moppe dragrace

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
vi snackade ju om att vinna dragracet i A-sund nästa år.. så jag har som förslag att om vi lägger typ 150-200 pix var så får vi en moppe.. dom sålde en mamba på blocket med 60cc 5,5a.. vad tycks?

Lite riktigt hårdrock ju!

Man blir lite nostalgisk när man tänker tillbaks...

hur är mamban att trimma egentligen? Är det inte ett helvete att hitta trim till en sån nuförtiden?

blom skrev:
vi snackade ju om att vinna dragracet i A-sund nästa år.. så jag har som förslag att om vi lägger typ 150-200 pix var så får vi en moppe.. dom sålde en mamba på blocket med 60cc 5,5a.. vad tycks?

Hurdanna är reglerna? Får man bygga som man vill eller?

Tengil skrev:
Hurdanna är reglerna? Får man bygga som man vill eller?
:jisses JETMOTOR :yoparty JETMOTOR :hoppa JETMOTOR :3freak

Kanske kan hitta nån gammal startmotor till en BAMSE-robot på jobbet som vi kan packa om med lite hemgjort krut :skrämd :brinnerup

ron det är svin enkelt.. det är ju en tusk zundap..

reglerna är.. inte mer än 50cc och inte nyare än 76 tror jag det var. lustgas får enbart föraren använda, förövrigt så tror jag att det är fritt

blom skrev:

reglerna är.. inte mer än 50cc och inte nyare än 76 tror jag det var. lustgas får enbart föraren använda, förövrigt så tror jag att det är fritt

Synd att man inte får använda det på hojen, men det är klart...skadar ju inte att få det lite extra roligt kanske...:blah :p

Rodentboy skrev:
Lite riktigt hårdrock ju!

Man blir lite nostalgisk när man tänker tillbaks...

hur är mamban att trimma egentligen? Är det inte ett helvete att hitta trim till en sån nuförtiden?

Mamban var askul att trimma! Grunden var kolv-och-drev, sedan fanns det en uppsjö av cylindrar och förgasare i omlopp för dom som ville satsa hårdare. Konstigt egentligen, det borde finnas hur många Zundapp som helst stående i garage staden över...

Kjelle skrev:
Mamban var askul att trimma! Grunden var kolv-och-drev, sedan fanns det en uppsjö av cylindrar och förgasare i omlopp för dom som ville satsa hårdare. Konstigt egentligen, det borde finnas hur många Zundapp som helst stående i garage staden över...
men dom vill ju ha betalt för grejorn nu förtiden.. men som du säger det borde ju stå sådana lite här och var tycker man.

blom skrev:

Hur långt kör man?
Jag håller på och räknar lite på en hydraldrift med accumulator... Samma princip som raketmotor men man kan pumpa upp trycket gång på gång och använda den flera gånger. Teoretiskt kan man räkna fram optimalt tryck och få en jämn acceleration precis lite mindre än vad som behövs för att lyfta framhjulet. Detta skulle resultera i smått fantastiska tider... :tummenupp

Självklart skulle vi ha ett spaderess från en pinuppkortlek som smälla i framhjulet för den ultimala ljudupplevelsen. :yoparty

MOPPE DRAGRACING

Reglemente:

Motorursprung: ej japanskt och tillverkat före 1974 (fråga gärna inte varför, för vi har inget bra svar)

Max 50cc annars fri trimning förutom turbo, kompressor och lustgas (förare får naturligtvis använda lustgas själv)

Drivmedel = fritt

Chassi = fritt (ett tips är att man frågar någon vuxen om hjälp att svetsa)

Hjul ???? runda är nog bra! (broms på minst ett hjul)

Strippen kommer att vara 100 meter rakt fram

Klädsel: hygglig hjälm och täckt kropp (ja! Raggare får åka i myggjagare)

Kontaktpersoner:

Mucken 0583-144 57 mob 070 631 64 64

Paco 070 314 72 89

S.N.U.T. mc 0583-123 98

oktober, 2002

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...