Min invalid hoj

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Var i sommarstugan idag, latjade lite med min toy som jag byggde när jag var 12 =)

Rätt cool faktigtst :rock
 

Bifogat

  • dscf0014.jpg
    dscf0014.jpg
    85.6 KB · Visningar: 912
Out_Spinner skrev:
NoicE. Är det en ilo motor på den där?

Nope det är en zündapp -62 ;)

Makalös motor, min farsa har misshandlat den sen han knappt
kunnat gå, och jag ungefär likadant...
Nu hade den stått sen förr vintern, och startade direkt. KVALITE!


jag har en stor kärlek för den här skapelsen, den kan vara vanlig
minibike också med likadant framhjul som bakhjul :kär
 
Fan va kul det ser ut!!
imponerande bygge av en 12åring....

ge oss lite speccs nu!
hk, toppfart, wheelekapacitet o.s.v... :D
 
Sladdkapacitet är grym på snö, sjukt kul då!
Motorn är vanligt bonntrim och den gjorde ca 40km/h med mig som 12åring!
Jag voltade med den en gång, låg på fullt ställ på gatorna i villaområdet där jag bodde.
Det hade börjat bli vår så det var inte snö överallt, så jag kommer in på bredden
och voltar ut på gräset :D

Det går att wheela med den, om man står på knä men jag ska
nog läka mitt brutna ben innan jag gör några stunts med den ;)

Och självklart var fader med och hjälpte till med lite svetsning
 
Går kedjan på den där träbiten? ser lite konstigt ut.

Jäkligt tufft bygge!

Mera bilder! :)
 
Buzz skrev:
Går kedjan på den där träbiten? ser lite konstigt ut.

Jäkligt tufft bygge!

Mera bilder! :)


Jo, motorn har asisterat i ett annat bygge under tiden
och farsan har byggt ihop triken igen åt lillebror, så det är hans version av kedjesträckare made alá 5min ;)
 
Mycket frän hoj :tummenupp

Vad har du i flaskan i förgrunden? Färgen påminner om glykol men det verkar ologiskt!
 
Va det är ju aspen racing fuel!

Ser du inte sånt på nyansen skrunken?
Fresten! Var höll du hus igår när det var ölstuga?
 
coolt bygge, skulle köpt brorsans 200hk Busamotor och tryckt i,,,

vill köpa till depåmoppe...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top