Lamellbyte R6 -03

Tmy.

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
R6
Tjena

min koppling slirade och efter en del läsning samt oljebyte etc så bestämde jag mig för att byta lameller..

1 skiva och 2 special lameller längst in osen resten..

Problemet är att jag inte får punkten på kopplingsarmen att stämma perfekt överens med pilen på kåpan. Jag känner att jag kan träffa vilken kugg som helst så det är inte att jag inte fått den att passa rätt. (vet att många har problem med att få axeln in i sitt rätta läge)

antingen är armen 1 steg till vänster eller 1 steg till höger om pilen (Sliten?) Då blir det så att vajern antingen blir för spänd och jag inte har ngt spel alls i hantaget.. eller så har jag ett pyttespel och kopplingen tar inte helt.

Hur får man denna symptom? vad kan vara slitet?

Det jag tänkte var att sätta en bricka som gör att armen som drar ut hela krogen blir lite kortare. Då skulle punkten och pilen stämma överens bättre och min koppling skulle fungera ordentligt..

vad är det rätta?

extra fråga.. fjädrarna, ifall dessa skulle vara slitna as in för korta. Vad får man för symptom då?

Mvh Timmy
 
Det var något som höll på att putta mig ner i ett djupt hål av missbruk.
Det är likadant på -99orna. Jag kunde sitta i evigheter och trä den djävla kopplingskåpan av och på oavbrutet.
Pötsligt satt det bara rätt!
 
men man känner juh hacken där den KAN sitta.. det blir antingen eller och inget mellanläge

för punkten och pilen ligger liksom precis NÄSTAN rätt.. Vill jag ha den ett snäpp till höger så sätter jag fast den där snabbt och vill ja ha ett snäpp till vänster så gör jag det lika snabbt.. Det är därför jag sitter och tänker ifall ngt inte stämmer riktigt.

men enligt dig ska ja fortsätta alltså?
 
Ja.
Jag vet inte vad som blev rätt bara att det blev det.
Hoppas någon kan svara bättre.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top