Dynojet

  • Thread starter Thread starter Diversion
  • Start date Start date

Diversion

Guest
Någon som har erfarenhet av Stage 1 alt. stage 2. Ger det någon märkbar effektökning? Om man bor i Västerbotten, var finns det någon firma med en bänk?
 
Diversion skrev:
Någon som har erfarenhet av Stage 1 alt. stage 2. Ger det någon märkbar effektökning? Om man bor i Västerbotten, var finns det någon firma med en bänk?
Finns test i bike och det visar en klar förbättring.
Vill du veta vart dom uppgraderar motorerna så sök på dynojet så ser du alla som gör det.
 
Here we go again. Jo, du vet det där med att söka.... :7peta

Hursomhelst så ger dynojet endast några enstaka hästar extra i bästa fall (motorn har ju samma andning vad du än petar dit för munstycken).
Och det är mycket billigare att köpa lösa munstycken än att köpa dom i en kartong som är extra dyr bara för att det står dynojet på´n
 
Om vi utgår från att hojen är rätt bestyckad från början och grejerna är fräscha blir den enda skillnaden en tunnare plånbok. En injustering i bänk kan dock vara en bra idé om man vill få ut det där sista av hojen. Behöver man då bestycka om kan man lika gärna göra det med orginalmunstycken för några kronor.
 
hp skrev:
Om vi utgår från att hojen är rätt bestyckad från början och grejerna är fräscha blir den enda skillnaden en tunnare plånbok. En injustering i bänk kan dock vara en bra idé om man vill få ut det där sista av hojen. Behöver man då bestycka om kan man lika gärna göra det med orginalmunstycken för några kronor.

Jag trodde ju inte att min hoj plötsligt skulle förvandlas till en R6:a men med ett effektsystem samt injustering av kunnigt folk hade jag trott att det skulle bli en skillnad på åtminstone 3-4 hk med ett jetkitt. Vad har man dom annars till?
 
Japp. 3-4 pållar låter rimligt. Men somliga har ju trott att det rör sig om massor av extraeffekt och jag visste ju inte vad du trodde. Ok?

Men som sagt, jetkittet är lite munstycken och dom köper du avsevärt billigare löst. Eller, som nån skrev, lägg stålarna på en bromsning + ombestyckning så får du puffran helt rätt bestyckad = ännu bättre.
 
Dynojet!!

Diversion skrev:
Någon som har erfarenhet av Stage 1 alt. stage 2. Ger det någon märkbar effektökning? Om man bor i Västerbotten, var finns det någon firma med en bänk?

Har skälv en 1100R 93 som är dynojettad med steg 1 och kn filter, Kan bara säja att det är överdrivet. Lycka till :tomten
 
Back
Top