SMC Arlandapremiär 2010-08-22

[YOUTUBE-ID]7yfAaMQLgDY[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]-xXj8f7v160[/YOUTUBE-ID]

2 klipp ifrån när dom försöker bullra så mkt det går.

Och resultatet av bullertestet blev.....?
Bra/dåligt
Högt/lågt

(Jag sitter på en lapptop så jag kan inte bedömma ifall ljudet i videon är högt/lågt :rodnar )

Och resultatet av bullertestet blev.....?
Bra/dåligt
Högt/lågt

(Jag sitter på en lapptop så jag kan inte bedömma ifall ljudet i videon är högt/lågt :rodnar )

icke mätbart i sammhället som ligger i närheten enligt dom jag prata med.
när arlandatåget och flygplan lyfte överröstade dom alla hojar. :D

icke mätbart i sammhället som ligger i närheten enligt dom jag prata med.
när arlandatåget och flygplan lyfte överröstade dom alla hojar. :D
Har ni några mätvärden därifrån ?
Gärna vid olika avstånd ?
Är nyfiken på vilka begränsningar som kommer att råda där när det gäller buller.

(Har för mig att buller räknas så att man plussar på hojar på eventuellt tidigare buller, dvs. flyg & tåg. Bullertimmar med xx dB per dag/vecka/månad/år. Eftersom flyget redan bullrar för mycket och måste minska rejält, så är det lite känsligt det där)

Man kanske skulle ta och börja rejsa med elhojar där :)

Har ni några mätvärden därifrån ?
Gärna vid olika avstånd ?
Är nyfiken på vilka begränsningar som kommer att råda där när det gäller buller.

(Har för mig att buller räknas så att man plussar på hojar på eventuellt tidigare buller, dvs. flyg & tåg. Bullertimmar med xx dB per dag/vecka/månad/år. Eftersom flyget redan bullrar för mycket och måste minska rejält, så är det lite känsligt det där)

Man kanske skulle ta och börja rejsa med elhojar där :)

har tyvär ingen info om det. var bara där å kolla å snacka med lite folk :tummenupp

Enligt uppgift så gäller 55 dB vid närmaste husfasad under helg. Vardagar 60dB.

Om jag inte mins fel så mättes det upp 99 dB vid förbifart som mest.. (mätning från bankanten)

Och vid husfasad max 54 dB.
Flygplanen bullrade 85dB och trafiken på vägen utanför huset mätte ca 70dB.
En fågel i trädgården sjöng i 75dB.

Vi gjorde allt för att försöka bullra så mycket som vi bara kunde.
Inga dB-killers. Vi tog hojar som erkänt låter mycket....
Körde en och en.. Körde i klungor.. Körde åt båda håll.
Vi gjorde tom en masstart med över 30 hojar.

De vi provade är inget som någonsin kommerer inträffa under en kurs..
Så min bedömning är att vi låg bra till..

Men ni ska veta att detta är en mycket känslig fråga. Skobys invånare är mycket oroliga för det här.

Oron grundar sig till stor del på att vi motorcyklister kör fort och bullrar genom samhället. De har en bild av oss alla som hulliganer.

På morgonen när vi kom dit försökte någon spärra av infarten till övningsområdet med en bil. Så ni förstår säkert vidden av deras oro.

Jag ber därför er alla att hjälpa till med att vända denna attityd och visa att vi inte bara är hulliganer på två hjul.
Gör det genom att dels undvika att köra genom skoby. Dels genom att om ni måste köra den vägen så visa respekt. Ta det lugnt och väsnas inte i onödan.

Vi planerar två kursdagar i mitten av sep. Jag kommer vara ansvarig för dessa två dagar.
Vi ska nu bara se resultaten efter testdagen innan dagarna släpps.
Mvh
Ezzo

Enligt uppgift så gäller 55 dB vid närmaste husfasad under helg. Vardagar 60dB.

Om jag inte mins fel så mättes det upp 99 dB vid förbifart som mest.. (mätning från bankanten)

Och vid husfasad max 54 dB.
Flygplanen bullrade 85dB och trafiken på vägen utanför huset mätte ca 70dB.
En fågel i trädgården sjöng i 75dB.
Det låter som relativt bra siffror.
:)

Oron grundar sig till stor del på att vi motorcyklister kör fort och bullrar genom samhället. De har en bild av oss alla som hulliganer.

På morgonen när vi kom dit försökte någon spärra av infarten till övningsområdet med en bil. Så ni förstår säkert vidden av deras oro.

Jag ber därför er alla att hjälpa till med att vända denna attityd och visa att vi inte bara är hulliganer på två hjul.
Gör det genom att dels undvika att köra genom skoby. Dels genom att om ni måste köra den vägen så visa respekt. Ta det lugnt och väsnas inte i onödan.
Vägen via Arlanda är en bra tillfartsväg.
Tycker ni skall lägga upp en karta hur man tar sig till platsen utan att passera Skoby redan från start.
Samt trycka på att folk skall undvika att köra den vägen med respekt för boende.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back