SMC 4-dagars Gelleråsen 22-25 maj

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Någon här som ska dit? Steg 1-4 under 4 dagar.
Körde detta förra året och gillade verkligen upplägget. Kör oftast steg 4 men tycker det är givande att ta ett steg tillbaka o repetera steg 1-3 ibland.. Rekommenderas!
 

Reset000

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2012
Ort
Sthlm
Hoj
En dekaltrimmad en..
Jag ska köra 24e !! :banana
Är det nån från sthlm som ska dit med bil? Skulle gärna skicka med mina original-pipor (slipon), som safety om mina db-killers inte gör jobbet för att få ner ljudet tillräckligt..
 
Last edited:

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Norr om stan
Hoj
R1-2011 & Duke 790
Jag ska köra 24e !! :banana
Är det nån från sthlm som ska dit med bil? Skulle gärna skicka med mina original-pipor (slipon), som safety om mina db-killers inte gör jobbet för att få ner ljudet tillräckligt..
Jag ska ner från STHLM så jag kan få ner dom åt dig om du vill :)
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Kör bara 22 och 23. Jag och duccen tänker hålla till i medelgruppen. :)
Tar steg 1 och 2 nu, steg 3 och 4 får vänta till Rudskogen i sommar.
 

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Hur pass jobbigt är det att köra till Gelleråsen från Stockholm samma morgon (på MC), köra hela dagen övernatta på hotellet och sen köra hela dag två och sen tillbaka till Stockholm på MC på söndag efter dagensslut?

-Skall man glömma det eller någon som har erfarenhet och vet?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Hur pass jobbigt är det att köra till Gelleråsen från Stockholm samma morgon (på MC), köra hela dagen övernatta på hotellet och sen köra hela dag två och sen tillbaka till Stockholm på MC på söndag efter dagensslut?

-Skall man glömma det eller någon som har erfarenhet och vet?

Vet dem som gjort det men det gäller att man är vaken på hur koncentrationen är efter lunch... kan annars rekommendera att tälta i depån istället. Eller kolla vandrarhemsrum på Karlskoga Hotell, billigt som bara den.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Hur pass jobbigt är det att köra till Gelleråsen från Stockholm samma morgon (på MC), köra hela dagen övernatta på hotellet och sen köra hela dag två och sen tillbaka till Stockholm på MC på söndag efter dagensslut?

-Skall man glömma det eller någon som har erfarenhet och vet?

Kort svar: För jobbigt!

Längre svar: Gör inte det! Du fär inte ut rätt saker av dagen och är akut trafikfarlig på vägen hem efter sju pass på banan.!
 

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Tack, jag håller på att kollar om jag kan låna en skåpbil istället. Med bil borde det vara fullt möjligt att köra samma dag tycker jag.

Vet någon vad senaste klockslag för check-in på hotelet är om man kommer kvällen innan?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Tack, jag håller på att kollar om jag kan låna en skåpbil istället. Med bil borde det vara fullt möjligt att köra samma dag tycker jag.

Vet någon vad senaste klockslag för check-in på hotelet är om man kommer kvällen innan?

Skulle nog påstå att det är lugnt att köra hem samma dag som kurs... men om du inte är van att kliva upp supertidigt så är det ingen höjdare att köra dit samma dag.
Inskrivningen börjar kl 7 på morgonen, du bör vara på plats då... då behöver du åka från sthlm ungefär kl 4... och sen skall du köra 7 pass på banan med fullt fokus på Förarutveckling, dvs det kommer förhoppningsvis röra sig en hel del i huvudet.

Är du däremot van att kliva upp 3.30 på morgonen och inte har några problem att köra en bit så är det såklart inga bekymmer, men det är inte så många som brukar kliva upp vid den tiden och sen fortfarande vara pigga vid 15-16tiden.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tack, jag håller på att kollar om jag kan låna en skåpbil istället. Med bil borde det vara fullt möjligt att köra samma dag tycker jag.

Vet någon vad senaste klockslag för check-in på hotelet är om man kommer kvällen innan?

Fullt möjligt, men det är väldigt värt pengarna att lägga 400-600 spänn på en övernattning i Karlskoga (eller i stuga på gåsen) och få en natts sömn. Det är tillräckligt drygt att kravla sig upp i tillräckligt god tid för att vara på inskrivningen utan att behöva köra 25-30 mil för att komma dit.
 

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Nu är jag i alla fall anmäld till lördag och söndag, återstår att se om jag piper på fredag sent eller lördag morgon.

Tack för alla råd så här långt. Är det något annat som man skall tänka på inför detta? Har bara kört grundkurser innan, så första gången på storbana/avancerad kurs.
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Nu är jag i alla fall anmäld till lördag och söndag, återstår att se om jag piper på fredag sent eller lördag morgon.

Tack för alla råd så här långt. Är det något annat som man skall tänka på inför detta? Har bara kört grundkurser innan, så första gången på storbana/avancerad kurs.
Kom utvilad. Ät mycket, drick mycket. Ta gärna med lite verktyg. Kolla de vanliga sakerna typ läckage, däck, kedja, lager och bromsar så du inte kommer dit och inte får köra. Tänk också på att vara ute i god tid så du slipper stress :)

Är du orolig över något så kan jag ta o svänga förbi om du vill
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Det är ju det här som gör det lite problematiskt med avsaknaden av banor i t.ex. Stockholmsområdet. Det blir ganska mycket logistik även om du bara ska köra en dag.

Med det sagt - Kör kvällen innan och kolla ett billigt rum på Karlskoga hotell, Alfred Nobel (i centrum) eller Karlskoga Folkhögskola! Kör snyggt!
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Nu är jag i alla fall anmäld till lördag och söndag, återstår att se om jag piper på fredag sent eller lördag morgon.

Tack för alla råd så här långt. Är det något annat som man skall tänka på inför detta? Har bara kört grundkurser innan, så första gången på storbana/avancerad kurs.

Ta gärna med resorb och lite frukt eller dylikt, du kommer behöva det.
Kör du hoj dit o hem så glöm inte regnställ om utifall att, det är jävligt trist att köra 20mil motorväg i regn utan.
Som Lullen skrev, kolla bromsar, läckage, däcksmönster (skall vara godkänt) och drivpaketet.
Sen, glöm inte ryggskydd om du nu inte kör med det normalt sett... eller ja, inte resten av utrustningen heller. Vi släpper inte ut någon på banan som kör i icke godkänd mc-utrustning.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top