Var köper man kemisk metall?

Mekonomen funkar också fint. Dock kan man inte köpa varmkorv eller brassestolar där. :(

Jag köper det på macken, men det är inte så kanonbra som det sägs. Det klarade tex inte att hålla en pinbult på moppen nere i motorblocket när det var gängpaj, så det blir ju inte som att svetsa, snarare som att kleta på trolldeg.

Varför finns det ingen i depån som har sånt här?

Med ett snyggt urval av al-plåt kan man ju laga allt som folk sitter och grisar till med Kemisk metall. Det är ju bara att träningslöda i vinter!

Tack Brink.

Chrille skrev:
Varför finns det ingen i depån som har sånt här?

I dragracingdepån är det bara att fråga efter mig så får du låna zink-lod och gasolbrännare.

Nackdelen är att man inte kan svetsa det _snyggt_ efteråt eftersom fogen är förorenad med en zinklegering. Så det är bäst att träna rejält på att alu-löda med zinklegering, dvs TechnoWeld.

cRoC skrev:
Jag köper det på macken, men det är inte så kanonbra som det sägs. Det klarade tex inte att hålla en pinbult på moppen nere i motorblocket när det var gängpaj, så det blir ju inte som att svetsa, snarare som att kleta på trolldeg.

:kocko
Heilicoil

Hum vad menar du nu? Om du testar det förstår du vad jag menar. Mjöl, salt, vatten = kemiskmetalla aka trolldeg

cRoC skrev:
Hum vad menar du nu? Om du testar det förstår du vad jag menar. Mjöl, salt, vatten = kemiskmetalla aka trolldeg

kemiskmetal funkar fin fint men till gängor ska du använda heilciol.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon