Svetsa titan?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Är det nån som vet om det går? Vem klarar av det? Jag har letat bland alla svetskunniga jag känner, men ingen vill försöka. Det är ett litet hål i min ljuddämpare som ska svetsas.
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
det går, m tig o skyddsgas även inuti röret. Sök. Vi hade det uppe för ett tag sen.
Jag vet inte nån som gör sånt, tyvärr.
YPVS på forumet (el nån i hans närhet) verkar syssla m sånt, fast det var visst i Belgien.
/u
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Nr:18 skrev:
Är det nån som vet om det går? Vem klarar av det? Jag har letat bland alla svetskunniga jag känner, men ingen vill försöka. Det är ett litet hål i min ljuddämpare som ska svetsas.

Tror d e svårt... Kollade förut på dessa bilder från Leovinces tillverkning. Och deras titan svets ser inte så lite komplicerad ut... Kolla på http://www.leovince.com/sbk/engl/sbk.html och development!

Funkar inte hårdlödning, kemisk metall eller liknande...?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Det fanns en kille i Karlskoga i somras som sydde ihop ett par spruckna grenrör på ett Arrows-system förra sommaren. Bland det snyggaste jag har sett. Så tunt gods och det så fanimej ut som han hade använt lupp för att få till så tunna fina svetsar.

Ta först reda på om det är ren titan. Antagligen är det bara legerat och då ska de flesta duktiga tig-svetsare klara av det. Har jag fått för mig....

Ren titan är en annan femma...
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag fick tillbaka min ljuddämpare (vilken jag själv inte ens fick ihop efter att ha plockat isär) igår, som Mats Törnwall hade fixat. Om han har någon utbildning eller ej inom fix&trix vet jag inte, men han är GRYMT duktig!!! Han kan fixa i stort sett allt! Min burk var alldeles nerskrapad, men han har byggt på det med svets o sen slipat det fint. Vet inte vad han har lagt på för något men jag TROR det är alu.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
oscar skrev:
Jag fick tillbaka min ljuddämpare (vilken jag själv inte ens fick ihop efter att ha plockat isär) igår, som Mats Törnwall hade fixat. Om han har någon utbildning eller ej inom fix&trix vet jag inte, men han är GRYMT duktig!!! Han kan fixa i stort sett allt! Min burk var alldeles nerskrapad, men han har byggt på det med svets o sen slipat det fint. Vet inte vad han har lagt på för något men jag TROR det är alu.
Telefonnummer?
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
en tig svets är allt som behövs (och tillsatsmaterial om man behöver fylla)

Du kan nog fråga villken rörkrökare som hälls så fixar han det.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Jag har hört stora saker om Mats, han verkar kuna fixxa det mesta, är en riktig Mcgyver, rätar, svetsar ( sitt egna avg.system ) mm mm + att han är en hyvens kille.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Zilversurfer skrev:
Jag har hört stora saker om Mats, han verkar kuna fixxa det mesta, är en riktig Mcgyver, rätar, svetsar ( sitt egna avg.system ) mm mm + att han är en hyvens kille.

Stämmer bra!
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
Titan

jo då Titan går att svetsa, är själv Tig-svetsare, men inte så inne på Titan än så länge.
Men som tidigare talare sa kolla upp så att det inte är någon ligering av något slag.

Väldigt viktigt att välja rätt tillsatsmaterial.

Tolf
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Johan på Ghost/precisionskonstruktion gör det i ett nafs, och riktigt snyggt.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Nr:18 skrev:
Är det nån som vet om det går? Vem klarar av det? Jag har letat bland alla svetskunniga jag känner, men ingen vill försöka. Det är ett litet hål i min ljuddämpare som ska svetsas.


Visst svetsar "Vi" Titan...

Vad är problemet.

Pm:a om du vill ha hjälp.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top