Kedjespray, används det?

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Har precis tvättat och vaxat "pärlan" och kom på att det vore nog läge att smörja kedjan lite också. Vilken kedjaspray är bäst?

Jag använder en klisterolja som CRC gjort. "Adhesive lubricant" heter den. Verkar la funka, framförallt är den en bra "löneförmån" från jobbet :tummenupp

:hej

Testade faktist den med igår. Anmärkningen jag har på den är att den fäster inte bra om man inte har rengjortkedjan bra innan. Med andra ord tar man fram dieseln och diskborsten och några trasor och gör livet gott för drivpaketet.

Verkar än så länge funkar great! Inget slabb alls (trots att jag kör utan kedjeskydd!)

//jaG

hållundan skrev:
Jag använder en klisterolja som CRC gjort. "Adhesive lubricant" heter den. Verkar la funka, framförallt är den en bra "löneförmån" från jobbet :tummenupp

hållundan skrev:

Eftersom min kära lillebror är sponsrad av CRC så kanske man ska börja använda den då, gratis e gott! :tummenupp

//Emmi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...