Ryketen om 04:orna....

FinskaNinjan

Back to 1000cc..
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 -08
Hittade nya rykten om 04:orna. Verkar ju intressant...
Hondan skulle vara snabbarst. Kawan starkast och lättast, rettan skulle ha minsta effekten.

Sen kan man ju spekulera om detta stämmer eller inte...

"Some insiders to the racing community are passing around an e-mail from a german guy who says that motorrad magazine has all three of them for testing already, says they just put pirelli DOT's on all the bikes and set up the stock suspensions.
Kawi had the most dyno HP and the R1 the least, the honda slotting in between, honda is only 8-10lbs heavier than the others on real scales.
Here's the clincher, the honda has been lapping over a second quicker than the other bikes on whatever circuit their using in southern europe, I dont know how many testers are involved but supposedly the talk is how much earlier you can get on the gas with the honda and the amazing chassis.
Again, all of this is just hearsay but it was passed on to me by john ulrich so it should carry some weight.
I personally am not suprised in the least. "

Ja det e lite ironiskt med tanke på allt snack om Rettan. Folk i allmänhet verkar tro att den skulle vara överlägsen dom andra i allt. Hoppas att dom nya ryktena är sanna så kanske R1 febern går över. Lägst effekt i Rettan... det vore nåt :D

Kan man inte köra ihjäl sig lika lätt med 155HK som med 157? :va

Faktum är att en sån stor hoj skrämmer mig när jag kör o välter med bara 75HK.

750RR

maverick_750rr skrev:
Kan man inte köra ihjäl sig lika lätt med 155HK som med 157? :va

Faktum är att en sån stor hoj skrämmer mig när jag kör o välter med bara 75HK.

750RR

FörLITE effekt Flemming. Med mer hade du inte vält... :lol

Skruva ihop Anabola Kawan över vintern nu förattans!
:)

PutteLiten skrev:
FörLITE effekt Flemming. Med mer hade du inte vält... :lol

Skruva ihop Anabola Kawan över vintern nu förattans!
:)

Vågar inte :D
springer o gömmer mig under täcket.

750RR

Hondan har kassettväxellåda också, "pure racing"! Det finns säkert någon som behöver kunna byta interna utväxlingar i låddan på en pisskvart! Tror också att Hondan blir grymt farlig!

Läs nya bike o njut. Yamman är klar favorit!
va jag vet så är det bara R1:an som rullat framför press än sålänge (Paul Ricard)
Varken Honda eller kawazaki har visat sina modeller rullande. Har inte heller släppt officiella effekt/vikt siffror. Sitter dom hemma i vebon o trimmar upp sina hojar för o matcha Yamahas as? :rolleyes:

Last edited:
Torkel skrev:
Hondan har kassettväxellåda också, "pure racing"! Det finns säkert någon som behöver kunna byta interna utväxlingar i låddan på en pisskvart! Tror också att Hondan blir grymt farlig!

Vad är kassettväxellåda?

Är inte alls förvånad ifall det dem säger stämmer.

KickAss_Prod´s skrev:
Läs nya bike o njut. Yamman är klar favorit!
va jag vet så är det bara R1:an som rullat framför press än sålänge (Paul Ricard)
Varken Honda eller kawazaki har visat sina modeller rullande. Har inte heller släppt officiella effekt/vikt siffror. Sitter dom hemma i vebon o trimmar upp sina hojar för o matcha Yamahas as? :rolleyes:
Hehe.. de tror jag oxå.. dom fick en chock när yamaha visade upp sina siffror.. o nu håller dom på o toktrimma.. för att bli värst.. :D

OlleR6 skrev:
Vad är kassettväxellåda?

Finns på alla 2t-racers och även på Aprilia RS250 fast det är en gathoj. Ta bort kopplingskorgen och lossa några skruvar så kan du dra ut hela växellådan för att t.ex byta till en hög etta om man nu känner för det, mycket smidigt och jag är väldigt imponerad att Honda har bemödat sig att införa den möjligheten på sin nya 1000cc! :tummenupp

OlleR6 skrev:
Vad är kassettväxellåda?

Växellådan är en enhet som man enkelt kan plocka ur motorn för att förändra utväxlingen, man behöver således inte ta isär hela motorn för det. Varför man nu skull e behöva det på en gathoj - men rejsigt är det!

Smidigt :)
Borde väl tala mer till seriösa förare änn nån hästkraft till, iomed att man ändå måste trimma för att hänga på?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT