vad skulle du välja en ktm 640 eller 660?

640 känns mer praktiskt, inte så mycket mekande. Dessutom har den elstart vilket också är rätt skönt. Vill man så kan man dessutom köra lite längre sträckor med den utan att lida all för mycket. Så jag hade nog valt en 660.

Jay-Jay skrev:
640 känns mer praktiskt, inte så mycket mekande. Dessutom har den elstart vilket också är rätt skönt. Vill man så kan man dessutom köra lite längre sträckor med den utan att lida all för mycket. Så jag hade nog valt en 660.

Nu tror jag du blandade ihop det lite..?

cRoC skrev:
Nu tror jag du blandade ihop det lite..?

So? Han sa inte att han ville ha det som var praktiskt eller behagligt? Hade det varit ett problem hade han med all säkerhet inte haft den hojjen han har.

//@

Nja men rabbla fördelar om en hoj, sen säga att man vill ha den andra är väl inte vad man förväntar sig

Håller med Jay-jay. LC4 e allt en bra och praktisk hoj som det går att åka på mc-semester med. Så lätt att man tar 660. 660FR alltså.

Prova lista fördelar med respektive hojj, därefter är det bara att se vad som väger tyngst. Vad du än väljer så gör inte misstaget att provköra någon kompis hojj efter du gjort ditt köp. Det går dock bra om kompisen har en Z 250 eller dyligt.

Lika mkt service på en 660 som på en 640. Är ju "samma" motor.
Brukar kalla 640:n för sunkfyrtio. Säger väl en del va?
Kan inte förstå varför någon skulle välja 640:n framför 625:an eller 660:n.

BonO skrev:
Vad skulle du välja en ktm 640 eller 660?

Äsch elstart och elstart. Jag väger 70kg, 190cm :banana och är otroligt svag, har problem med trappor och säkerhetsdörrar men min 660 kickar jag igång utan att få hjärtsvikt any day of the week (första eller i vissa fall andra kicken). Mao, var inte rädd för att manlighetskicka igång bågen. 660, 625 går värre än 640, så enkelt är det.

Kan bara hålla med föregående talare men hade jag köpt hoj idag skulle jag valt 625 pga elstarten, man blir bekväm när man blir äldre :D

Men allt beror på vad du ska ha hojen till, är mycket nöjd med min 640 när man ska åka lite längre sen att man vill ha lite mer drag när man ska leka är en annan sak jag kommer en då aldrig bli nöjd :huvet

har själv 660.
brukar svära så inihelvete när man får tjuvstopp vid rödljus/stoppies... :kär
men skulle aldrig välja 640in framför 660, ( har haft 640 -01) tyngre/svagare.

däremot skall du nog fundera på 625 alt. 660!

m

Raggarn skrev:
har själv 660.
brukar svära så inihelvete när man får tjuvstopp vid rödljus/stoppies... :kär
men skulle aldrig välja 640in framför 660, ( har haft 640 -01) tyngre/svagare.

däremot skall du nog fundera på 625 alt. 660!

vet någon om man kan byta tank på 660 eller 625 till en tank som 640 har!!`??.....

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back