blom
I DO IT BECAUSE I LOVE IT
vi snackade ju om att vinna dragracet i A-sund nästa år.. så jag har som förslag att om vi lägger typ 150-200 pix var så får vi en moppe.. dom sålde en mamba på blocket med 60cc 5,5a.. vad tycks?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
blom skrev:vi snackade ju om att vinna dragracet i A-sund nästa år.. så jag har som förslag att om vi lägger typ 150-200 pix var så får vi en moppe.. dom sålde en mamba på blocket med 60cc 5,5a.. vad tycks?
Tengil skrev:Hurdanna är reglerna? Får man bygga som man vill eller?
blom skrev:ron det är svin enkelt.. det är ju en tusk zundap..
reglerna är.. inte mer än 50cc och inte nyare än 76 tror jag det var. lustgas får enbart föraren använda, förövrigt så tror jag att det är fritt
Supermoto skrev:JETMOTOR
JETMOTOR
JETMOTOR
![]()
Kanske kan hitta nån gammal startmotor till en BAMSE-robot på jobbet som vi kan packa om med lite hemgjort krut![]()
![]()
Rodentboy skrev:Lite riktigt hårdrock ju!
Man blir lite nostalgisk när man tänker tillbaks...
hur är mamban att trimma egentligen? Är det inte ett helvete att hitta trim till en sån nuförtiden?
men dom vill ju ha betalt för grejorn nu förtiden.. men som du säger det borde ju stå sådana lite här och var tycker man.Kjelle skrev:Mamban var askul att trimma! Grunden var kolv-och-drev, sedan fanns det en uppsjö av cylindrar och förgasare i omlopp för dom som ville satsa hårdare. Konstigt egentligen, det borde finnas hur många Zundapp som helst stående i garage staden över...
blom skrev:ron det är svin enkelt.. det är ju en tusk zundap..
reglerna är.. inte mer än 50cc och inte nyare än 76 tror jag det var. lustgas får enbart föraren använda, förövrigt så tror jag att det är fritt
rainman skrev:Drivmedel - Fritt
måste ju finnas nåt roligt att stoppa i bensinen![]()
Och vi kommer ha pungskydd för att slippa få så stora skador när toppen lossnar och flyger upp i skrevet på den som kör.NoicE skrev:Vi kommer köra på nitroglycerin Alternativt nitrometan.![]()
NoicE skrev:Det är väll peppes problem?
pinnbultar av titan fixar väll tengil fram fresten?
det ska nog bra mycket till för att det skall kunna skerainman skrev:Och vi kommer ha pungskydd för att slippa få så stora skador när toppen lossnar och flyger upp i skrevet på den som kör.![]()
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |