Suzuki gsxr 1000, -06 stulen

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jaha då var det dags igen. Hojen borta när man kommer ut på morgonen. Stulen i sickla utanför gatan. Låst med styrlås och dubbla skivbroms bromslås med larm under kapell. Vtr'en bredvid också borta (antar att svinen tog den också). Reg XPD 506. Blå/vit. Kul att man nyss fixat packboxarna också. Funderar starkt på att lägga ned det här med hoj nu innan man skaffat garage men det verkar ju inte heller ge några garantier.
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Förbannat surt!

Känns mer och mer aktuellt med GPS-tracker som larmar i mobilen om hojen rör sig. Sen kan man leta upp de där asen och ge dem vad de förtjänar.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Tråkigt!

Har antalet stulna hojar ökat på sista tiden? Känns som om det strömmar in noteringar fr medlemmar på stulna hojar....
 

#58#

Öhh
Gick med
15 Feb 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Värsta åket
Jävla grisar :mad:

Vad gör dom med hojarna tro? Jag menar en K6a är ju inte direkt en ny hoj som kostar över 150 lappar..
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag hörde inte larmet i alla fall men man sov väl djupt!! GPS tracker är väl bra men å andra sidan kan man tydligen skaffa störningsutrustning för 100 lappen och jag antar att de tänker på det om det inte är lodisar som är i farten men det är det nog oftast inte. Det går ju inte att köra iväg med hojen direkt.
 

Kneedrag

Guest
Skaffa någon sorts tracker. Surt när man betalar redan så mycket i försäkring men de flesta bolag erbjuder självriskeliminering när man har sådan. Det är ju bra om man har 25 000 kr i självrisk.
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
vad är det för mer kännetecken på hojen, slipon osv ?

Jag såg en blå/vit på värmdöleden som stannade till och vände vid mcdonken nacka och åkte tillbaka i full mutter och sen kom tillbaka igen.

Regplåten var vikt vid ena hörnet med tydligt var att X var första bokstaven och första siffran 5.

Alltid något plus att folk är inte så ofta ute och rålöder värmdö leden i t-dojjor,vindjacka och en polare utan hjälm.:tummenupp

plus att dom åkte upp i bostadsområdet brevid nacka forum och kom inte tillbaka så den kan ju stå där..
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
å andra sidan kan man tydligen skaffa störningsutrustning för 100 lappen och jag antar att de tänker på det om det inte är lodisar.

Påfallande många verkar dock stjälas av gasglada amatörer
som iklädda mjukisbyxor och flip-flops börnar åttor framför
sin egen port i bostadsområdet av betong.

För alla dessa funkar en rätt placerad, installerad
och konfigurerad tracker klockrent!

Troligen för många av proffsen också.

Visst finns det störutrustning, men då skall den vara
på 24/7 så fort hojen inte står i en radiotät bur annars
slinker ett mess lätt ut.

/e
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
För alla dessa funkar en rätt placerad, installerad
och konfigurerad tracker klockrent!
/e

Lånar tråden lite.. finns några bra exempel på dessa trackers? Har kollat runt lite på forumet men hittar bara vilka trackers som var heta för några år sen, antar att det kommit massa nytt (och kanske billigare?) på sistone som med allt annat?
 

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
Fy fan vad tråkigt :( Kan inte föreställa mig hur du känner dig !

Som tidigare nämnt, Kännetecken ? Är uppvuxen i nacka och har en hel hög med kompisar som kör hoj där, Dekaler, undertail, fälgstripes, Slip-on, säg vad som identifierar din K6a så skall jag be alla hålla ögonen öppna.

Ge inte upp Garage söket, jag gjorde nästan det då -Fredde- hittade en plats åt mig här på SH !
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
finns några bra exempel på dessa trackers? Har kollat runt lite på forumet men hittar bara vilka trackers som var heta för några år sen, antar att det kommit massa nytt (och kanske billigare?) på sistone som med allt annat?

I den stora världen utanför sporthoj händer det grejer!
Gôôgla på gps tracker och du skall finna. :tummenupp
Finns snart på Ica brevid kontaktkorten.

Sedan handlar det som sagt bara om att göra setup och installation rätt.
Hur detta bör se ut vore dock olyckligt att ta upp här i öppet forum. :gnissla

Fan hur gör man för att bara berätta för di snälle? :rolleyes:

Sorry för trådkapet btw, hoppas det löser sig.

/E
(paranoid elektronik/data/mc-nörd.)
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
I den stora världen utanför sporthoj händer det grejer!
Gôôgla på gps tracker och du skall finna. :tummenupp
Finns snart på Ica brevid kontaktkorten.

Sedan handlar det som sagt bara om att göra setup och installation rätt.
Hur detta bör se ut vore dock olyckligt att ta upp här i öppet forum. :gnissla

Fan hur gör man för att bara berätta för di snälle? :rolleyes:

Sorry för trådkapet btw, hoppas det löser sig.

/E
(paranoid elektronik/data/mc-nörd.)

OT men en IT monkey som Marcell borde ha tänkt på att Googla först :rofl :rofl
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
haha.. wtf! Har ju googlat, men brukar ju alltid vara ett par stycken som är "the shit" medan resten är lite mindre tuffa. Jaja. Hoppas du blir kung i parken när du springer runt och visar hur knäskrap med barnvagn går till i sommar Nicotin
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
haha.. wtf! Har ju googlat, men brukar ju alltid vara ett par stycken som är "the shit" medan resten är lite mindre tuffa. Jaja. Hoppas du blir kung i parken när du springer runt och visar hur knäskrap med barnvagn går till i sommar Nicotin

Ohh...jag har en lånehoj för sommaren :arsele:arsele

vi skulle ju åka bana ju..el jag skulle ha dig som rundningsmärke :rofl :rofl
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
vad är det för mer kännetecken på hojen, slipon osv ?

Jag såg en blå/vit på värmdöleden som stannade till och vände vid mcdonken nacka och åkte tillbaka i full mutter och sen kom tillbaka igen.

Regplåten var vikt vid ena hörnet med tydligt var att X var första bokstaven och första siffran 5.

Alltid något plus att folk är inte så ofta ute och rålöder värmdö leden i t-dojjor,vindjacka och en polare utan hjälm.:tummenupp

plus att dom åkte upp i bostadsområdet brevid nacka forum och kom inte tillbaka så den kan ju stå där..

Va jaha det låter ju som att det skulle kunna vara min med tanke på reg nr! men min skylt var vikt ca 30 grader men inte på kanten! Ovalt Yosimura slipon var det på.
 

Bifogat

  • aa.jpg
    aa.jpg
    228.2 KB · Visningar: 182
Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Va jaha det låter ju som att det skulle kunna vara min med tanke på reg nr! men min skylt var vikt ca 30 grader men inte på kanten!

den här var nog säkert vikt så från början men jag kunde utläsa X och siffran 5 när dom passerade mig.

Dom visste helt klart inte vad dom höll på med det syntes långa vägar.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top