EXUP-justering

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jaha, då har man alltså tagit isär EXUP (FZR 1000 -91/-92) och borrat ur alla fastrostade bultar, gängrensat, putsat av axlarna till spjället i svarven, smort allt med aluminiumpasta och återmonterat med nya skruv (smorda gängor), satt i nya drev i servomotorn etc. Blev skitbra! Men nu vill jag justera vajrarna rätt också. det finns ett spår i vajerhjulet och ett hål i locket, ser ut att vara avsett att användas för ett stift (för blockering av vajerhjulet/spjället) i samband med injustering.

Låt mig gissa: Man låser hjulet med ett stift (givetvis med avhakade vajrar), slår på tändningen så att servomotorn hittar mittläge, hakar på vajrarna och justerar in deras längd till ett svagt slack. Rätt eller fel?

Jag har sökt i det här forumet men inte hittat annat än den här tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=12868&highlight=EXUP
den innehåller visserligen en länk om just detta men länken är död. Nån som har det dokumentet?
Eller andra tips.
 
Exup

Varsogod :)
Sätt på tändningen så ställer sig servon i 0läge å kroka i vajern där nere.
Detta är till R1 men jag skulle tro det är lika på din hoj?.....
 

Bifogat

  • exup.JPG
    exup.JPG
    43.9 KB · Visningar: 181
Last edited:
Utdrag från manualen till YZF1000
 

Bifogat

  • Image1.gif
    Image1.gif
    13.8 KB · Visningar: 151
  • Image2.gif
    Image2.gif
    24.1 KB · Visningar: 135
  • Image3.gif
    Image3.gif
    21.8 KB · Visningar: 108
Back
Top