Berusad på trimmad moppe

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Sitter med några kompisar i Trelleborg efter en lång dag på jobb, har käkat och druckit och tänker att "nu ska det bli skönt att komma hem" (klockan är då 00.30 ca.)
Plötsligt hör vi ett brak följt av en lång skrapning på gatan utanför.
När vi tittar ut ser vi en mc (som senare skulle visa sig vara en trimmad och reggad moppe) och en till synes livlös förare ligga i en special-bussväg - en sån där med upphöjd mittremsa för att hindra bilar att köra där - och inser att killen behöver hjälp.
När vi kommer ut ser vi dessutom att hans moppefucko polare tagit av honom hjälmen :kocko
Dunjackan han hade på sig var i stort sett i flisor och ena skon låg 10 meter ut på en gräsmatta... "Det här gick inte sakta" tänkte vi och försökte få kontakt med killen. Han pratar väldigt sluddrigt och vi befarar att han är ordentligt skadad tills jag bestämmer mig för att fråga om han druckit nåt... Jo då, en hel del bira och lite starkare grejer sen ger vi järnet :huvet
Nu har vi alltså att göra med en tonåring som krökat och sen satt sig på hojen och vi fattar att vi inte kommer att kunna ta reda på om han har några skador som han själv kan känna.
Ambulans kommer och dom konstaterar rätt snart att höger ben är av strax över knät plus lite andra skador (behöver inte kötta på med alla smaskiga detaljer).
Polis tillkallas och moppen beslagtas för teknisk undersökning (tråkigt för snubben att han får med dom att göra när han nyktrar till med, och att han antagligen får vänta en stund till på sitt körkort men det skulle han tänkt på innan tyvärr).
Nu får man verkligen hoppas att detta var första och sista gången man kommer först till en olycka *peppar peppar*. Och jag som har "tänkt" pränta in vad-man-gör-när-man-kommer-först-till-en-olycka stickyn... Hade nog inte gått så värst mycket bättre just vid detta tillfället om jag haft mer vana och info men man vet aldrig när nästa olycka står runt kröken. Synd att folk måste lära sig den hårda vägen vad sprit gör med balans-sinnet och reaktionsförmåga innan dom fattar bättre.
Ta det försiktigt där ute.

Last edited:
Kanske lite väl att ta i om jag säger att man får vad man förtjänar men i detta fallet är det nästan så

kaZmur skrev:
Kanske lite väl att ta i om jag säger att man får vad man förtjänar men i detta fallet är det nästan så
Fattar vad du menar även om det kanske var lite hårt av dig :)
Han lär nog inte dricka innan han kör nästa gång i alla fall... Nånstans i Augusti.

Jo man minns ju själv moppe tiden.
Snabbaste tiden mellan mej och en kompis (lång ut på landet) sattes av mej, på en trimmad Mt5a i 20cm nysnö på isiga vägar och jag minns inget. Men det som styrker min story är att jag skulle ringa när jag kom hem( innan mobiltelefonen) och det gjorde jag. 11 min och 30sec. snabbaste tiden innan var 12:30 eller nått på sommar väg.

Ett under att vi alla (i min bekantskap) överlevde moped tiden.

kaZmur skrev:
Ratt- och styronykra brukar klara sig skamligt bra i olyckor. Det blir inte alls samma skador när kroppen är avslappnad.

Dangerous_Dave skrev:
Sitter med några kompisar i Trelleborg efter en lång dag på jobb, har käkat och druckit och tänker att "nu ska det bli skönt att komma hem" (klockan är då 00.30 ca.)
Plötsligt hör vi ett brak följt av en lång skrapning på gatan utanför.
När vi tittar ut ser vi en mc (som senare skulle visa sig vara en trimmad och reggad moppe) och en till synes livlös förare ligga i en special-bussväg - en sån där med upphöjd mittremsa för att hindra bilar att köra där - och inser att killen behöver hjälp.
När vi kommer ut ser vi dessutom att hans moppefucko polare tagit av honom hjälmen :kocko
Dunjackan han hade på sig var i stort sett i flisor och ena skon låg 10 meter ut på en gräsmatta... "Det här gick inte sakta" tänkte vi och försökte få kontakt med killen. Han pratar väldigt sluddrigt och vi befarar att han är ordentligt skadad tills jag bestämmer mig för att fråga om han druckit nåt... Jo då, en hel del bira och lite starkare grejer sen ger vi järnet :huvet
Nu har vi alltså att göra med en tonåring som krökat och sen satt sig på hojen och vi fattar att vi inte kommer att kunna ta reda på om han har några skador som han själv kan känna.
Ambulans kommer och dom konstaterar rätt snart att höger ben är av strax över knät plus lite andra skador (behöver inte kötta på med alla smaskiga detaljer).
Polis tillkallas och moppen beslagtas för teknisk undersökning (tråkigt för snubben att han får med dom att göra när han nyktrar till med, och att han antagligen får vänta en stund till på sitt körkort men det skulle han tänkt på innan tyvärr).
Nu får man verkligen hoppas att detta var första och sista gången man kommer först till en olycka *peppar peppar*. Och jag som har "tänkt" pränta in vad-man-gör-när-man-kommer-först-till-en-olycka stickyn... Hade nog inte gått så värst mycket bättre just vid detta tillfället om jag haft mer vana och info men man vet aldrig när nästa olycka står runt kröken. Synd att folk måste lära sig den hårda vägen vad sprit gör med balans-sinnet och reaktionsförmåga innan dom fattar bättre.
Ta det försiktigt där ute.

Hände smällen i Trelleborg?
Jag var påväg hem när jag hörde ett skrap ljud men tänkte in mer på det, lät väldigt svagt men jag fortsatte att gå

Kimze skrev:
Hände smällen i Trelleborg?
Jag var påväg hem när jag hörde ett skrap ljud men tänkte in mer på det, lät väldigt svagt men jag fortsatte att gå
Japps. Busshållsplatsen vid Hallasvängen(?) vid 00.30-tiden.
Mina vänner från Trelleholla hade hört av hans försäldrar nu på dan och det verkade som killen klarade sig med ett brutet lårben.
Tur i oturen.

Hoppas det blir en saftig läxa för honom,han lär säkert inte få ut så mycket på försäkringen heller samt att han sumpar nog en liten tid på körkortet.
Tycker på sätt o viss rätt åt killen men samtidigt synd,det får bli som The Dude sa är huvet dumt så får kroppen lida.
Full o köra :huvet ,de kunde lika bra kanske kört rätt ut bland bilar osv o drabbat oskyldiga.

Ja man kan ju säga att det var jävligt tur att bara han skadade sig.. Nåväl, han lär väl inte göra om det!
Kan tänka mig vilket helvete han får nu..

Jag har också cyklat full och ramlat flera gånger (igång fart) + stoppad av polisen, fast det hände först efteråt när jag vinglade mig hemåt så det var bara hoppa av.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing