Kvällskörning 11:e maj på Mantorp Park

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Hejsan!

Dags för lite kvällskörning på Mantorp Park igen

Tiden är 17-20
det blir 2st licensgrupper och en gatgrupp

pris 500kr

Funktionärer, ambulans etc finns såklart plats!
 
Just nu lovar Yr.no 22 grader o strålande väder! Kan nog knappast bli så mkt bättre :)
 
Finns det någon plan för när det blir träningar på Mantorp under sommarn, eller blir det lite spontant nån vecka innan varje gång?

Om det finns funktionärer, ambulans och tävlingsledare så är schemat. Men eftersom bemanningen av flaggpostering och att ambulansen har personal är mest avgörande så kan datum strykas senare.

Men den 11e nu är definitiv om det inte blir snöstorm :näsblod

11 Maj onsdag 17-20

22 Juni onsdag 17-20

10 Aug onsdag 17-20

14 Sept onsdag 17-20

28 Sept onsdag 16-19

/Nitrous
 
Last edited:
Perfa!

Jag kommer ner från Stockholm 11/5. Boka bra väder och kratta bunkrarna :tummenupp
 
Last edited:
Finns det någon plan på vilken ordning grupperna kommer att köra på onsdag?

Tänkte, att stressad som man är så beror det på när man måste ha hojen redo för att köra ut på banan (om man kommer ifrån).
 
Träningen ligger en vecka innan STCC på Mantorp, ett bra tillfälle för PRO Superbike att testa och träna :tummenupp

/Nitrous

Är det många bokade i Licens gruppen samt är det så att man aldrig får fria varv.

Falken suger på kvälls körning, där finns allt ifrån veteran bågar till superbikers. Farligt som sakt med enorma hastighets skillnader...

Kör 35mil för att kunna pressa bågen till max :)

Pro SBK #88
 
Hur ser reglerna ut för kläder?
Går det bra med gortex liknande ställ för gat grupp eller måste det va skin?

//Reb
 
Är det många bokade i Licens gruppen samt är det så att man aldrig får fria varv.

Falken suger på kvälls körning, där finns allt ifrån veteran bågar till superbikers. Farligt som sakt med enorma hastighets skillnader...

Kör 35mil för att kunna pressa bågen till max :)

Pro SBK #88

det är ingen förbokning och hittils har inget grupp varit i närheten av full, 2st licensgrupper & en gatgrupp.

När det är 40st i varje grupp så brukar det inte kännas i närheten av trångt och sist var det som mest 20st i en grupp (och det var inte licensgruppen)

i snabba licensgruppen får man nog många bra varv med högt tempo

//håkan

Hur ser reglerna ut för kläder?
Går det bra med gortex liknande ställ för gat grupp eller måste det va skin?

//Reb

Det ska va skinn i gatgruppen, inget undantag den här gången :krama
 
Last edited:
Finns det någon plan på vilken ordning grupperna kommer att köra på onsdag?

Tänkte, att stressad som man är så beror det på när man måste ha hojen redo för att köra ut på banan (om man kommer ifrån).

17.00 : Licens 1
17:20 : Licens 2 (under 1.23 per varv)
17:40 : Gatgrupp

Sen rullar det på.

Blir det många Superbikes så blir dessa troligen ensamma i Licens 2 gruppen.

/Nitrous
 
17.00 : Licens 1
17:20 : Licens 2 (under 1.23 per varv)
17:40 : Gatgrupp

Sen rullar det på.

Blir det många Superbikes så blir dessa troligen ensamma i Licens 2 gruppen.

/Nitrous

Nu tänkte jag va sjukt jobbig! Men går det inte att ta gatgruppen först? Som inte behöver ha på däcksvärmarna. För vi som bor i sthlm har ju ändå 1h20min resväg ;) Oki 2h me min ruttna skåpbil :D
 
Nu tänkte jag va sjukt jobbig! Men går det inte att ta gatgruppen först? Som inte behöver ha på däcksvärmarna. För vi som bor i sthlm har ju ändå 1h20min resväg ;) Oki 2h me min ruttna skåpbil :D

Nej för vet du varför?
Mot hösten så är det för mörkt att köra racehoj efter 19.30 och då blir det förvirrande att vi plötsligt ska ändra ordningen.
Och, gatåkarna kraschar statistiskt sett mindre vilket gör att alla som arbetar får ta reda på mindre sista stunden och alla kommer hem glada innan det är jättemörkt.

Andra träningar som startar kl 16 på Gelleråsen eller 17 på LMS har väl aldrig varit nåt problem?
Se det positiva, du kommer hem tidigare och du får köra på banan när det är någon grad varmare än gatgruppen :-)

/Nitrous
 
Oki jag förstår, synd kan inte komma iväg så tidigt. O då känns det kasst o åka 40 mil för nått pass. Suck men snart e det dax för gotland :)

Nej för vet du varför?
Mot hösten så är det för mörkt att köra racehoj efter 19.30 och då blir det förvirrande att vi plötsligt ska ändra ordningen.
Och, gatåkarna kraschar statistiskt sett mindre vilket gör att alla som arbetar får ta reda på mindre sista stunden och alla kommer hem glada innan det är jättemörkt.

Andra träningar som startar kl 16 på Gelleråsen eller 17 på LMS har väl aldrig varit nåt problem?
Se det positiva, du kommer hem tidigare och du får köra på banan när det är någon grad varmare än gatgruppen :-)

/Nitrous
 
Oki jag förstår, synd kan inte komma iväg så tidigt. O då känns det kasst o åka 40 mil för nått pass. Suck men snart e det dax för gotland :)

För "nåt" pass, när tänkte du komma, efter kl 18 eller?

Du måste vara där ändå och anmäla dig kl 16-16.45 , förarmöte kl 16:45.
Om du så bara hinner få på däckvärmare i 30 min så räcker det. Jag lovar att du överlever första passet utan att däcken är 90 grader när du går ut för du kommer ändå inte sätta nytt rookie banrekord imorgon :)

Trimma din sunk-skåpbil så klarar du dig på 1 tim 30 min till Mantorp, du behöver bara hålla en marschfart på ca 170km/h från stockholm :tummenupp

/Nitrous
 
För "nåt" pass, när tänkte du komma, efter kl 18 eller?

Du måste vara där ändå och anmäla dig kl 16-16.45 , förarmöte kl 16:45.
Om du så bara hinner få på däckvärmare i 30 min så räcker det. Jag lovar att du överlever första passet utan att däcken är 90 grader när du går ut för du kommer ändå inte sätta nytt rookie banrekord imorgon :)

Trimma din sunk-skåpbil så klarar du dig på 1 tim 30 min till Mantorp, du behöver bara hålla en marschfart på ca 170km/h från stockholm :tummenupp

/Nitrous

Missar jag första så blir det ju bara 2 pass! :gnissla hmm får fundera.
 
Missar jag första så blir det ju bara 2 pass! :gnissla hmm får fundera.

40 min kan inte vara avgörande för en tränings vara eller icke vara.
Antingen kör man snabbare på transportsträckan, lite mindre däckvärmare till första passet, jobbar in lunchen och drar lite tidigare osv.

Allt går om man bara vill :tummenupp
 
Förlåt för att man är lite ny i världen, men behöver man någon särskild form av licens eller är det bara komma dit och hosta upp en röding och försöka hålla sig vid liv? Ja vet att när man kör bil på bana så behöver man köpa en PR licens om man inte har en riktig en. Gäller samma sak för hoj?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top