Motardåkare-vem, var, när, hur...åktråd

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Vilka är det egentligen som kör motard här nere i Skåneland och vilka är på G??
Har hört att vissa är lite pigga på att skaffa men kommer inte till skott.
Hade varit skitkul om fler som kör och om fler skaffar kanske vi hade kunnat bli en lite grupp som inte bara rallar asfalt utan också kan utnyttja motardens mångsidighet till grusvägar, skog, trappor, närmaste vägen, som enhjuling, mm

Gör en kort lista...o hoppas jag inte är ensam:jisses

Så vilka kör motard o vill ut o busa?

1. aidem
2.
3.
4.

Last edited:
Motardåkare-vem, var, när, hur...

--------------------------------------------------------------------------------

Hade varit skitkul om fler som kör och om fler skaffar kanske vi hade kunnat bli en lite grupp som inte bara rallar asfalt utan också kan utnyttja motardens mångsidighet till grusvägar, skog, trappor, närmaste vägen, som enhjuling, mm

Gör en kort lista...o hoppas jag inte är ensam

1. aidem
2. henke hå (förhoppningsvis jävligt snart)
3.
4.

Motardåkare-vem, var, när, hur...

--------------------------------------------------------------------------------

Gör en kort lista...o hoppas jag inte är ensam

1. aidem
2. henke hå (förhoppningsvis jävligt snart)
3. Bezerk:tummenupp
4.

Jag har hör att du är sugen på o låna ut en av dina motarder till till mig :tummenupp

Till nästa vår är det stor möjlighet att jag har motard igen. Skulle varit roligt om det blev så många som körde att det blev motardgrupp vid onsdagskörningarna som för några år sedan.

Edit: Skulle vara skoj att köra lite konbana också som det gjordes ett tag ute i Barsebäck.

Last edited:
Till nästa vår är det stor möjlighet att jag har motard igen. Skulle varit roligt om det blev så många som körde att det blev motardgrupp vid onsdagskörningarna som för några år sedan.

Edit: Skulle vara skoj att köra lite konbana också som det gjordes ett tag ute i Barsebäck.

kanon jag behöver en wheeli kompis

"Skulle varit roligt om det blev så många som körde att det blev motardgrupp vid onsdagskörningarna" :tummenupp

Race på gokart banor mm :tummenupp

Ja idag var det onsdagsgazz från Eslöv....Jag jobbar natt denne veckan o hinner inte utan körde själv. Kan meddela att grusvägarna är underbara nu när det nyss har regnat så mkt. Blir ett satans bra grepp. Vilket e tur. Annars hade jag nog hamnat under en häst idag...hur som helst. Jag ser verkligen fram mot fler knäppos som vill ralla runt lite. bezerk: vi får ta oss ut nån dag:tummenupp

Jag är ju givetvis på och sedan har vi ju Rills, Wilcan, Migesson också från Riskokarna. Fler går från sporthoj till motard!

Bra mycket mer mångsidigt fordon, själv är det inte omöjligt att jag går från XTn till en Dorsoduro nästa år, vill ha mer pulver ju! :)

Vettigt folk! :tummenupp

Man får inte köra motard på Lockarp utan det är Racehouse och storbanorna som gäller

Man får inte köra motard på Lockarp utan det är Racehouse och storbanorna som gäller

Kör man knix med SMC får man visst köra motard. Fast det e inte riktigt samma körning..:gnissla
Men ändå kul som f-n o lärorikt. :tummenupp

Jag är ju givetvis på och sedan har vi ju Rills, Wilcan, Migesson också från Riskokarna. Fler går från sporthoj till motard!

Bra mycket mer mångsidigt fordon, själv är det inte omöjligt att jag går från XTn till en Dorsoduro nästa år, vill ha mer pulver ju! :)

Vettigt folk! :tummenupp

Vi får väl helt enkelt ta o samla ihop oss nån dag o terrorisera Skåne :D

Last edited:
I onsdag körde vi (aidem, henke, bezerk)liten grusrunda från snogeholm till revinge. Vi konstaterade....backar går upp o de går ner, breda speedwayställ var inget omöjligt utan t.o.m blev lättare o snabbare genom kurvorna, vägar som var avstängd med bom var en lögn, observatoriet på åsen är stort, folk tittar med förvånande min när det dyker upp 3 dårar på hoj & grusväg, skogsvägar kan vara kletiga o sladdriga, en sjö i skåne från en annan vy, hur bra en kraschpuck är bra att sätta foten på när man ska knuffa en kompis, att busa motard är fan så roligt.:tummenupp:tummenupp

1. aidem KTM
2. henke hå HUSA
3. Bezerk Aprillia (står still för tillfälligt):(
4. Ripster (på väg tebax)
5.
6.

1. aidem KTM
2. henke hå HUSA
3. Bezerk Aprillia (står still för tillfälligt)
4. Ripster (på väg tebax)
5. Wilcan KTM

Tänkte att jag skulle mappa den snart så man får se hur mkt den lämnar med de modifieringarna som man gjort :)

jag kör, dock mest för mig själv, grus o jag kommer inte överrens så bra, la mig för snart ett år sen o bröt nyckelbenet, men man var ny på hojen då så kanske går bättre nu om man försöker. ska försöka hålla koll här o se om man kan hänga med på någon körning någon gång..

Rick och jag vill passa på o tacka aidem för en trevlig tur och eminent reseledare idag. Tack från Göteborgrna

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick