Ta bort strypning på zx9r?

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
Tydligen sitter det på min nyinköpta zx9r -99 "begränsning" i förgasare sedan den var ny. Jag föredrar att ha full effekt, eftersom jag ändå betalar försäkring för just den effekten.

Är detta strypbrickor som bara är att plocka bort, eller ska man byta ut dem mot något annat? Sitter de mellan förgasare och cylinder? Eller är det någon annan slags "begränsning"?

lord skrev:
Tydligen sitter det på min nyinköpta zx9r -99 "begränsning" i förgasare sedan den var ny. Jag föredrar att ha full effekt, eftersom jag ändå betalar försäkring för just den effekten.

Är detta strypbrickor som bara är att plocka bort, eller ska man byta ut dem mot något annat? Sitter de mellan förgasare och cylinder? Eller är det någon annan slags "begränsning"?

Vet inte hur det ser ut på din ninja men jag köpte en blade för några år sedan och på den satt det brickor i ett spår i insugsgummina!

Bara att plocka bort gasarna och gummina, ta bort brickorna och sedan ihop med skiten.
Tänk på att lämna in den för justering efter, då den garanterat är justerad för mindre luft!!

På dom 5 åren måste ju nån ha plockat bort dom :va Är du 100% på att dom är kvar?

Rigge skrev:
På dom 5 åren måste ju nån ha plockat bort dom :va Är du 100% på att dom är kvar?

Har bara varit 1 ägare, och han har inte tagit bort dom. Men jag ska absolut ha bort dom!

Kawa brukar ha förkärlek till att begränsa trottlarnas resning, tex genom extra hål i dem eller nån form av stopp. Kanske också fjädrarna är hårdare. Du gör nog bäst i att snacka med en Kwak-verkstad om det visar sig att det inte är brickor i insugen/mindre insug det är frågan om så att du får veta exakt vad du ska byta.

På ZX-6R 98-99 brukar det vara två hål längst upp, ett på vardera sida om trotteln. Dessa måste man fylla igen med lim eller något.

/a

trottel_swe.jpg

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing