Allergi-pollen :)

Lider du av allergi?

• Antal röstningar
    0

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Ja. Nu när vädret börjar bli VÄLDIGT skönt så kommer samtidigt en annan jobbig sak, nämligen pollen! Åker man hojj drar man i sig rätt mycket av skiten. Lider DU av detta?

MatteKholm skrev:
Ja. Nu när vädret börjar bli VÄLDIGT skönt så kommer samtidigt en annan jobbig sak, nämligen pollen! Åker man hojj drar man i sig rätt mycket av skiten. Lider DU av detta?

japp :huvet :gnissla :3freak :död ......

Vilken ordvits! :D

Nej, jag är inte allergisk. Lider dock med er som är det, förstår att det måste vara jobbigt.

Varje vår och sommar har varit ett helvete eftersom pollenallergin gjort att jag inte kunnat använda linser så ofta (typ endagslinser några timmar då och då). Glasögon + hjälm är ingen höjdare som alla vet... :huvet

MEN... I år kom räddningen!! En förstående läkare gav mig en cortisoninjektion som räcker flera månader! Inte så skönt att få det sakta injicerat i rumpmuskeln (cortisonet ligger där som en depå), men det var det värt flera gånger om.
Och jag är i princip helt symtomfri!! :hoppa :banana

Polly skrev:
MEN... I år kom räddningen!! En förstående läkare gav mig en cortisoninjektion som räcker flera månader! Inte så skönt att få det sakta injicerat i rumpmuskeln (cortisonet ligger där som en depå), men det var det värt flera gånger om.

Har kört Cortisonspruta 2 ggr, men tar det bara när jag måste. Nu var det ca 7 år sedan, så det kanske är dags igen. Cortison har jag hört skall vara så där halvbra för lederna om man tar det för ofta.

//D

loser skrev:
Har kört Cortisonspruta 2 ggr, men tar det bara när jag måste. Nu var det ca 7 år sedan, så det kanske är dags igen. Cortison har jag hört skall vara så där halvbra för lederna om man tar det för ofta.

//D

JAG VILL OXÅ HA!!! Inte så roligt att vakna av att inte kunna andas pga. att de jävla träden ska släppa en massa skit! :4skrika :mad:

/FW

Hmm... du har inget nejalternativ. Då är det ju svårt att se hur stor del av dom som röstar som är allergiska.

Är själv pollenallergiker, men det har blivit bättre sen jag flyttat till Norrland.

Det finns ju sprutor som man kan få med pollen i, genom att få jättedoser pollen så slutar kroppen såsmåningom att reagera på pollenet i luften. Det kan man säkert tjata sig till om man verkligen vill bli av med sin allergi..

watson skrev:
JAG VILL OXÅ HA!!! Inte så roligt att vakna av att inte kunna andas pga. att de jävla träden ska släppa en massa skit! :4skrika :mad:

/FW
Det var just det som hände mig! Fick värsta allergichocken och hade svårt å andas å hela ansiktet svullnade igen. Så jag fick cortison samt extra akutmedicin om det skulle hända igen trots sprutan. Men se till nu å fixa tid hos en läkare så du får hjälp!! Så där ska du inte behöva ha det!!

Iceman1975 skrev:
Dyra medeciner är det oxå...
Inte cortisonvarianten. Ca 350 spänn inkl läkarbesöken. :tummenupp

mb skrev:
Hmm... du har inget nejalternativ. Då är det ju svårt att se hur stor del av dom som röstar som är allergiska.

Är själv pollenallergiker, men det har blivit bättre sen jag flyttat till Norrland.

Ja jo, sorry, det skulle man ju haft med..

Är också Polen-allergiker. Det blev ju inte direkt bättre efter 1:a maj. :tungan

Jag har alltid varit pollenallergiker men detta året verkar det inte vara så farligt. De varnade för mycket pollen men jag har bara känt av det lite granna. Strange.

Det där med sprutan i arslet låter ju suveränt :tummenupp
Har själv inte några allergier vad jag vet om men jag kan tänka mig att det är jävligt jobbigt för er som har.

Polly skrev:
... MEN... I år kom räddningen!! En förstående läkare gav mig en cortisoninjektion som räcker flera månader! Inte så skönt att få det sakta injicerat i rumpmuskeln (cortisonet ligger där som en depå), men det var det värt flera gånger om.
Japp. Håller helt med. Men jag måste ha en resa typ varannan eller var tredje vecka. :-(( Börjar ungefär vid skolslut och håller på ung till strax efter midsommar.
Men å andra sidan så blir jag helt symtomfri. :tummenupp :banana

Edit: Jag brukar säga att jag blir snuvig när naturen har sex!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT