FAN, va lätt de va å polera fälgar...

• Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Tog äntligen tag i saken igår kväll förrän jag skulle bort å spela biljard... Tänkte: NU JÄVLAR ska jag börja polera fälgkanterna som jag menat, så kanske de blir klart till sommarn... :tuttar

hade fått ett tips om att man skulle använda Pepsodents tandkräm (den blåa med dom groa röda kornen i) till att börja med, å avsluta med vanligt glidmedel från RFSU. :3freak

Å dra mig baklänges... 21 min. så va framfälgen klar å ytterligare 37 min. till så va allt klart! KNAPPT en TIMMA asså... :skrämd :banana

Har nu börjat polera ramen på samma sätt, men tänkte jag skulle slänga upp en bild på hur fälgarna blev... :tummenupp

Bifogat

• rimpoler.JPG
    rimpoler.JPG
    114.3 KB · Visningar: 509
ju most bi joking! ska man ha det där krämen i käften som du fick losss färgen på fälgarna med?!! :brinnerup

Japz... funkar finfint... men de måste va den med de groa röda kornen i... gick åt 6 tuber, men de va de värt... å glidmedlet hade man ju från förr :D

Va!!!

Du måste skojja. Ska man använda tandkräm :confused:
Tog den bort färg å allt??

Bj skrev:
Det var fan....där ser man

De e kornen som gör det... har nått med Pepsodents whitening system att göra oxå att färgen reagerar just på detta vis i kontakt med krämen... färgen flagnar lixom inte bort utan den skrubbas lös av kornen å absorberas av krämen... :confused: ...men sen för att få finishen e de ju glidmedlet som regererar. :banana

RSV_R skrev:
Japp! Iaf med tanke på att han nyss lagt ut bilder på hojen med bortkapad läpp bak och miniskylt.... :7peta

Neej... ja visste nån skulle märka det... TYST me dig! :fatta! :D

... hrrmm... photoshoppade dit original-blinkers, bak o.s.v. eftersom jag sagt jag inte postar nån helhetsbild förrän allt e klart till sommaren... honest!

Iceman1975 skrev:
Tandkräm??? *tittar mig omkring* Är det 1:a April eller???

/Lännström

Det är slipmedel i tandkräm. Dock dyrt med och ger varierat resultat.
Riktigt medel och maskin är att rekommendera.

Iceman1975 skrev:
Tandkräm??? *tittar mig omkring* Är det 1:a April eller???

/Lännström

Nej... men jag väntar ivrigt... :lol

Okej, DE E PHOTOSHOPPAT! Tyckte de blev så bra på fem minuter att jag bara måste testa er, å de flesta av er tvivlade nog... (som tur va...) :hihi

Hur som helst ville jag se hur de blir när jag faktiskt gör detta polerande... å enligt mig kommer de bli SKITSNYGGT! :tummenupp

Vad tycker ni andra? Visst passar de med bara rim´en polerad å inte mera in på fälgbanan å så... :gnissla

Såhär ska de bli iaf... :banana

Fö´låt nu ännu en gång fö att jag luras lite... hade bara inget annat för mig :rolleyes: :D

En del sorter tandkräm innehåller titanoxid som slipmedel.

Ser förresten ut som om du har en buckla på tanken... oxå photoshoppat? :tungan

Gix skrev:
Tog äntligen tag i saken igår kväll förrän jag skulle bort å spela biljard... Tänkte: NU JÄVLAR ska jag börja polera fälgkanterna som jag menat, så kanske de blir klart till sommarn... :tuttar

hade fått ett tips om att man skulle använda Pepsodents tandkräm (den blåa med dom groa röda kornen i) till att börja med, å avsluta med vanligt glidmedel från RFSU. :3freak

Å dra mig baklänges... 21 min. så va framfälgen klar å ytterligare 37 min. till så va allt klart! KNAPPT en TIMMA asså... :skrämd :banana

Har nu börjat polera ramen på samma sätt, men tänkte jag skulle slänga upp en bild på hur fälgarna blev... :tummenupp

Blev ju snyggt som fan :tummenupp har inte ni nå snö?

EDIT: ååå läste inte allt :( sluta luras :fatta! Men duktigt photoshoppat på 5 minuter :tummenupp eller luras du där med? :va

Last edited:
UltraMarine skrev:
En del sorter tandkräm innehåller titanoxid som slipmedel.

Ser förresten ut som om du har en buckla på tanken... oxå photoshoppat? :tungan

Ingen buckla... bara dålig kvalité på bilden... :arsele

nomolas skrev:
Blev ju snyggt som fan :tummenupp har inte ni nå snö?

EDIT: ååå läste inte allt :( sluta luras :fatta! Men duktigt photoshoppat på 5 minuter :tummenupp eller luras du där med? :va

Hehe... läs alltid hela inlägget innan du svarar, e väl en regel som gäller här på forumet... :gnissla

5 minuter tod det nog... Magnetic lasso tool markerade området, så contract med en pixel å på med effekten "glowing edges" å justera lite :tummenupp

Tackar iaf för feeback´en :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...