Söker flaggisar till Swedish GT Series och BoTT, 27-28:e augusti

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sydskanes Emse har fått en förfrågan om ett funktionärssamarbete från Hyllinge MS. Som ni kanske vet så använder vi oss av HMS flaggisar när vi kör heldagar på Knudan och detta fungerar alldeles utmärkt.

HMS skall nu vara med och arrangera Swedish GT Series och vill därför ha hjälp att bemanna tornen med flaggvakter. HMS tycker våra arrangemang är proffsiga och säkra och vänder sig därför till oss för att få hjälp.

Swedish GT Series kör två deltävlingar på Ring Knutstorp. Denna lördag, liksom tidigare, går båda över 40 minuter och innehåller obligatoriska depåstopp.

startlista.jpg

Temat är Italien med Ferrari och Maserati i fokus. Hundratals bilar kommer att försköna Knutstorp-depån med både rarititer och moderna superbilar.

Bland de senare märks Ferrari 599 FXX, Enzo och F50, vilka alla ska uppvisningsköras på banan. Även Maserati bjuder på godbitar som t.ex. nya Gran Turismo Trofeo.

Förutom GT-serien tävlar också MC-serien "Battle of the Twins" med främst Ducati-maskiner på startlinjen men även Aprillia, KTM och Honda syns till.
Nordic BoTT, ”Battle of The Twins” är klassen som är fylld av fart, muller och en oerhört positiv gemenskap vid sidan om banan som är svår att hitta i någon annan sport.

Här står dörren alltid öppen för grannen, kaffet är aldrig slut och det äts gärna eldig smakrik salami och väldoftande ost på kvällen, stället för flottiga chips och ostkrokar. Skymtar av italiensk livsstil speglas mellan tälten som står på rad och omfamnar vackra italienska sportmaskiner. Det bjuds på kamratskap och en underbar stämning i depån, samtidigt som racingen är stenhård, detta är ”The gentlemans Club”.
Serien leds för tillfället av "hemmasonen" Per "G:sson" Gustavsson på en Ducati 1198S

IMG_3690.JPG

- Det här är ett annorlunda arrangemang som jag tror har stor potential. En kombination av racing, utställning och uppvisningar - med färre klasser och ett innehåll som attraherar en bredare målgrupp, säger Leif Lindström, promotor för Swedish GT.

För Swedish GT Series innebär Knutstorp-helgen också en avspark för 2011. Ett informationsmöte ska hållas under fredagen där det framtida konceptet presenteras.

Jag har lovat att hålla i detta för Sydskanes Emses del och jag söker därför sex + sex flaggisar till fredagen och lördagen.
Eftersom detta handlar om bil- och MC-tävling söker jag främst personer som har antingen funktionärslicens eller tävlingslicens för bil eller MC. Den behöver inte vara utplockad för 2010, vi får tillfälliga funktionärslicenser utställda av HMS.
Du måste inte vara medlem i Sydskanes Emse för att hjälpa till! Du måste dock vara registrerad hos oss. http://www.sydskanesemse.nu/cl1_00_register.asp

Som tack för hjälpen betalar SSEmse ut 1000 poäng per dag, som sedan kan användas vid våra körningar, till de som ställer upp!

Är du intresserad? Sätt då upp dig på listan, sista anmälningsdag är den 24:e augusti:

Fredagen den 27:e augusti

1. Mikael Pålsson, medl.nr. 10021, MC-licens
2. - LEDIG -
3. Leo Bajraktarevic nr. 11304
4. Andreas Persson nr. 11512, Racing bil (ej uttagen i år), Funkis: Tekniker C + Tävlingsledning B (Giltig t.om 2011) (Tidigare Svedala Mk, Huvudpostering STCC/Prosuperbike SRW mm)
5. Henrik Andersson medlem.nr 10981 MC-licens
6. Tobias Hansson medlems nr. 11369 MC-licens

Lördagen den 28:e augusti

1. Esa Nyyssölä, medl.nr. 11449, störtkunnig + gammal go cart-licens
2. Andréas Ekström medl.nr. 10221, MC-licens
3. Anders Tublen medl.nr. 100217, MC-licens
4. Leo Bajraktarevic nr. 11304
5. Niklas Nilsson nr: 11821, Bil-licens
6. Rolf Nilsson medl. 10169 MC-licens

reserv: Linnea Gillberg nr. 11628
reserv: Alexander Rasmussen nr. 11450 (uppväxt med biltävlingar)

Länkar till Swedish GT series och Nordic BoTT

http://www.lindstrom-motorsport.se/gt_index.php
http://nordicbott.net/

clip_image001.jpg

Last edited:

1. Mikael Pålsson, medl.nr 10021, MC-licens
2.
3.
4.
5.
6.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
reserv: Linnea Gillberg

Om ni inte lyckas fylla lördagen med folk som har licens så flaggar gärna jag, skriver mig lite bredvid listan så länge. :)

Om ni inte lyckas fylla lördagen med folk som har licens så flaggar gärna jag, skriver mig lite bredvid listan så länge. :)
Mycket bra initiativ Linnea! :tummenupp
Eftersom det är tävling som gäller så är det inte bara gul- och rödflagg att ha koll på.
Blåflagg, vitflagg, "oljeflagga" = röd-gulrandig, svartflagg och apelsinflagg ligger också på funktionärerna att kunna. Dessutom skall man veta när vissa ska vara rörliga och stilla.
Jag kommer därför först och främst prioritera funktionärer med licens då detta betyder mer kunskap ute på banan. Efter detta kan vi para ihop dem med flaggisar utan licens. Vissa positioner innebär också att man kanske måste hjälpa till vid bärgning.

2.
3.
4.
5.
6.

1.
2.
3.
4.
5.
6.

Mycket bra initiativ Linnea! :tummenupp
Eftersom det är tävling som gäller så är det inte bara gul- och rödflagg att ha koll på.
Blåflagg, vitflagg, "oljeflagga" = röd-gulrandig, svartflagg och apelsinflagg ligger också på funktionärerna att kunna. Dessutom skall man veta när vissa ska vara rörliga och stilla.
Jag kommer därför först och främst prioritera funktionärer med licens då detta betyder mer kunskap ute på banan. Efter detta kan vi para ihop dem med flaggisar utan licens. Vissa positioner innebär också att man kanske måste hjälpa till vid bärgning.

2.
3.
4.
5.
6.
reserv: Leo Bajraktarevic

1.
2.
3.
4.
5.
6.

2.
3.
4.
5.
6.

1. Esa Nyyssölä, medl.nr. 11449, stört kunnig + gammal go cart-licens
2.
3.
4.
5.
6.

2.
3.
4.
5.
6.

2. Andréas Ekström nr 10221 MC-licens
3.
4.
5.
6.

Står man själv i ett torn eller hur jobbar dom?
Står man två och två så kan man ju klara sig på en med licens/torn.
Man är minst två per torn, ibland fler (tror Ronnie Petersson, hårnålen och Kvällsposten är såna posteringar) så du har helt rätt, man klarar sig med en med licens. Vill dock sätta ribban lite högre och på så sätt få så många som möjligt med lite djupare kunskaper. Därmed säger jag inte att man måste ha licens av någon typ. Det är bara önskvärt. :tummenupp

Hjälp nu till att promota detta, att kolla på MC och biltävling från första parkett är inte illa och att dessutom få 1000 poäng gör det förmodligen inte sämre! :yoparty

Det står 40min men faggisarna är väl där hela dagen? vilka tider gäller för flaggisarna?

/Alex

Det står 40min men faggisarna är väl där hela dagen? vilka tider gäller för flaggisarna?

/Alex
Det där är bara lite allmän information gällande Swedish GT series, de kör två lopp á 40 minuter. BoTT kommer också att köra rejs och båda klasserna har WUP tider m.m. Till detta kommer uppvisningsvarv med Ferrari 599 FXX, Enzo och F50, vilka alla ska uppvisningsköras på banan. Även Maserati bjuder på godbitar som t.ex. nya Gran Turismo Trofeo så det är en heldag som gäller.

Från Ring Knutstorps hemsida:

Lördagen den 28 augusti kommer det att explodera av italienskt sportbilstemperament runt motorbanan Ring Knutstorp mitt i Skåne. Autoropa arrangerar då för tredje året i rad Ferrari & Maserati Racing Days, och erbjuder allmänheten möjlighet att på nära håll insupa spänningen och mystiken kring den stegrande Ferrari hingsten och den anrika Maserati tridenten. På banan kommer Ferrari och Maseratiägare från Sverige och Norge att ges möjlighet att låta sina bilar bejaka sitt sanna racingarv, det kommer att arrangeras uppvisningskörning med Limited Editionbilar, rafflande racing i den nya svenska GT-klassen samt MC-racing med Ducati-cyklar i serien Battle Of the Twins. Förra året fanns unikiteter som Ferrari F40, Ferrari F50, 612 Sessanta, Superamerica och klassikern Ferrari 205 SP i startfältet till Limited Edition uppvisningen, och vi hoppas kunna addera ytterligare både se- och hörvärda italienare i år!
Entré vuxna 150:-
Barn under 15 kommer in gratis i målsmans sällskap

Har inte tidschema än men jag skulle gissa på 08:00 till 16:00

Så här såg det ut på Mantorp tidigare i år:

[YOUTUBE-ID]l9VSKp9-fsA[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

2. Anders Tublen 100217,MC-licens
3.
4.
5.
6.

3. Anders Tublen 100217,MC-licens
4.
5.
6.

2. Anders Tublen 100217,MC-licens
3.
4.
5.
6.

3. Anders Tublen 100217,MC-licens
4.
5.
6.
reserv kan bara lördagen: Alexander Rasmussen 11450 (uppväxt med biltävlingar ;)

Undrar om dom kör fortare än Anders Berger och K-G Almström med sina 1:06 tider med bilar från -70 talet :D

Last edited:
Kul att se att anmälningarna trillar in! :tummenupp

Aktuell lista:

2. Anders Tublen medl.nr. 100217, MC-licens
3.
4.
5.
6.
reserv: Leo Bajraktarevic nr. 11304

4.
5.
6.

Aktuell lista:

3.
4.
5.
6.

4.
5.
6.

har läst alt om dom olika flagor, bir pro flaggis snart :tummenupp
mycke flagning, ingen körning :huvet

3. Leo Bajraktarevic nr. 11304
4.
5.
6.

4. Leo Bajraktarevic nr. 11304
5.
6.

Äntligen semester och vill och kan flagga, men socialstyrelsen har inte skrivit på ett papper om att man kan vifta vimplar:gnissla

Jaja vad är en dag på bana! kanske helt fruktansvärt:D

Äntligen semester och vill och kan flagga, men socialstyrelsen har inte skrivit på ett papper om att man kan vifta vimplar:gnissla

Jaja vad är en dag på bana! kanske helt fruktansvärt:D
Sluta gnäll och sätt upp dig, jag sa att jag först o främst vill ha folk med licens, inte att det är ett tvång. :gnissla

har läst alt om dom olika flagor, bir pro flaggis snart :tummenupp
mycke flagning, ingen körning :huvet
:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden