du får reda på att det tex är 2st som klagat, så kan du ju hänvisa till de andra 598st som INTE har klagat! Och säkerligen har du väl dessutom fått bra kritik av några personer iaf.

/Mattiaz

Jag håller med denna visa unga man !!!
Du verkar ju vara riktigt vettig Capi så jag tvivlar inte på att du kommer fixa detta lättare än uppkörningen :tummenupp

Tyvärr är det så att de som klagar hörs mest och de som är nöjda inte säger något alls! I alla fall inte till de som är ansvariga så du kan få beröm. Detta kanske låter konstigt men det är "bara" ett jobb! Har du kapacitet att lära så många människor något på så kort tid kommer du inte att ha problem att fixa något annat att göra ifall du och bossen inte drar jämnt!
Har lärt mig under den senaste tiden att man måste ta vara på sig själv, både mentalt och fysiskt och det är inte värt att gå omkring och må dåligt för att chefen inte är nöjd med en.
Sedan KAN det faktiskt bli något bra utav samtalet, så tänk som Peaches sa till dig, det kan lika gärna sluta lyckligt!!

Klagan

Vänd det till din fördel. Be om konstruktiv kritik och åtgärdsförslag. Nöj dig inte med klagomålet. Begär hjälp (egen utbildning/utveckling) för att åtgärda dina brister. Ställ frågor och begär detaljerad feedback. Har du tur går du därifrån men någon hipp utbildning på trevlig krusgård ett par dagar...

ething skrev:
Vänd det till din fördel. Be om konstruktiv kritik och åtgärdsförslag. Nöj dig inte med klagomålet. Begär hjälp (egen utbildning/utveckling) för att åtgärda dina brister. Ställ frågor och begär detaljerad feedback. Har du tur går du därifrån men någon hipp utbildning på trevlig krusgård ett par dagar...

Snacka om proffstipps !!!
Så är det säkert en sjysst kick-off i slutet med lite pilsner och god mat...mmm... :fyllisar

Tack för alla goa svar. Som tur är så har jag absolut inget problem med bossen här där jag jobbar nu (projekt). :)
Det som gör mig så jävla förbannad är att jag verkligen tvingar mig till att vara trevlig/proffesionell/glad och rolig varje dag på jobbet. Naturligtvis finns det massor av nöjda o glada kursdeltagare som tycker att det är en ypperlig utbildning, men som någon sade: det märker man inte så mycket...
Det som är extra störande är att jag med 100%-ig säkerhet inte kommer att få reda på vem det är som har gnällt så att man har en sportslig chans att försvara sig.
Jävla ynkrygg..... :mad: :mad:
Är det så svårt för vuxna människor att helt enkelt säga till en annan medmänniska att man har ett problem? :dummer

Då jag har utbildat vuxna människor i över 7 år så har detta hänt tidigare vid ett tillfälle. Naturligtvis handlade det om ett missförstånd. Samtalet då med min dåvarande chef och den personen lät ungefär såhär:
------------------------------------------------------------
Min chef: Vad är det Capi har gjort dig?
Sur elev: Njae, det är inte så att han har direkt gjort något.....

Min chef: Jaha, vad är det han har sagt då?
Sur elev: Njae, det är inte direkt något han har sagt.....

Min chef: Så vad är problemet?
Sur elev: Mööö, han tittade konstigt på mig.

-----------------------------------------------------------

av den episoden blev det ett jävla ståhej innan allt reddes upp.
Suck. Orkar inte med detta.

Herregud. Var jobbar du?
Låter som ett sjukt ställe.
Håller med dig om att det e jobbigt att låtsas vara trevlig hela dagarna.
Men sorgligt nog så är det så livet ser ut om man arbetar med människor. 99% av alla man träffar vill man helst slippa träffa :hihi

yonsson skrev:
Herregud. Var jobbar du?
Låter som ett sjukt ställe.
Håller med dig om att det e jobbigt att låtsas vara trevlig hela dagarna.
Men sorgligt nog så är det så livet ser ut om man arbetar med människor. 99% av alla man träffar vill man helst slippa träffa :hihi

Jobbar för ett privat utbildningsföretag. I vanliga fall inom komvux. Utbildar inom data. Just nu är det ett projekt där jag ska utbilda 1400 pers.

Fy fan. Kan du itne få spela in en video och visa den på skorbild nästa gång så slipper du stå och säga samma sakk hela tiden. Så kan ju din chef komma på videon innan så han inte gnäller...

capi skrev:
Jobbar för ett privat utbildningsföretag. I vanliga fall inom komvux. Utbildar inom data. Just nu är det ett projekt där jag ska utbilda 1400 pers.

Välkommen in i gänget!
Jag är ganska van att få skit från diverse chefer pga missförstånd.. En gång var det en kärring som sa att jag låtit snäsig i telefonen (jobbade i en reception) men vad hon inte visste var att det stod en snubbe bredvid mig och slipade med en rondell i stengolvet!! jag hörde knappt vad hon sa..... hon fick dock sparken sen..så jag slapp henne. Hon mådde väl dåligt för att Ericsson sa upp en massa folk och då går det direkt ut över oss som jobbar i receptionen.

Som någon skrev tidigare..Säg ifrån, och be att få konstruktiv kritik nästa gång! Man blir inte direkt bättre på sitt jobb pga sån kritik som du verkar få... Skriv upp varenda gång chefen klagar. Och om du kan, gör en utvärdering med den grupp som du lett i någon kurs. Så har du lite att sätta emot nästa gång.

Lycka till!

Hehe, jag jobbar natt och ser aldrig chefen som givetvis bara är där dagtid. Ett arbetspass på 13 timmar ser ut ungefär så här:
4-5 timmar arbete
1-2 timmar fika
3-4 timmar Playstation2 (mycket MTX Mototrax nu)
1 timme tvätta/ putsa/ mecka med privata bilen eller nån av hojarna (bytte koppling på crossen på betald arbetstid härom natten

... och nej, jag säger inte vad jag jobbar med :arsele

yonsson skrev:
Fy fan. Kan du itne få spela in en video och visa den på skorbild nästa gång så slipper du stå och säga samma sakk hela tiden. Så kan ju din chef komma på videon innan så han inte gnäller...

Titta på en dojja blir nog inte så bra det heller kanske.... :3freak

Sorry !!! Kunde inte låta bli. :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey