[Film] Mer norska vägar.

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Mitt andra filmredigeringsförsök, filmat och fotat i lördags. Var tyvärr tvungen att dra ner volymen ordentligt på motorljudet vid redigeringen eftersom någon klantskalle :rolleyes: hade glömt att täcka över mic'en på kameran, vilket resulterade i enormt mycket (och nästan bara) vindbrus.

Filmen hittar du HÄR. Det är den nedre, "Brokke-Suleskar".

Har du Mic-inngang på kameraet? Dersom dette er tilfelle kunne du hatt en ekstern mic(pakket i skumgummi/ullsokk selvfølgelig) montert bak ved termisene.

Hva med litt annen musikk? Kiss, AC/DC, Purex etc? Ser fram til filmene der du stikker av fra snuten på bakhjulet :hihi

rerell skrev:
Mitt andra filmredigeringsförsök, filmat och fotat i lördags. Var tyvärr tvungen att dra ner volymen ordentligt på motorljudet vid redigeringen eftersom någon klantskalle :rolleyes: hade glömt att täcka över mic'en på kameran, vilket resulterade i enormt mycket (och nästan bara) vindbrus.

Ahh njöt av de fina vyerna. Norge e fint att köra hoj i:)Förutom alla poliser
som jagar svenskar hehe. Vad gör du i norge?
Funderar själv på att studera i norge nästa år. Får se vart man hamnar.
Vart är det filmat någonstanns. Verkar vara rätt långt norrut?

Joshi skrev:
Ahh njöt av de fina vyerna. Norge e fint att köra hoj i:)Förutom alla poliser
som jagar svenskar hehe. Vad gör du i norge?
Funderar själv på att studera i norge nästa år. Får se vart man hamnar.
Vart är det filmat någonstanns. Verkar vara rätt långt norrut?

Jag bor här. Norsk fru... :tuttar
Det är inte speciellt långt norrut, men en bit upp över havet, s.a.s. Se på den bifogade kartan och hitta texten "ROGALAND" (långt ner). Det är filmat där N'et står ungefär. :)

Bifogat

• norge_580x400.png
    norge_580x400.png
    16.1 KB · Visningar: 346
ninja-mannen(c) skrev:
Har du Mic-inngang på kameraet? Dersom dette er tilfelle kunne du hatt en ekstern mic(pakket i skumgummi/ullsokk selvfølgelig) montert bak ved termisene.

Hva med litt annen musikk? Kiss, AC/DC, Purex etc? Ser fram til filmene der du stikker av fra snuten på bakhjulet :hihi
Extern mic kanske skulle vara bra ja... hmm... ska se på det. Det andra får du vänta lite till på. :D

Det där ser kallt ut. Bra film!

Wow! :tummenupp Kanonfin bana, fast lite dåliga avåkningszoner.. :rolleyes:
Vad använder du för att montera kameran på? Är lite sugen på att skaffa nåt till min leksak..

303 skrev:
Wow! :tummenupp Kanonfin bana, fast lite dåliga avåkningszoner.. :rolleyes:
Vad använder du för att montera kameran på? Är lite sugen på att skaffa nåt till min leksak..
Har testat lite olika varianter, just nu använder jag detta, från sportbikecam.com:
748_sbc.jpg

Den andra filmen ("Ogge") på den sidan som jag länkade till är filmad med kameran ståendes på en ihopvikt liten handduk och fastspänd med ett par remmar till ramen. Det blir lika bra, bara mer omständigt att montera.

Bodde 2år i Norge och jag tyckte vägarna var usla, hade hål stora nog att en liter hoj skulle kunna ramla ner och försvinna för gott.

Sen finns det ingen väggren, där vita linjen är börjar diket.

Men såklart kanske det bara var vägarna i trakterna där jag bodde som var dåliga.

Kalle_rs skrev:
Härlig film! men varför har du målat över vartals mätaren och hastighetsmätaren ???
Efter att ha varit punktmarkerad av det andra laget tidigare (men lyckats dribbla bort dom hittills) är det ingen vits att utmana ödet mer än nödvändigt genom att göra självmål, tänkte jag. Jag är säkert bara paranoid. :)

rougie skrev:
Bodde 2år i Norge och jag tyckte vägarna var usla, hade hål stora nog att en liter hoj skulle kunna ramla ner och försvinna för gott.

Sen finns det ingen väggren, där vita linjen är börjar diket.

Men såklart kanske det bara var vägarna i trakterna där jag bodde som var dåliga.
Jag saknar också den svenska vägrenen, men det är mest när jag sitter i bil och kör landsväg (och folk inte kan flytta sig). På MC upplever jag inte det som något stort problem.

Var i Norge bodde du?

rerell skrev:
Jag saknar också den svenska vägrenen, men det är mest när jag sitter i bil och kör landsväg (och folk inte kan flytta sig). På MC upplever jag inte det som något stort problem.

Var i Norge bodde du?

Var väl som alla andra invaderande Svenskar i Oslo :tummenupp

Störde inte mig med väggrenen så mycket tyckte bara synd om folk som går på vägen.

Störigt att jag inte kan ha kamera fäste på min hoj. Min vind avisare sitter ivägen hehe :va Någon som kan ge tips?

Joshi skrev:
Störigt att jag inte kan ha kamera fäste på min hoj. Min vind avisare sitter ivägen hehe :va Någon som kan ge tips?
Kamera med analog videoingång + extern lins?

Last edited:
rerell skrev:

Riktigt bra film. Ser väldigt kul ut!, Fina bilder också.

:)

Vad heter låten i filmen?

DJ Sammy - Boys Of Summer [Green Court Remix]

Lyfter lite, finns denna film att ladda ner igen?

Har börjat fundera på norgeresa en vecka på sin höjd i sommar. Vet inte riktigt hur resan skulle se ut men något i stil med Vetlanda-Strömstad-Larvik-Kristiansand-Stavanger-Haugesund-Kongsberg-Oslo-Vetlanda

Jag har ingen aning om hur många mil den rundan skulle bli eller hur den ser ut ruttmässigt, tipsa gärna om alternativa vägar inom det området. Måndag-Fredag eller något sådant vore nog lagom tror jag. Färden kommer bli på en R1 från 00. Får se hur det kommer funka i så fall.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back