TRE modifikation (Suzuki) gixxer.com

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Hej alla,
Fick min TRE modifikation som jag beställde från gixxer.com idag.
Mycket välgjort och med en lysande manual.

Skall snickra in den i hojen imorgon.
Dessutom funkar den med PC3, Yoshi boxen m.m.

Finns i två modeller vilka passar alla GSXR från -98 och framåt. Hayabusa alla modeller samt TL-1000R.

Pris: 213 kr inkl frakt.

/edit: stavfle

Last edited:
så bra.. då kan ju du tala om för mej vart den ska sitta!! ;) jag har en liggandes hemma men har inte satt´på den....

Chille skrev:
så bra.. då kan ju du tala om för mej vart den ska sitta!! ;) jag har en liggandes hemma men har inte satt´på den....
TRE modden antar jag att du menar nu.
På vänster sida om motorn under tanken har du två vita stift med 3 kablar som går in i varje, plugga isär dessa tre och sätt TRE historien emellan.
Färgen på kablarna är rosa, blå och svart.

Ovan gäller GSXR1K

Nr:18 skrev:
Med Yoshibox behöver du ingen TRE.

Tänkte på YAFMS (R-421 Yoshi box) den har bara tändförställning på vissa modeller. Man har nog ingen nytta av TRE om man har PCIIIr heller.

/Felix

Felix skrev:
TRE modden antar jag att du menar nu.
På vänster sida om motorn under tanken har du två vita stift med 3 kablar som går in i varje, plugga isär dessa tre och sätt TRE historien emellan.
Färgen på kablarna är rosa, blå och svart.

Ovan gäller GSXR1K

Japp en TRE. Jasså.. tank-helvetet måste dän?..jag som trodde att den skulle sitta vid databoxen..... :huvet

Chille skrev:
Japp en TRE. Jasså.. tank-helvetet måste dän?..jag som trodde att den skulle sitta vid databoxen..... :huvet
Bara att skruva bort skruvarna framme vid kronan som håller tanken och vippa tanken bakåt. Går på 5 minuter, ta bort sadeln innan också!

/F

Kostar ca 300 kr ifall man beställer den modellen som man kan slå av och på från staterna,
Verkar helt klart vara värt pengarna.

Nozfer skrev:
Kostar ca 300 kr ifall man beställer den modellen som man kan slå av och på från staterna,
Verkar helt klart vara värt pengarna.

Vad är vitsen med att kunna slå av och på den?

nicke skrev:
dom syftar väll på att om den är reggad som 25kw så har du större changs att klara dig ur en flygande besiktning utan misstankar om att den är ostrypt....(ganska stor effekt skilnad på strypt och ostryp...)
Men nu får du nog fundera en gång till! Suzukin är "strypt" på 1,2,3:an genom att tändkurvan ändras. Effektskillnaden är knappt märkbar. Vad TRE-modden gör är att lura databoxen att 5:an är ilagd hela tiden, därmed ingen spärr. Har ingen aning om varför man har urkopplingsmöjlighet, men det har alltså inget med flygande besiktning att göra.

nicke skrev:
dom syftar väll på att om den är reggad som 25kw så har du större changs att klara dig ur en flygande besiktning utan misstankar om att den är ostrypt....(ganska stor effekt skilnad på strypt och ostryp...)

om du syftar på en TRE mod så lär det knappast spela nån roll om den är av eller på! om effekten ska vara 25KW .. eftersom att det enda en åstadkommer är att lura databoxen så den tror att fyrans växel ligger i hela tiden och då undkommer att den lilla strypningen som finns på dom första tre växlarna.. samt tar den även bort 300 km/h spärren...

så nån större chans .. haha. jo säkert. :kocko

Chille skrev:
om du syftar på en TRE mod så lär det knappast spela nån roll om den är av eller på! om effekten ska vara 25KW .. eftersom att det enda en åstadkommer är att lura databoxen så den tror att fyrans växel ligger i hela tiden och då undkommer att den lilla strypningen som finns på dom första tre växlarna.. samt tar den även bort 300 km/h spärren...

så nån större chans .. haha. jo säkert. :kocko
okey, jag har inte varit insatt i det ämnet förut, men jag antog att det var det som ni syftade på.... okey, då har man lärt sig nått nytt....

Nu har jag kopplat in och även provkört hojen för första gången sedan den varit i bitar.
Den startade och gick fint utan problem. Nu återstår att se hur mycket bättre det blir när man får köra på riktigt.

/F

Största anledningen till att kunna slå på och av modden verkar ju vara för att föraren skall känna skillnad lite då o då och konstatera att man inte slängt pengarna i sjön.. Eller?

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back