The Ride

Uppifrån, sen landar den på marken.. :D Får ni inte snö i Danmark? :hihi

OT-svammel: jag hittade Scandinavian Open-programmet från 1996 här. Det är en Håkan från Tierp med där i. Storebror och Lillebror är med också. Samlarvärde på det programmet!

TroLliS skrev:
Kommer

om minst 3h

:fyllisar

Jag har varit lite oförsiktig med min area på nätet och lyckats ladda upp några dubbletter på kataloger så den katalog som jag hänvisade TroLlis till var inte den rätta. Jag håller nu på att åtgärda detta och filmen kommer att finnas på denna länk om ca 3 tim från och med nu!
http://www.simba.se/images/the ride.mpg
Vill ni se vilka andra filmer jag har laddat upp så finns de på denna sida:
http://www.simba.se/photo.htm

Simba skrev:
Jag har varit lite oförsiktig med min area på nätet och lyckats ladda upp några dubbletter på kataloger så den katalog som jag hänvisade TroLlis till var inte den rätta. Jag håller nu på att åtgärda detta och filmen kommer att finnas på denna länk om ca 3 tim från och med nu!
http://www.simba.se/images/the ride.mpg
Vill ni se vilka andra filmer jag har laddat upp så finns de på denna sida:
http://www.simba.se/photo.htm

För alla som vill ladda ner filmen The Ride, på ca 320 MB så är det bara att ladda ner den genom att gå in på sidan och högerklicka på länken The Ride för att välja "spara mål som..."

En bra film för oss som är beroende av MC körning! Bra filmat, klippt och fin kombination av musikval! :yoparty

Ehum.. Simba, du vet att större filer begränsas vad gäller bandbredd väl?
Det går ju inte snabbt... :rolleyes:

Flera användare klagade på att det ofta gick segt. Då införde adminen den begränsningen. Från support-forumet:

----
Det optimala vore om webservern kunde "se" om en fil är större än en förutbestämd storlek och om så är fallet skicka den igen en "pipe" för begränsning av bandbredd på just DEN filen.
Dvs, filer som är mindre än "maxgränsen" skulle vara obegränsade men större filer skulle bli begränsade.
----

Detta är numera infört. filer över 1 MB stryps och ju större fil desto långsammare går det.

Dålig överföringshastighet!

Kryptonit skrev:
Ehum.. Simba, du vet att större filer begränsas vad gäller bandbredd väl?
Det går ju inte snabbt... :rolleyes:

Flera användare klagade på att det ofta gick segt. Då införde adminen den begränsningen. Från support-forumet:

----
Det optimala vore om webservern kunde "se" om en fil är större än en förutbestämd storlek och om så är fallet skicka den igen en "pipe" för begränsning av bandbredd på just DEN filen.
Dvs, filer som är mindre än "maxgränsen" skulle vara obegränsade men större filer skulle bli begränsade.
----

Detta är numera infört. filer över 1 MB stryps och ju större fil desto långsammare går det.

Som Krypto upplyser mig här (vi använder samma server för våra sidor på nätet) så blir nerladdningshastigheten urusel på stora filer! Vi måste hitta ett nytt ställe at "hosta" The ride!

/Simba

Simba skrev:
Som Krypto upplyser mig här (vi använder samma server för våra sidor på nätet) så blir nerladdningshastigheten urusel på stora filer! Vi måste hitta ett nytt ställe at "hosta" The ride!

/Simba

Ja herre jösses vad segt :(
Är det någon annan som har plats samt fart ???

Mattias skrev:
OT-svammel: jag hittade Scandinavian Open-programmet från 1996 här. Det är en Håkan från Tierp med där i. Storebror och Lillebror är med också. Samlarvärde på det programmet!

Ja det måste du vara rädd om :yoparty

TroLliS skrev:
Ja herre jösses vad segt :(
Är det någon annan som har plats samt fart ???

Jo, för tillfällig lagring (tills de närmast sörjande :) hunnit ladda ner). 100Mbit-lina på stabil server...

n'Lasse skrev:
Kanonfilm! :tummenupp Men den blir hoptryckt dvs för hög :confused: Jag spelar den i Mediaplejern.

Du måste ställa skärmen på högkant för att det ska funka...

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back