Triumph Daytona T595 [Streetfighter Projekt]

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
d77201110592386c2.jpg

Tack till:
Racing Planet (Sponsor)
Fredrik som är min extra hand ibland
Pappa för hjälp

Varför gör jag så här? Jo, för att jag går 3an i på Teknik College som det så fint kallas, och då ska vi göra ett projekt arbete som har med teknik att göra, och då tänkte jag att de enda vettiga måste ju vara att fixa en mc, sagt och gjort gav man ut sig på blocket. Hittade lite sporthojar och funderade på vad som skulle göras, kom sedan på att jag skulle göra en streetfighter, tillslut så hittade jag en sporthoj som passade mig. Så nu är vi här.

Rött = Fixat/Sitter på
Orange = Beställt/Har hemma
Svart = Funderar på/Ska inhandlas (se text)

Mods:
Micron slip-on, Ned kortat och fixat utav mig [Check]
Kuts [Check]
Röd fälgtejp [Check]
KTM 690 SMC Framlampa [Check]
Koso RX1N Mätare [Check]
Baklampa med inbyggda blinkers [Check]
25kw strypning [Yes, jag är ju 18 och då är den ett måste, sitter dock ej på ännu]
Streetfighter styrkrona [Check]
Street styre (22.2mm) [Check]
Framskärm [Check]
Avgasbandage [Check]
Plugg till bakhjulets nav [Check]
Röd bromsslang [Check]
Borttagna skjuts pinnar [Check]
Magkåpa [Check]
Svarta korta koppling och bromshandtag [Check]
Led blinkers fram [Check]
Vit däcktext(penna) [Check]
Kolfiber "tank" kåpa [Check]
Kolfiber kuts [Check]
Kolfiber framlampa [Check]
Tonad baklampa [Check]
Tonad framlampa [Check]
Egen tillverkad bensin lampa [Check]
Blank baksida på reg.plåten [Check]
Streetfighter framstänka [Check]
Kromade lampfästen [Check]
Foilerat till vit kolfiber [Check]


Updates:

11 Oktober 2011 - Påbörjad Polering
2 November 2011 - Streetfighter?
3 November 2011 - Framlampa
14 December 2011 - Ny styrkrona
15 December 2011 - Clip-On Be-Gone
17 December 2011 - Styre, speglar, framskärm = Monterat!
21 December 2011 - Separations ångesten löst!
28 December 2011 - Got your plug yet?
14 Januari 2012 - Shorty pipe
21 Januari 2012 - Belly pan
24 Januari 2012 - When a brit meets an austrian
25 Januari 2012 - Sponsring!
6 Februari 2012 - Koso RX1N och lite annat godis
20 Februari 2012 - Myspys från Hong Kong
25 Februari 2012 - Startup film och lite annat!
26 Februari 2012 - Testkörning
7 Mars 2012 - Lite allt möjligt (Stor Update!)
12 & 14 Mars 2012 - Spring time!
16 Mars 2012 - Shiny
19 Mars 2012 - Mini Julafton!
2 April 2012 - Helhet Version II
7 April 2012 - Last Update!
20 April 2012 - Avtäckning + Film!

7 Oktober 2011 - Projektets startJapp då börjar vi här, fick hem den igår och idag började jag titta lite smått, batteriet var ju hel dött, så det får lite ctek kärlek. Sen så satte jag på kutsen istället. Fyllde upp med bensin och kylarvätska. Men nu är allting förberett. Krävs bara lite pengar nu så sätter det igång på riktigt. Eftersom det är första tunga får ni tyvärr leva med en liten bildbomb.
IMG_2780.jpg


IMG_2783.jpg


IMG_2796.jpg


IMG_2804.jpg


IMG_2800.jpg


IMG_2807.jpg


IMG_2808.jpg


IMG_2809.jpg
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
KUL MED TRAJJOR JAG GILLAR DEM SKARPT. Men det är ju kanppast en udda hoj så varför ska du kunna bygga tillbaka det medför ju bara en massor av begränsningar när du bygger.
Nåväl schyst skolprojekt lär det ju bli hur som så lycka till:)
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
Köp min i stället! Låssas att du gjort allt själv då är du klar med projektarbetet! :tummenupp

Du som är min inspiration faktiskt :Bugar

KUL MED TRAJJOR JAG GILLAR DEM SKARPT. Men det är ju kanppast en udda hoj så varför ska du kunna bygga tillbaka det medför ju bara en massor av begränsningar när du bygger.
Nåväl schyst skolprojekt lär det ju bli hur som så lycka till:)

Ja det tycker jag med, alltid haft en kärlek för Triumph.
Okej då gör jag så istället ;)




Påbörjad polering - 11 Oktober 2011

Börjat polera lite småsaker, håller på samla ihop lite pengar, sen så ska jag nog lägga en beställning på undertail och baklampa. Men poleringen är inte färdig, allting ska fortsätta poleras på.

Här kommer före och efter bilder :)

Före
IMG_2921.jpg


IMG_2923.jpg


Efter
IMG_2927.jpg


IMG_2924.jpg


IMG_2928.jpg


Före
IMG_2929.jpg


IMG_2930.jpg


Som det ser ut nu, ej färdigt!

IMG_3045.jpg


IMG_3044.jpg
 
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Du råkar inte behöva en ny fräst fighterstyrkrona till projektet :va
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
nu har du clip-on styre, styrhalvorna är fästa på dämparna.
Med en annan krona kan du slänga på ett traditionellt styre, typ cross-styre
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
nu har du clip-on styre, styrhalvorna är fästa på dämparna.
Med en annan krona kan du slänga på ett traditionellt styre, typ cross-styre

Jo clip-on vet jag att jag har och hur det sitter.
Jaha okej, jo jag har ju funderat på ett högre styre, men det är inte prio 1 just nu.
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jo clip-on vet jag att jag har och hur det sitter.
Jaha okej, jo jag har ju funderat på ett högre styre, men det är inte prio 1 just nu.

Jaa precis som dahlgren sa så är det en klar fördel om du vill åka med cross-styre på fightern.. Dels är det en klar försvagning av orginalkronan att borra hål för "risers" (styrfästen) i den. Sen är trajjans orginalkrona snefasad uppepå vad jag minns, vilket gör den klart olämplig att montera risers på. Därav byter man till en fräst krona som passar bättre för crosstyre och dessutom är mer hållbar. Jag råkar ha en helt ny liggandes som aldrig är använd. Köpte den till ett 595 fighterbygge som aldrig blev av. Den är specialbeställd från england. Kan bli din för ett schysst pris då jag inte behöver den längre :tummenupp

Hör av dig om du vill köpa den :)
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
Jaa precis som dahlgren sa så är det en klar fördel om du vill åka med cross-styre på fightern.. Dels är det en klar försvagning av orginalkronan att borra hål för "risers" (styrfästen) i den. Sen är trajjans orginalkrona snefasad uppepå vad jag minns, vilket gör den klart olämplig att montera risers på. Därav byter man till en fräst krona som passar bättre för crosstyre och dessutom är mer hållbar. Jag råkar ha en helt ny liggandes som aldrig är använd. Köpte den till ett 595 fighterbygge som aldrig blev av. Den är specialbeställd från england. Kan bli din för ett schysst pris då jag inte behöver den längre :tummenupp

Hör av dig om du vill köpa den :)

Du har PM :)
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012



Update 2 November 2011 - Strippning och test utav lampa

Ja nu var det dags igen, jag och en polare påbörjade strippningen idag, blev ju bara fetare och fetare hela tiden. Bilderna berättar mer än vad min ord gör men. Alla kåpor som inte behövs längre är undanlagda, tutan är omdragen, all el är gömd på ett hyfsat sätt, syns ju fortfarande men gjort mitt bästa. Har testat allting och allting fungerade som det skulle.
Jaja nu ska jag sluta tjata och ge er bilder istället!

Så här såg det ut innan allting påbörjades
388615_10150439467420491_600850490_10792670_1157658004_n.jpg


Lite test på nya lampan (först hel + parkeringljus, andra parkeringsljus)
387995_10150439468185491_600850490_10792673_1065406838_n.jpg


321237_10150439468620491_600850490_10792677_1045021911_n.jpg


Lite allmänna bilder i höstmörket, ni får ursäkta blixt bilder
313020_10150439469120491_600850490_10792681_1423828173_n.jpg


391101_10150439469520491_600850490_10792683_927273750_n.jpg


317850_10150439470235491_600850490_10792689_846099686_n.jpg


297212_10150439470880491_600850490_10792695_231826862_n.jpg
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Snygg som fan men är det en framskärm som flyscreen???? Smart som fan isåfall & snyggt.
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012



3 November 2011 - Framlampa

Eftersom det kliade något så fruktansvärt i mina fingrar så kunde jag inte hålla mig med framlampan och smakade på den också idag. Gick väl ganska smärtfritt och lätt, dock är fästena tillfälliga. Lampan ska lite närmare ramen. Nu är lampan fäst i den nedre styrkronan, så den följer med när man svänger 'adaptivt kurvljus' :yoparty Men det är inte helt färdigt som helst, lampan ska lackeras om ännu en gång också. Sen hoppas jag att JackDaniels tar tag i sin styrkrona någon gång?
Aja över till bilder.

Många sladdar blir det, dock många undangömda nu
300359_10150440683235491_600850490_10798268_1866731727_n.jpg


312167_10150440683520491_600850490_10798270_1862393687_n.jpg


Så nu sitter allting där lite tillfälligt, men fint blev det allt!
321120_10150440684290491_600850490_10798273_1204845418_n.jpg


319897_10150440684715491_600850490_10798276_737298938_n.jpg


303053_10150440685155491_600850490_10798277_868251667_n.jpg


391698_10150440685645491_600850490_10798278_1487158796_n.jpg
 
Last edited:

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Kul som fan med ett fighter bygge till på Daytona :tummenupp håller med EST såga på annars blir bygget så begränsat orginal hojar finns det en hel hög av :D
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top