FAN, va lätt de va å polera fälgar...

• Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Tog äntligen tag i saken igår kväll förrän jag skulle bort å spela biljard... Tänkte: NU JÄVLAR ska jag börja polera fälgkanterna som jag menat, så kanske de blir klart till sommarn... :tuttar

hade fått ett tips om att man skulle använda Pepsodents tandkräm (den blåa med dom groa röda kornen i) till att börja med, å avsluta med vanligt glidmedel från RFSU. :3freak

Å dra mig baklänges... 21 min. så va framfälgen klar å ytterligare 37 min. till så va allt klart! KNAPPT en TIMMA asså... :skrämd :banana

Har nu börjat polera ramen på samma sätt, men tänkte jag skulle slänga upp en bild på hur fälgarna blev... :tummenupp

Bifogat

• rimpoler.JPG
    rimpoler.JPG
    114.3 KB · Visningar: 509
ju most bi joking! ska man ha det där krämen i käften som du fick losss färgen på fälgarna med?!! :brinnerup

Japz... funkar finfint... men de måste va den med de groa röda kornen i... gick åt 6 tuber, men de va de värt... å glidmedlet hade man ju från förr :D

Va!!!

Du måste skojja. Ska man använda tandkräm :confused:
Tog den bort färg å allt??

Bj skrev:
Det var fan....där ser man

De e kornen som gör det... har nått med Pepsodents whitening system att göra oxå att färgen reagerar just på detta vis i kontakt med krämen... färgen flagnar lixom inte bort utan den skrubbas lös av kornen å absorberas av krämen... :confused: ...men sen för att få finishen e de ju glidmedlet som regererar. :banana

RSV_R skrev:
Japp! Iaf med tanke på att han nyss lagt ut bilder på hojen med bortkapad läpp bak och miniskylt.... :7peta

Neej... ja visste nån skulle märka det... TYST me dig! :fatta! :D

... hrrmm... photoshoppade dit original-blinkers, bak o.s.v. eftersom jag sagt jag inte postar nån helhetsbild förrän allt e klart till sommaren... honest!

Iceman1975 skrev:
Tandkräm??? *tittar mig omkring* Är det 1:a April eller???

/Lännström

Det är slipmedel i tandkräm. Dock dyrt med och ger varierat resultat.
Riktigt medel och maskin är att rekommendera.

Iceman1975 skrev:
Tandkräm??? *tittar mig omkring* Är det 1:a April eller???

/Lännström

Nej... men jag väntar ivrigt... :lol

Okej, DE E PHOTOSHOPPAT! Tyckte de blev så bra på fem minuter att jag bara måste testa er, å de flesta av er tvivlade nog... (som tur va...) :hihi

Hur som helst ville jag se hur de blir när jag faktiskt gör detta polerande... å enligt mig kommer de bli SKITSNYGGT! :tummenupp

Vad tycker ni andra? Visst passar de med bara rim´en polerad å inte mera in på fälgbanan å så... :gnissla

Såhär ska de bli iaf... :banana

Fö´låt nu ännu en gång fö att jag luras lite... hade bara inget annat för mig :rolleyes: :D

En del sorter tandkräm innehåller titanoxid som slipmedel.

Ser förresten ut som om du har en buckla på tanken... oxå photoshoppat? :tungan

Gix skrev:
Tog äntligen tag i saken igår kväll förrän jag skulle bort å spela biljard... Tänkte: NU JÄVLAR ska jag börja polera fälgkanterna som jag menat, så kanske de blir klart till sommarn... :tuttar

hade fått ett tips om att man skulle använda Pepsodents tandkräm (den blåa med dom groa röda kornen i) till att börja med, å avsluta med vanligt glidmedel från RFSU. :3freak

Å dra mig baklänges... 21 min. så va framfälgen klar å ytterligare 37 min. till så va allt klart! KNAPPT en TIMMA asså... :skrämd :banana

Har nu börjat polera ramen på samma sätt, men tänkte jag skulle slänga upp en bild på hur fälgarna blev... :tummenupp

Blev ju snyggt som fan :tummenupp har inte ni nå snö?

EDIT: ååå läste inte allt :( sluta luras :fatta! Men duktigt photoshoppat på 5 minuter :tummenupp eller luras du där med? :va

Last edited:
UltraMarine skrev:
En del sorter tandkräm innehåller titanoxid som slipmedel.

Ser förresten ut som om du har en buckla på tanken... oxå photoshoppat? :tungan

Ingen buckla... bara dålig kvalité på bilden... :arsele

nomolas skrev:
Blev ju snyggt som fan :tummenupp har inte ni nå snö?

EDIT: ååå läste inte allt :( sluta luras :fatta! Men duktigt photoshoppat på 5 minuter :tummenupp eller luras du där med? :va

Hehe... läs alltid hela inlägget innan du svarar, e väl en regel som gäller här på forumet... :gnissla

5 minuter tod det nog... Magnetic lasso tool markerade området, så contract med en pixel å på med effekten "glowing edges" å justera lite :tummenupp

Tackar iaf för feeback´en :D

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil