Bmw G450X konverterad till supermoto

• Thread starter Thread starter JJ
  • Start date Start date

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Hitta den här på nätet. Är det någon här hemma som kört en? Tycker den ser ascool ut.

Bifogat

• bmwg450x.jpg
    bmwg450x.jpg
    202.9 KB · Visningar: 340
Förra året på Mettet var det ett par fetingar vill jag minnas.

Har hört ett rykte att de slutade tillverka hojen då den inte sålde så mycket, nån som vet? Har vart toksugen att testa en sån för bana...

What makes the G 450 X so unique? It's the way it's engineered. Quite simply, there is technology on this machine that is totally revolutionary. First off, the countershaft sprocket and swingarm are on the same pivot, which keeps chain tension uniform at all times for better power delivery. The clutch is smaller and mounted directly on the crankshaft which means less heat and stress on the plate. A feisty, fuel injected, easy-starting engine that's mounted forward in a stainless steel, cradle-less frame puts serious, power to the ground, while an extra-long swingarm creates unstoppable traction. Add a gas tank under the seat for a lower center of gravity, no linkage Ohlin's shock, and a forward-mounted airbox, and this is a 450 cc thumper that stands alone as the most original machine to hit the dirt in years.

Bifogat

• g450xleft.jpg
    g450xleft.jpg
    176.8 KB · Visningar: 223
  • g450xright.jpg
    g450xright.jpg
    172.9 KB · Visningar: 186
Den har gjort riktigt bra ifrån sig i enduro VM. Och nya husqvarnan har samma motor om jag inte minns fel.

Var också intresserad och pratade med BMW i vintras om det går att kitta den till motard utan att det kostar en förmögenhet. Dom är bara tre killar i sverige som jobbar med mc så dom kunde inte hjälpa mig med detta och hänvisade mig till tyskland. Och tyskarna hänvisar till sina "powerparts" sidor. Det finns några forum också, så det går nog att lösa...

Kan folk åka Husaberg måste man ju kunna åka en såndär utan problem? :Bugar

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...