Robban_C
Gubbfan åker knarr!
Jaha, då har man alltså tagit isär EXUP (FZR 1000 -91/-92) och borrat ur alla fastrostade bultar, gängrensat, putsat av axlarna till spjället i svarven, smort allt med aluminiumpasta och återmonterat med nya skruv (smorda gängor), satt i nya drev i servomotorn etc. Blev skitbra! Men nu vill jag justera vajrarna rätt också. det finns ett spår i vajerhjulet och ett hål i locket, ser ut att vara avsett att användas för ett stift (för blockering av vajerhjulet/spjället) i samband med injustering.
Låt mig gissa: Man låser hjulet med ett stift (givetvis med avhakade vajrar), slår på tändningen så att servomotorn hittar mittläge, hakar på vajrarna och justerar in deras längd till ett svagt slack. Rätt eller fel?
Jag har sökt i det här forumet men inte hittat annat än den här tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=12868&highlight=EXUP
den innehåller visserligen en länk om just detta men länken är död. Nån som har det dokumentet?
Eller andra tips.
Låt mig gissa: Man låser hjulet med ett stift (givetvis med avhakade vajrar), slår på tändningen så att servomotorn hittar mittläge, hakar på vajrarna och justerar in deras längd till ett svagt slack. Rätt eller fel?
Jag har sökt i det här forumet men inte hittat annat än den här tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=12868&highlight=EXUP
den innehåller visserligen en länk om just detta men länken är död. Nån som har det dokumentet?
Eller andra tips.