Sjöborakan

Inte direkt... men varför är det inte på lastbilar med rakarör eller billar med sportsystem :va

Värt att lägga märke till:
I sommar genomför Trafikpolisen ett projekt som är inriktat på att kontrollera motorcyklister. Dels kontrolleras bullernivån, dels kommer det att utföras hastighetsövervakning.

japp.. mesta dels fortkörning men buller med.. sett och hört att de har haft massa buller koll på mc i malmö nu den sista tiden med..
Jo...men nu handlade ju din fråga om denna artikeln?
Tyckte det var rätt uppenbart faktiskt.

"Efter önskemål från de boende gjorde Trafikpolisen en kontroll i Häckeberga förra veckan."

"– Under en och en halv timme var det sex stycken som åkte fast för fortkörning, varav fem var motorcyklister. "

Sen har de väl stått i Häckeberga, Sövdeborg mfl ställen ganska många somrar nu? Står de på vettiga platser dvs intill hus, 50/30-sträckor o liknande tycker jag nog det är bra mkt rimligare än de gånger de tagit halva skånes poliskår och placerat på sjöborakan...när det egentligen hade räckt med EN polis-MC...

Med tanke på hur folk kör dit så är de helt ok att de står och kollar.
Blev omkörd av en i förra året med unge bakpå som var klädd i jeans och nån klen jacka.
Uppskattningsvis körde han 150-170 km/h.
Varför gör man de om man har ett barn bakpå?

Med tanke på hur folk kör dit så är de helt ok att de står och kollar.
Blev omkörd av en i förra året med unge bakpå som var klädd i jeans och nån klen jacka.
Uppskattningsvis körde han 150-170 km/h.
Varför gör man de om man har ett barn bakpå?

En sån grej ska polisanmälas omgående!

Ja usch jag vad dom där kromstonkarna låter "hänvisar till bild" säkert har dom sånna raka rör och öppna spjäll

En sån grej ska polisanmälas omgående!

För vaddå? Ska vi börja anmäla varandra för fortkörning? Känns som ett vettigt inlägg:brinnerup
Snacka istället med korkskallen om faran av att köraomkull utan bra kläder och skydd, och att detta i allra högsta grad gäller om man har barn med.

tråkigt att dom bara stannar sportare på rakan!! har varit med om 2st glidare men inget mer som dom kollat buller på!!

Mätningen "i Häckeberga" som det står om i artikeln gjordes tydligen på vägen mellan Hässleberga och Häckeberga, dvs söder om Risens naturreservat.

Är ofta ute på Risen och just där kan jag säga att det definitivt är högvarviga sporthojarna som hörs. Bilar däremot måste man nästan vara vid vägen för att höra, dom med sportsystem inkluderade. Kromnissar med raka rör hörs längre än bilarna men definitivt inte som sporthojarna.

Nu löser jag just det problemet genom att själv vara ute och bränna på onsdagarna, men jag kan förstå att boende utefter den vägen har tröttnat lite då dom hörs ända till min trädgård, > 1500 m fågelvägen, så lär det vara ganska högljutt för dom som bor 50 m från vägen.

Last edited:
För vaddå? Ska vi börja anmäla varandra för fortkörning? Känns som ett vettigt inlägg:brinnerup
Snacka istället med korkskallen om faran av att köraomkull utan bra kläder och skydd, och att detta i allra högsta grad gäller om man har barn med.
Förstår man inte redan från början att man kan göra illa sig om man kör omkull så kvittar det nog om nån främling stoppar en och berättar det... :rolleyes:

200 & uppåt, för något år sedan, en varm sommardag, stod det full på parkeringen + längs båda sidor..

uppskattningsvis +400 hojar

Då är det inte särskilt svårt att förstå om de som bor i närheten blir upprörda. Även om det bara är en liten procent som missköter sig till och från träffen. Personligen hade jag nästan förutsatt att det var poliskontroller utsatta i samband med dessa träffar och tagit det väldigt lugnt om jag skulle köra till Sjöborakan en onsdag - även utan vetskap om den här artikeln ovan.

Övriga dagar är Sjöborakan helt tom och detsamma gäller en stor del av de mindre vägarna som ligger omkring. Vill man leva loppan är det då man ska ut och köra. Polisen rycker knappast ut för att det är en ensamen mc-förare som är ute och tänjer lite på trafiklagarna.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!