Diesel "pickis"(F350) på strippen

Det var totaltbrutalt. Vad kan den ha slukat under den resan? 5L diesel?
 
530hk 5.4L v8 kompressor :) den lär väl inte gå så fattigt heller :)
 
Ford SVT Lightning är kul att köra :kär

edit: FYFAN vad den gick. Herregud altså, låg 11a med den 3tonsmaskinen. Shiiiit.
 
Last edited:
Kay skrev:
Ford SVT Lightning är kul att köra :kär

edit: FYFAN vad den gick. Herregud altså, låg 11a med den 3tonsmaskinen. Shiiiit.



Har du kört en sån? Ska ha en sån som företags bil senare i livet när dom inte kostar så förbannatr mycket att köpa :)
 
Sålde just min ford F250 med samma motor som den på filmen fast utan turbo.
7.3 liters V8-Diesel från international. Det var min ögomsten jag haft i 6 år. :gråta
 

Bifogat

  • forden.jpg
    forden.jpg
    59.8 KB · Visningar: 67
Last edited:
Therudeboy skrev:
Har du kört en sån? Ska ha en sån som företags bil senare i livet när dom inte kostar så förbannatr mycket att köpa :)

Mjo, har fått äran att testa den. Riktigt frän, rolig att köra :D
 
Teo skrev:
Sålde just min ford F250 med samma motor som den på filmen fast utan turbo.
7.3 liters V8-Diesel från international. Det var min ögomsten jag haft i 6 år. :gråta



Då får du ju köpa en F-150 nu då :)


Kay jag är fan avundsjuk :D
 
hahah! snacka om drag i början! Jäääääklar vilket diselspår han lämnar efter sig!

bror kommer troligtvis hämta hem en sånhär innan nästa säsong innom de företag han jobbar hos

03.dodge.ram.3500.r34.500.jpg


3500.jpg


ram.jpg
 
Forden har en Cumminsmotor med dubbelturbo som laddar 6-7 kg så det är inte så konstigt att den går som ett skott.
 
Det har dodgen oxå, fast kanske inte längre men fram tills 00 vet jag att dom hade det.
 
Therudeboy skrev:
Det har dodgen oxå, fast kanske inte längre men fram tills 00 vet jag att dom hade det.

Ford har normalt Fordmotorer :rolleyes: och dodge har Cummins, men cumminsmotorerna är bättre att trimma så därför brukar man byta till Cumminsmotorer om man vill åka fort.

Inga av motorerna har dubbelturbo som orginal.
 
Blue skrev:
Ford har normalt Fordmotorer :rolleyes: och dodge har Cummins, men cumminsmotorerna är bättre att trimma så därför brukar man byta till Cumminsmotorer om man vill åka fort.

Inga av motorerna har dubbelturbo som orginal.

varför skulle de byta 7.3:V8an mot 5.9:radsexan? den snabbaste stripp-forden Jag läst om i en amerikansk 4x4-tidning hade 7.3 med banks-enkellturbo.

ps. Ford har international-motorer, Ford äger international, det är bara GM som kör med egentilverkade dieslar.. /mr petig..ds

(i och för sig ingen passat-turbo direkt utan mer australienisk jättesnigel...)
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top