Vill du testa cross? Kolla in detta!

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Ort
Överallt
Hoj
YZ 250 F
KOLLA IN NYA TRÅDEN FÖR 2012-2013!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?256547-Prova-p%E5-att-k%F6ra-Cross-2012-2013!-Motocross-instrukt%F6r-f%F6r-cross-coaching!-KOLLA-IN!



Tjenare!

EDIT: Läs gärna igenom alla inlägg utav mig för att få en bild av vad vi har pratat om och hur allt ligger till.


Jag har två crossar och skulle kunna tänka mig att hyra ut/låta till dig för att testa.

Jag är tränare på Järva MK och kommer vara där Måndagarna den 5/9 och den 19/9 och sen lördag den 1/10, kommer ha med mig båda hojjarna och jag kommer träna Nybörjar gruppen, så skulle du vilja testa så kan jag nog fixa en liten deal för dig att testa en gång.


Hör av dig, ring eller PM.

0761-74 14 86

Ring: tider. VARDAGAR efter 16 fram till 23
Helger efter 13 fram till 24

Jag återkommer med priset på detta.
Om det finns intresserade så kan jag nog definitivt fixa så att det kan bli lite testa på.

Skriv gärna en nummrerad lista så jag vet hur många som är intresserade.

Lägger in mall i nästa inlägg.

Ha det bra.

MVH

________________________________________________________



Fyll i:
  • SH-användarnamn
  • Förnamn
  • Den dag som du kan (5/9 19/9 1/10)

Dag ska ni fylla i så att jag kan fördela antalet som vill testa så jämt som möjligt. Det ÄR tillåtet att fylla i mer än en dag.

Som jag sa tidigare, priset kommer komma upp så fort jag får svar från huvudansvarig för RaceAcademy.

0. Roach, Simon, 5/9 19/9 1/10 (Exempel)

1.
2.
3.
4.
5.
6.
 
Last edited:

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
finns skydd att låna?
jag skriver gärna upp mig på listan när jag fått veta priserna

Bimpen
 

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Ort
Överallt
Hoj
YZ 250 F
Angående Skydd!

Tjenare!

Skydd kommer finnas JA!
  • Har en fyll utrustning som funkar för storleken 170-190 cm-lång (lite löst-lite tajt)
  • Crossdojor i stl 42
  • en hjälm i Medium och en hjälm i Small.

Har man inte dessa storlekar i skor/hjälm så tar man antingen med sig ett par kraftiga kängor eller sin egna hjälm. (Behöver inte vara cross/mc-kängor räcker med vandrarkängor. Behöver inte vara en crosshjälm, det går med vanlig (intergral) Det ända som inte är tillåtet är uppfällningsbar hjälm. Detta pga säkerhetsskäl.

Priset håller på att diskuteras. Som jag sa tidigare jag återkommer inom kort med svar på det.

MVH
 

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Ort
Överallt
Hoj
YZ 250 F
Tjenare!

Jag har fått fram att priset kommer ligga runt, 250 -300 kr per måndag och 500-600 kr för lördagen. Deta är alltså avgiften för att träna sen kommer det läggas på 100-200 för att täcka bensin och materialvård för det man hyr.

Jag håller på och kollar allt med SVEMO så att försäkringar och så skall gälla.
När det är klart så ger jag klartecken på att det är okej.

Det har även snappats upp av mina kollegor så vi ska försöka arrangera flera sådana här dagar. Framför allt under våren.

MVH
 

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Ort
Överallt
Hoj
YZ 250 F
Okej, då kan du få vara den förste att skriva upp dig på listan :D

Kopiera den högst upp om du e lat, vill du ha fingergympa, skriv en egen :tummenupp



OBS! Det som gäller är FÖRST TILL KVARN, Jag har bara två hojjar att hyra ut per gång. Så den som står först i denna lista står först i kön för att få köra osv :)
Men vi håller på o raggar fler hojjar att hyra ut. Så alla som önskar att testa Skriv upp er!​

MVH
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Jag har ett par extra crosskängor, skyddsjacka, knäskydd och en Small-hjälm som jag kan ta med mig.
:tummenupp
 
Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Jaja, du tänkte så :D Okej vore super om du kunde ha med dig i vart fall ryggskyddet, om du hade ett extra.

Vilken grupp ska du köra med? :)

Okej slänger ner de i väskan.

får se.. den snabba tror jag. vi får se var jag platsar.
Missade tyvärr vårterminen.
 

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Rsv4 factory -14
Detta låter ju helt sjukt kul som helst!!! Skulle gärna vilja hyra! Att köra cross på bana har varit en dröm sedan länge! Måste bara fråga päronen ;) Men hur blir det med självrisk? (utifall något händer). Och även vilka är tiderna på måndag resp. lördag? Grymt bra intiativ!

//Ruben
 

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Rsv4 factory -14
Har nu diskuterat med mina päron. Ingen glad överraskning! Får väl vänta tills jag är 18 ;)

Mycket bra intiativ ändå!
Lycka till!
 

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Ort
Överallt
Hoj
YZ 250 F
Har nu diskuterat med mina päron. Ingen glad överraskning! Får väl vänta tills jag är 18 ;)

Mycket bra intiativ ändå!
Lycka till!

Det är ju super om du kan ta med dom dit, då får dom vara med och se vilka vi är. Dessutom behövs det alltid flaggvakter och allt är under kontrollerade former :)

Kolla med dom igen :D

Detta låter ju helt sjukt kul som helst!!! Skulle gärna vilja hyra! Att köra cross på bana har varit en dröm sedan länge! Måste bara fråga päronen ;) Men hur blir det med självrisk? (utifall något händer). Och även vilka är tiderna på måndag resp. lördag? Grymt bra intiativ!

//Ruben

Det som gäller är att Järva MK försäkrar DIG när DU kör på en hojj på BANAN. Så händer det något så får man ut de ifrån förskärningen.

Självklart kommer den som vill hyra att behöva skriva på ett papper där man godkänner järva MKs regler och att man skriver på att man är medveten och godkänner riskerna :) (Något liknande ivertfall)

MVH
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top