Hjälp att hitta statist med motorcykel till musikvideo

ericvse

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen för tillfället
Hej.
Mitt namn är Eric Persson och jag är frilansande regissör och filmfotograf bosatt i Göteborg.
Jag håller just nu på att planera inför en musikvideoinspelning för göteborgsbandet DNKL, och jag behöver hitta en person som kan vara med och köra motorcykel i musikvideon.

DNKL som band startade för ett år sedan och har redan hunnit med att spela på Way Out West och Roskilde, och släpper sin debut-EP idag den 17 November.
https://www.youtube.com/user/dnklofficial
http://dnkl.eu
http://soundcloud.com/dnkl

Vi söker i huvudsak en tjej, men om du som kille har en lite nättare kropp så funkar det mycket bra också.

Jag vore väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig.

Personen vi söker kommer vara stand-in för vår ena huvudkarraktär i videon.
Inspelning kommer ske nu under november-december i Göteborg och vi kommer behöva förare+motorcykel ungefär en halvdag.

Musikvideon har väldigt låg budget och vi kommer därför bara kunna betala ut bensinpengar och en symbolisk mindre lön.
Men det kommer bli en häftig och visuellt snygg musikvideo, och när den är klar den kommer att visas på några av de större internationella musiksidorna.

Jag söker i huvudsak en lite sportigare motorcykel, men har inga speciella önskemål på märke eller modell.

Om du är intresserad så hör gärna av dig till ericivarpersson@gmail.com
Skriv ”DNKL Motorcykel – Ditt namn” som ämnesrad.

Bifoga gärna bilder på motorcykel och dig själv i mcställ så jag får en uppfattning om hur det kommer se ut.

Mvh
Eric Persson
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
"Vi söker i huvudsak en tjej, men om du som kille har en lite nättare kropp så funkar det mycket bra också."


Jag tror det blir svårt att hitta en "kille med lite nättare kropp" - De flesta som hänger på det här forumet är riktiga män med rejäla kaggar (ifall det blir sämre tider...)



..................................och vi är dessutom välhängda med 25+ sporthojsdasar.


Men lyfter upp denna tråden för din skull och hoppas du får napp på nån av BrEwdarna :tuttar

http://www.youtube.com/watch?v=tpcM8kcN31E
 

Smagatusk

Guest
Konstigt att ingen nappat på detta. Även killar. DET ÄR INGET FEL ATT VARA STAND-IN FÖR EN TJEJ! Ni har sett "Flashdance" va? Rörmokarbruden som dansar? Visst är hon het i scenen när hon dansar till "What a feeling"! Bara det att där är det en 16-årig kille som dansar. Så om ni bara svankar ordentligt när ni kör hojen i videon kan just DU vara den alla killar suktar efter.

Så. Jag har gjort mitt bästa. Lycka till!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag är lång men formad som en sticka :D

Och min hoj ser ut såhär.
Inte den absolut sportigaste men den är ombyggd av mig så den är unik på så sätt.
Kanske kan vara en fördel om man ändå vill göra en video =)
Hoj.jpg
hoj2.jpg

Edit:
Avgassystemet är däremot bytt mot ett polerat i rostfritt.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Konstigt att ingen nappat på detta. Även killar. DET ÄR INGET FEL ATT VARA STAND-IN FÖR EN TJEJ! Ni har sett "Flashdance" va? Rörmokarbruden som dansar? Visst är hon het i scenen när hon dansar till "What a feeling"! Bara det att där är det en 16-årig kille som dansar. Så om ni bara svankar ordentligt när ni kör hojen i videon kan just DU vara den alla killar suktar efter.

Så. Jag har gjort mitt bästa. Lycka till!

Har mailat nu =)
Jag är ju enligt vissa formad som en spetälsk :rofl

Sen ska jag visst vara ganska stilig i smink :D

Jag får nog se till att låna ett annat skinställ med haha.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Konstigt att ingen nappat på detta. Även killar. DET ÄR INGET FEL ATT VARA STAND-IN FÖR EN TJEJ! Ni har sett "Flashdance" va? Rörmokarbruden som dansar? Visst är hon het i scenen när hon dansar till "What a feeling"! Bara det att där är det en 16-årig kille som dansar. Så om ni bara svankar ordentligt när ni kör hojen i videon kan just DU vara den alla killar suktar efter.

Så. Jag har gjort mitt bästa. Lycka till!

Ja va fan, jag har inget emot att va standin för nån brud, har ju tillåmä långt hår!
Det är lite långt att köra hoj till götet såhär års bara. Plus att jag har jobb, så det får vara mer ekonomiskt lockande. :p

Att jag sedan antagligen är ganska svår att ta för tjej då jag inte är så värst späd kan ju kanske ligga mig i fatet, men det skiter jag i. :hihi
1491396_798453133530569_3760413649748432058_o.jpg
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag har en kompis som är runt 170 och byggd som mig.
Späd kan man säga.
Han kanske kan vara förare på min hoj.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har ju en tjejkompis med en er-6 som kanske kan tänka sig att ställa upp..
 

ericvse

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen för tillfället
Kul att ni ger min tråd lite uppmärksamhet. Tack

Jag hinner tyvärr inte hålla så bra koll på allt som skrivs.
Om det är någon mer som tycker det låter spännande så får denne gärna höra av sig till min mail.
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Vad är kravet? Ska hon köra och styla eller posera lite stående? Tjejen min övningskör men är enligt mig trevlig att titta på, sedan har hon egen hoj och tillgång till min.
Kommer ni till personen eller måste personen ta sig till er?
*edit* Såg nu att allt sker i Göteborg
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Har varit i kontakt med Eric vi mail nu.

Det dom söker är en stand in som ska göra mc scener åt huvudkaraktären i bandet som inte kör hoj.
Stuntförare kan man kalla det.
 

ericvse

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen för tillfället
För att förtydliga:
Vi har en kvinnlig karraktär i musikvideon fly undan sina tankar och sätter sig på motorcykeln för att bara köra och tänka på annat. Försöka rensa huvudet.

I praktiken så kommer detta innebära att vi har en skådespelerska som agerar i alla scener innan och efter hon kör motorcykeln.
Tanken är att hon även lånar mc-ställ och hjälm, och sätter sig på motorcykeln. Därefter byter man till en stuntförare som kör motorcykeln.

Körningen kommer bestå av lite start och stopp, och lite statskörning i Göteborgs stad. Ganska enkla tagningar. Man kör en längre sträcka och filmar det ur en bil som kör framför eller bakom.

Looken och känslan på motorcykelscenerna kommer vara mer i stil med bilscenerna i filmen Drive (2011) än The Fast and the Furious.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top