Viper slipon?? Bra eller dåligt??

THE END

Vem... JAG??
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
I väntans tider . . .
Är det någon som har erfarenhet av Viper slipon? Dom är ju relativt billiga om man jämför med andra märken. Hur är kvaliten på dom, blir det bra ljud, mm. Tacksam för all fakta ni har.
Skall monteras på en Fireblade -98, om det inte är värdelöst förstås.

Leffe75 här på forumet hade ett sånt på sin FireBlade. Ljudet var faktiskt riktigt gott, ganska dovt.

Vet inte så mycket mer om kvaliten i övrigt. Minns att fästningsgrunkan till dämparen var ganska kass.

PM:a Leffe75 så får du säkert mer/vettigare info...

Jag har ett sånt på min ZX6r. Det ser bra ut och låter bra, effekten är väl ingen direkt skillnad

Bifogat

• viper.jpg
    viper.jpg
    69.8 KB · Visningar: 194
cbjorkman skrev:
Leffe75 här på forumet hade ett sånt på sin FireBlade. Ljudet var faktiskt riktigt gott, ganska dovt.

Vet inte så mycket mer om kvaliten i övrigt. Minns att fästningsgrunkan till dämparen var ganska kass.

PM:a Leffe75 så får du säkert mer/vettigare info...

Hmm mitt minne måste vara dåligt för jag minns inte VAD som var dåligt med viper slipon:et???
Men som sagt, bra mycket billigare än tex MIG, eller acropovic mm = prisvärt :tummenupp

Låter ju som en rätt bra investering trots allt. Verkar som om det blir ett ovalt Viper till våren för mig. Hoppas ljudet blir bra...jag har ju en v-twin och det ljudet sprider man mer än gärna omkring sig!

En polare har en på sin Dunderkatt. Den låter hööögt :) Kvaliten och om det blir nån effektökning vet jag dock inte..

Fudpucker skrev:
...jag har ju en v-twin och det ljudet sprider man mer än gärna omkring sig!

Japp - V-twin-ljud ska spridas :rock !
Har själv ett par billiga slip-on, vilka är snyggare, smäckrare och (betydligt) mer högljudda än original. Huruvida de bidrar nämnvärt till någon effektökning är väl tveksamt, men nog går det lite fortare och känns mycket fortare :tummenupp
/F.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...