Walkie-talkie med headset på mc

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Tja,

Jag tjackade precis detta kit

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330542602142

Någon som vet om det är bra eller har liknande och vet hur det funkar?

Snacka om impulsköp men jag är handledare just nu och har redan tutlurat iväg min elev ett par gånger så tänkte att det kan vara bra o kunna snacka. Sen kan det ju vara kul o prata med polaren när man väl är ute och kör som vanligt.

EDIT: kom på att denna ska ligga under utrustningsdelen, kan nån mod flytta please?

Last edited:
Lidl sålde sådana för typ 250 kr för några veckor sen......

Nu vet jag inte exakt hur just det där fungerar, men jag kör själv med ett Peltorsystem med PMR-radio till det. Fungerar klockrent, även över långa avstånd. Bara halv duplex förstås, men det är inga problem.

jag har till två hjälmar somm liger. Fungerar kanon kört med dett i två säsonger
säljer domm biligt

Peltorsystemen är huges bra, men ack så dyra. Själv köpte jag en puxing 888 från http://www.409shop.com tillsammans med en strupmikrofon. Det finns en 3,5mm kontakt på medium duty modellen så det funkar med vilka hörlurar som helst.
Pmr kanalerna får man dock ställa in själv och laddaren krävde en del modifiering för att passa, men annars är jag hur nöjd som helst.

Har dessa walkie talkies med med liknande headset, fungerar hyffsat, det gäller att man placerar hörlurarna rätt annars hörs det väldigt dåligt. Men det jag tycker är jobbigast är alla kablar man ska dra överallt och koppla loss varje gång man stannar.

Har dessa walkie talkies med med liknande headset, fungerar hyffsat, det gäller att man placerar hörlurarna rätt annars hörs det väldigt dåligt. Men det jag tycker är jobbigast är alla kablar man ska dra överallt och koppla loss varje gång man stannar.

Just därför jag valde strupmik och vanliga hörlurar, sladdarna är en liten pina, men jag har lagt in dom i jackan så det mesta stannar kvar när jag tar av mig utrustningen.

En notering om vanliga PMR's, deras tilkortakommanden är oftast en alldeles för klen uteffekt (max 0,5w) och bedrövliga antenner, därav den ofta dåliga räckvidden.

Köpte lidl:s för typ 2 veckor sen.. Ska vara bra räckvidd men inte prövat så mycket än, tänkte testa mer utförligt i helgen. grymt om man kan snacka enkelt med polaren utan att behöva skaffa en g4 för typ 3´..

Största fördelen med PMR är ju att vem som helst, och hur många som helst kan joina en och samma kanal. Perfekt om man är en större grupp som vill kunna kommunicera.

Scala rider är klockrent. :) Sen kostar de inte så mycket om man letar sig ut utanför sverige. Tyskland 1900 med frakt.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back