Polis lyder inte order och ökar farten vid mc-jakt.

• Thread starter Thread starter Hudik
  • Start date Start date
Jo, men om de får order om att avbryta så får de inte fortsätta.

Låter sjukt tycker jag, polisen som förföljer borde väll kunna göra den bedömningen själv ? hur ska personal på stationen kunna veta omständigheter. Är polisen inte kompetent att bedöma det på plats ute i trafiken så ska han väl inte vara där överhuvudtaget :va:va

Låter sjukt tycker jag, polisen som förföljer borde väll kunna göra den bedömningen själv ? hur ska personal på stationen kunna veta omständigheter. Är polisen inte kompetent att bedöma det på plats ute i trafiken så ska han väl inte vara där överhuvudtaget :va:va

Låter sjukt att följa order? :va

Sen visade han väl att han inte var kompetent nog..

Ja vems är felet till olyckan. Polisen som inte följde order, eller killen utan körkort som vägrade stanna trots polisens order

Jag tror att poliser som jagar har mycket adrenalin i en sådan situation, och jag tror adrenalinet påverkar deras omdöme.

Att dom sedan jagar en ännu mer adrenalinfylld omdömeslös kille är ju ingen bra kombination.

Jag vet inte om det är ett inre befäl som tar beslutet om att avbryta men med facit i hand så var det ett väl avvägt beslut.

Står i artikeln: Han skadades allvarligt, men är nu återställd.

Står:va

Last edited:
Ohnoes .. han kanske gör sig illa?

Jag tycker det är dags att ta alla bölande smågossar på mindre allvar, inför obligatorisk prejning av de som inte har talang nog, hjärna nog att gasa mer eller stanna.

Såg också bara en film, ingen artikel...

Men under omständigheterna tycker jag han borde avbrutit. Inga skyddskläder och smala vägar.
Det vart ju vida känt på moppetiden att hade man ingen hjälm fick inte polisen jaga en... Dock upplevde ja aldrig det för jag vart laglydig :)

Dock kanske motorcyklisten tänker sig för nästa gång en polis blinkar att han ska stanna. Vad kan han ha att dölja? Vart ju säkerligen inte mer än att polisen ville gnälla på nummerskylten, har han inte körkort kan det ju bli jobbigt i rätten för honom ändå...

Nu kommer han hänga på forum och bli en sån dära "snuthatare" som tycker att dom bara förstör det roliga, att dom borde göra nått vettigt m.m...

Men under omständigheterna tycker jag han borde avbrutit. Inga skyddskläder och smala vägar.
Det vart ju vida känt på moppetiden att hade man ingen hjälm fick inte polisen jaga en... Dock upplevde ja aldrig det för jag vart laglydig :)
Vad har snubben på hojens kläder med saken att göra? Ska man stå över lagen och kunna skita i polismans tecken för att man har helt fel kläder att köra hoj i? :va Det är väl snarare han på hojen som är en idiot som kör i såna kläder och betydligt fortare än polisbilen, att han dessutom inte klarar en tämligen svag kurva gör ju inte saken bättre.

Det där med att kasta hjälmen är så mycket myt det kan bli! :fakta

Det är konstigt det där, är det hojar som jagas ska polisen alltid avbryta, för det är såååååå farligt när polisbilen kör fort och hojförarens eventuella fel är alltid polisens fel. Är det zatzy-muppar eller hojtjuvar som jagas så ska polisen skjuta skarpt från takluckan och köra så fort det går, sak samma om några oskyldiga stryker med... :rolleyes:

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back