MC-ställ

Förvisso en användbar grej du länkade till men något skinnställ är det inte...

86802_big.jpg

Förvisso en användbar grej du länkade till men något skinnställ är det inte...

86802_big.jpg

Jo lite vilseledande, men TS skrev ju mc-ställ och inte skinnställ. Har inte provat den själv med min hoj men sett en test video någonstans och det funkade bra. Rimligt pris.

Last edited:
Jo lite vilseledande, men TS skrev ju mc-ställ och inte skinnställ. Har inte provat den själv med min hoj men sett en test video någonstans och det funkade bra. Rimligt pris.

Helt sant. Tänk vad jag tänkte fel... :gnissla

Det jag har hört om den typen av stöd är att de ska vara bra och smidiga.

De flesta av dom här ställen här bra tror jag. Framförallt vid transport.
Just den klämmer även ihop runt framhjulet när man kör in i den.

Kommer inhandla återkommer med feedback.
Andra alternativ ligger som sagt på det dubbla priset. Smidigt att ha när man transporterar bågen till bandagar.

Letade bild, men hittade ingen..

Jag kör med samma släp jämt, och har snickrat ihop en enkel ställning med samma bredd som kärran, så den står still. 2 plankor på högkant att ställa hjulen i anpassat för 2 hoj, och ett stopp i mitten med samma tänk om man har en hoj i mitten.

Lite spillvirke och en dryg timme, så kan du lägga de pengarna på en till bandag eller däck istället ;).

Det enda avgörande är ju att se till att framhjulet inte kan vrida sig eller glida i sidled. Andra bekanta har svetsat ihop liknande konstruktioner, lite överkurs för mig. Men samma sak.

Så nu har jag fått mitt mc-stället/mc-stöd, beställde när jag var på MC mässan. Paketet som jag fick ut på posten var inte i bästa skick samt att man är lite trög så jag fick massa mig hem och ladda över en bild i telefon för att sätta ihop ett mc-stöd som består av typ två delar.. :va

http://picasaweb.google.com/knasboll2/Hoj2#5572231806820277922

Väll ihop monterat så fungerar det väll och i mitt tycke värt pengarna :tummenupp

http://picasaweb.google.com/knasboll2/Hoj2#5572232227861637730

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...