Grattis till listigt fortkörningsförsvar!

Om jag inte minns fel har det väl förekommit liknande domar förr? Tex en där en civilbil låg för nära en MC (utan blåljus eller sirener) och att denne körde på ganska friskt för att slippa ha dem farligt nära och denne blev sedan friad i rätten.

GRATTIS!!! David mot Goliat, sånt gillar jag.
Jag försökte överklaga en fortkörning för ett antal år sedan. Jag hävdade att jag nös då jag passerade en 70-skylt (körde 111 på 70)och att jag därför inte såg skylten.
Tyvärr ogillades mitt anförande och jag vart utan lappen i två månader.:gnissla

Finns en tråd av han, den som orkar leta finner :)

undra vad man kan skylla på om man blir tagen för att ha gjort en wheelie på allmän väg, kanske att man hade solen i ögonen, vilket i sig skulle innebära en trafikfara, och att man försökte blockera solen med framhjulet..? :banana

Bra !!!!

Lögn eller inte så bura in dom som ligger för nära ... Fortkörning eller annan lek under bra förhållande är ju en fis i rymden i regelbrott.Mot att ha en sminkande mobil pratande clown i arslet som tror dom kan stanna på en meter :gnissla

polisen: -Det gick väldigt fort när du körde förbi oss nyss, du vet väl att det är 70km/h. Och du körde 140km/h, mitt på vägen dessutom!

Förarens ekvation: -Jaaa..mitt på vägen = 2 filer...2filer à 70km/h = 140km/h. Stämmer inte det?

Kan detta vara det dummaste man hört....förmodligen! :)

polisen: -Det gick väldigt fort när du körde förbi oss nyss, du vet väl att det är 70km/h. Och du körde 140km/h, mitt på vägen dessutom!

Förarens ekvation: -Jaaa..mitt på vägen = 2 filer...2filer à 70km/h = 140km/h. Stämmer inte det?

Kan detta vara det dummaste man hört....förmodligen! :)

Jag trodde det var som så att eftersom det finns två skyltar med hastighetsbegränsningen (en på varje sida av vägen) så får man addera dessa med varandra. Således 70+70 ger oss en tillåten hastighet av 140 km/h. Slut, frågor? För sent. Försvinn! :tummenupp

jag skulle nog inte kalla det listigt självförsvar, jag mötte den bil som gjort att han blivit lite nojjig av vita bilar, det var ingen lek :näsblod

Varsågod :)

klart rättvist med ogillandet efter den grejen.

Skönt att veta att rättsystemet i detta landet fungerar ibland iaf!

Har varit med om en liknande grej. Det var dock en marinblå volvo som försökte prejja oss vid omkörning! Vissa ska fan inte ha körkort.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti