Sviestad (trafikövning) 2011

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Hej

Vi har fått klart med tider för trafikövningarna på Sviestad 2011!
Som vanligt går det inte att förboka kvällskörningarna, anmälan och betalning sker på plats. Fullständig info på LMS hemsida


12/5 tors kl.16.30-20.00

26/5 tors kl.16.30-20.00 Tjejkväll, dvs enbart tjejer får köra

9/6 tors kl.16.30-20.00

26/6 sön kl.09.00-15.00 heldag

30/6 tors kl.16.30-20.00

14/7 tors kl.16.30-20.00

28/7 tors kl.09.00-16.00 heldag

20/8 lör kl.8.30-16.00 heldag

25/8 tors kl.16.30-20.00 Obs! kiosken är stängd

27/8 lör kl.09.00-16.00 heldag ny körning

1/9 tors kl.16.30-20.00

15/9 tors kl.16.30-20.00
__________________
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Mitt nyårslöfte får bli att försöka ta mig dit nån gång :)
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Hur är det att vara med på era trafikövningar om man aldrig kört bana innan, några problem eller delar ni upp grupper efter tempo eller liknande?
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Vi har normalt tre grupper uppdelade efter hastighet.
Första gången du är på banan ska du köra i lugn grupp.
Vi håller förarmöte innan körningen och på plats kan du alltid prata med en instruktör.

Men först och främst, läs på LMS hemsida hur det går till.

Välkommen till banträsket, när man väl kommit hit är det omöjligt att ta sig härifrån...
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Skönt att se.:tummenupp Är det först till kvarn även på heldagskörningarna?
 

JonteB

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Linköping
Hoj
Ingen....Föredettingar: Aprilia RSV Mille R -02, Yamaha YZF750R -94
Dagens insikt: MER ÄN 2 MÅNADER KVAR! AAAAAAAAHHH!!! :huvet:confused:
Satan vad kul det ska bli att få prova nya hojjen några varv :)
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Snön smälter för fullt och banan börjar komma fram igen.
Ni vet väl att de som är med och jobbar som funktionärer på våra tävlingar eller träningar belönas med en gratisplats på en trafikövning?
Lördagen den 2e april har vi funkiskurs och HLR-kurs. Det kan ju vara bra att ha lite kunskap i första hjälpen även om man hoppas att man aldrig behöver de kunskaperna.
Info och anmälan på http://www.lmsroadracing.se/

/Stefan
 

StaLin

Braxar vidare
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Borensberg
Hoj
CBR1000rr -08
Är det någon som vet?
Var inne å kollade i LMS sida, men har kvarstående frågor: Hur är det på trafik övningarna, är det ok med slicks och finns där el för däckvärmare?
 

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
K5 Bana
Är det någon som vet?
Var inne å kollade i LMS sida, men har kvarstående frågor: Hur är det på trafik övningarna, är det ok med slicks och finns där el för däckvärmare?

Ingen lär klaga på dina slicks, däremot kommer de inte gå så fort att du har någon nytta av varken slicks eller värmare :krama
 
  • Gilla
Reaktioner: FZ1

Malin71

Malin
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Vingåker
Hoj
VTR 1000F-99
Tankar började gå att åka bana redan förra året men inte blev det av..kanske man skulle se till att det blev av i år då om jag vågar..:)T
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Tankar började gå att åka bana redan förra året men inte blev det av..kanske man skulle se till att det blev av i år då om jag vågar..:)T

Klart du vågar! Trafikövning i lugna gruppen till att börja med är inga problem för nybörjare. Det stora problemet brukar va att det är så kul att man slutar köra gata och tar licens istället. :)
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Är det någon som vet?
Var inne å kollade i LMS sida, men har kvarstående frågor: Hur är det på trafik övningarna, är det ok med slicks och finns där el för däckvärmare?

Bor man rätt nära motorstadion och kör slicks och däckvärmare är det mer pang för pengarna att ta licens hjälpa till lite och åka för 50 pengar per kväll och det är dyrare att vurpa en orginalhoj än en ban/racehoj. Men det är vad jag tycker, Kjell en av dom ansvariga för körningarna.

PS. Jag skulle kunna komma med ett drygt sporthojssvar typ det heter TRAFIKövningar har du slicks och däckvärmare när du kör ute i trafiken? Men jag är en trevlig och ödmjuk kille så det skulle inte falla mig in, kom den 12/5 och pröva om det passar dina behov. DS. PÅ fråga två JA el finns. Mvh. Kjell

Tankar började gå att åka bana redan förra året men inte blev det av..kanske man skulle se till att det blev av i år då om jag vågar..:)T

Då är du extra välkommen den 26/5 då det är tjejkväll, då kan man i lugn och ro pröva på lite bankörning med vissa teori/praktik inlägg.
Mvh. Kjell
 
Last edited:

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag har varit sugen på att åka och hälsa på rätt länge nu... men ni skriver

Endast orginal avgassystem är tillåtet. Har du inte orginalsystem så får du inte åka på banan

Vid misstanke om för högt ljud så kommer ljudmätning att ske. Om din "orginalljuddämpare" låter mer än vid typningen så får du inte deltaga
Detta är inget som vi, LMS, styr över utan det är ett krav i komunens miljögodkännande av Sviestad.

Jag har hållit mig undan för det har känts för besvärligt att skruva bort helsystemet och byta till originalprylarna som jag fick med löst i en låda när jag köpte moppen. Hade det varit ett slipon eller originaldämparen passat rakt på befintliga rör hade det ju inte varit några problem. Kämpa med grenrör osv med min begränsade mekarvana skulle bara sluta med läckage överallt tror jag.

Så eftersom man faktiskt skriver "originalljuddämpare" med citat-tecken, kan det vara så att man kan köra trots att det står Akrapovic på "original" ljuddämparen?

Med DB-killern så låter det "knappt alls". På SMC-körningar (Gelleråsen och Järfälla är exempel på banor där det mäts noga vid rakan) klagas det inte ens när jag "glömt" sätta dit db-killern (den äter rätt många hästar enligt bänkoperatören som kollade senast).
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
...eftersom man faktiskt skriver "originalljuddämpare" med citat-tecken, kan det vara så att man kan köra trots att det står Akrapovic på "original" ljuddämparen?...

Nej, vår ljudanläggning har än så länge inget yttre larm som vi kan se i realtid och därmed är det original (har du t.ex. en R6 så är den typad med en ljuddämpare som det står Yamaha på) ljuddämpning som gäller.
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Några som ska ta sig en tur på banan ikv? :)
 

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
jo77ml
Hoj
14 BMW s1000r
O ja

Vädret verkar ju bli hyffsat och vem vill inte prova den nya asfalten innan den blir för gammal.
Ses där uppe
//Musse
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top