Äntligen klar och besiktigad hos Länsförsäkringar

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Woohoo, efter mycket svett och mekande så är allt äntligen klart och godkänt.

Förra säsongen så krashade jag vår R1:a. Fick till en sjysst deal med Länsförsäkringar att behålla hojen och få kontantersättning.
Har ägnat vintern åt att dels renovera orginalmotorn som fick generalras efter lite lameller som "sprängdes" förra våren, nu har man plötsligt två R1-motorer men det är ju bara bra :)
Har införskaffat all ny plast, fälgar fotpinnsbryggor m.m. lite pö om pö när bra tillfällen dykt upp.

Igår så visades den upp för Länsförsäkringar så att helförsäkringen gäller igen om olyckan skulle vara framme återigen. Den blev godkänd med råge :tummenupp .

Hade lite funderingar om pooser-krom ala Ravetrancer men insåg att jag inte hade tålamodet :hihi

Lite bilder, inget märkvärdigt alls, helt orginal med ett tri-oval slipon typ.

/Nitrous

Bifogat

• 1 010 (Medium).jpg
    1 010 (Medium).jpg
    86.5 KB · Visningar: 377
  • 1 006 (Medium).jpg
    1 006 (Medium).jpg
    65.9 KB · Visningar: 378
  • 1 008 (Medium).jpg
    1 008 (Medium).jpg
    80.3 KB · Visningar: 551
Snyggt!

Är det du har på kåpan till höger som kallas för kraschpuckar? (Nej, jag har aldrig sett en sån förut).

Om ja, vart köper man dem och vad kostar de, ungefär?

WestW skrev:
Snyggt.
Har du inga bilder på den vurpad så man kan se vad du behövt fixa?

Hittade faktiskt inga nu dessvärre.
Men det var inte sååå allvarligt. I princip hela högersidan var trasig med allt vad det innebär inkl framlyse, fälgar m.m.

Det jobbigaste var motorn som totalrasade i April, fick snabbt köpa in en extra motor för att kunna fortsätta köra, Tack E&D Mc för all hjälp kring motorn och specialpris.

/Nitrous

nice jobbat Marcus! men..........det "känns" som att det saknas nåt på hojjen :rolleyes:

visst ja!..... iridium glaset saknas ju! ja kan se synen framför mig: tänk er nitrous på ICA, 200 blöjjor eller ett iridium double bouble? hmmmm , vad ska Liwa säga???? ähhhgggrr,ja får ta blöjjorna :D

härlig hoj!! längtar till man får ta tung hoj jag!! men lycka till i sommar!

// Micke...NR:7

gamle svarten skrev:
nice jobbat Marcus! men..........det "känns" som att det saknas nåt på hojjen :rolleyes:

visst ja!..... iridium glaset saknas ju! ja kan se synen framför mig: tänk er nitrous på ICA, 200 blöjjor eller ett iridium double bouble? hmmmm , vad ska Liwa säga???? ähhhgggrr,ja får ta blöjjorna :D

Liwa1 säger: Köp ett iridium double bouble älskling...MIN hoj behöver ett sånt :D

Leja säger: Rå hit med blöjor om ni inte vill ha blött i er säng och i era knän....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti