Fick mitt nya skinnställ idag :)

schnyggve

elitlökare
Gick med
6 May 2009
Hoj
Skramlaha MT-01 väglus , Sugakuki gixxer 600 banhojj
Har gått u suktat efter ett skinställ sedan jag fick körkort. Men gav upp då mina föräldrar plockade kroppen från en parismodell och armarna från en orangutang när det skruvade ihop mig, TACK!: Bugar.
Förra lösnignen hette touring pryttlar, men för någon månad sedan så började jag på allvar leta efter ett skysst perforerat ställ som satt bra. Provade "alla" märken och försäljarna var kaxiga när jag berättade mitt dilemma för dem men det slutade med kommentaren "tyvärr jag kan inte sälja något ställ till dig det blir inte bra".

Så jag beställde ett måttsytt ställ från PSÍ,
PSÍ scandinavia
PSÍ

3 1/2 vecka senare ... JÖSSES :yoparty. det här är nog det överlägset skönaste plagg jag äger. Alla andra skinställ jag provat har varit stela, skavt klämt åt både här och där.. Det här däremot sitter som en handske lagom tight över allt, smidigt och vilket högkvalitativt och mjukt läder :tummenupp.

Provade att slå en frivolt, det var inga problem....

Om ett skinställ är det skönaste plagget du äger så undrar jag vad du går i annars.
Finns inget som slår en bra sittande kostym.

Men kul att du gillar stället!

Om ett skinställ är det skönaste plagget du äger så undrar jag vad du går i annars.

Nu är jag ju iofs kontorsråtta men jag har alltid sköna jeans, å på fritiden har jag en förkärlek till snickarbyxor i garaget, dvs hyggligt bekväma grejer, men nog fan är mitt raceställ riktigt skönt att ha på sig :tummenupp Bekvämast vette fan, men nog är det topp 3 iaf :)

Nu är jag ju iofs kontorsråtta men jag har alltid sköna jeans, å på fritiden har jag en förkärlek till snickarbyxor i garaget, dvs hyggligt bekväma grejer, men nog fan är mitt raceställ riktigt skönt att ha på sig :tummenupp Bekvämast vette fan, men nog är det topp 3 iaf :)

Seriöst, tycker du de grejerna är skönare än en kostym? :mad: :D

Bra sittande kostym?! Har du aldrig provat y-front och nätbrynja? DET är grejor det! :rolleyes:

Grattis till TS iaf, är själv lite sugen på ett PSI...

Seriöst, tycker du de grejerna är skönare än en kostym? :mad: :D
Oja, nog för att jag gillar att klä upp mig vid tillfälle, men annars föredrar jag nog lite robustare kläder som tål att användas. Har jag kostym är jag bara livrädd att jag ska sluta tänka mig för å gå fågelvägen dit jag ska, eller börja skruva med något :rolleyes: Nu kanske inte mitt vita Berik-ställ är det bästa att skruva i heller, men nog fan är det slitstarkt iaf :D

Grattis:tummenupp De må kosta en slant, men är klart värt de.. Ska själv beställa ett när våren närmar sig..

Känner ett par som kör med ett PSI ställ, även om ett från fina mc butiken runt hörnet sitter bra. Så klämmer det alltid någonstans:gnissla Så ett måttsytt sitter oftast bäst:yoparty

Känslan mot en välsydd kostym är inte långt borta nu när ni säger det.

12' spänn kostade det. dyrt eller billigt?? Jag anser att ge 10'-11' för nåt som inte passar är dyrt. Men som sagt kvalitén och tjockleken på lädret i det här stället går inte att jämföra med dainese, spidi, behrik, alpinestars osv.

Bifogat

• DSC_0506.jpg
    DSC_0506.jpg
    99.5 KB · Visningar: 478
Grattis till ett snyggt ställ. Jag har lite samma problem som du hade med långa armar osv så har själv funderat på måttbeställt. Skickade du ordern direkt till psi scandinavia eller har dom andra återförsäljare ute i landet?

Grattis till ett snyggt ställ. Jag har lite samma problem som du hade med långa armar osv så har själv funderat på måttbeställt. Skickade du ordern direkt till psi scandinavia eller har dom andra återförsäljare ute i landet?

Jag mailade med dem häromdan och kollade om de hade återförsäljare i sthlm, för närmsta jag vet är Uppsala. Fick svar direkt att de inte hade det men att eftersom de ofta är i Sthlm så kunde vi boka tid och mötas upp för måttagning! Snacka om service! Så maila och fråga när de kommer till götet nästa gång.

Jösses, det är 7 mil och ni befinner er på ett forum för motorintresserade...

Du behöver inte nia mig. :tummenupp

För övrigt kan det finnas andra begränsningar än avståndet som gör att jag hellre handlar i Stockholm? Till exempel butikens öppettider kontra mina arbetstider. :)

Jösses, det är 7 mil och ni befinner er på ett forum för motorintresserade...

:D

Dags för den här tråden att börja smiska nollåttor! :banana
-
-
:krama

Du behöver inte nia mig. :tummenupp

För övrigt kan det finnas andra begränsningar än avståndet som gör att jag hellre handlar i Stockholm? Till exempel butikens öppettider kontra mina arbetstider. :)

Äh, du får väl bara gasa lite! :yoparty

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP