Der Schlingerbolt explained

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nu så, barn. Pappa har fixat in kurvnamn, "se upp för" och tidsmarkeringar relaterade till RoLLERs film.

Gröna siffror är tiden som visas i bild.
Blåa siffror är toppfart.
Svarta texter är kurvnamn.
Röda texter är "OBS"-grejor. EDIT! Tjärlagning har fått fel färg. Ska vara röd.

Närmare förklaringar hur man gör kommer.

Kartan.

Filmen.

Plugga hårt så ses vi där.

Pappa, förstår inte... filmen ser ju likadan ut, sammalika som förr djao!

Men väntar på förklaringarna... så det är så det ser ut när du åker ifrån mig :) Har alltid undrat hur det ser ut framför ditt lyse.

Så vem blir först med att montera der schlingerbolt-roadbook som automatiskt bläddrar fram checkpointsen på sin R1a, R0ller?

Jag tror det här kommer bli en klassiker. Om 20 år är det självklart för ALLA vilken kurva som menas om någon berättar om vääärsta framhjulssläppet i västra esset eller hagen. Fler namn på kurvorna! Här ska sättas standard! Vem kan vara bättre på det än Mattias?

"Kalhygget" är ju redan myntat efter några olyckliga som blivit lite vilseledda av att vägen svängde och inte forsatte rakt fram i skogen.

Vad mer... öööh måste ut och åka för att få lite inspiration.

juste rulle, inget moralsnack här inte...
men fortare än så är ju inga problem att köra. :cool:

Last edited:
Jag måste gå emot strömmen känner jag, ni får gärna bli arga. Jag har kört Slingerbulten i åtta år nu, och aldrig kommit överrens med den, aldrig fått förtroende för beläggningen, aldrig riktigt förstått storheten med den vägen.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag måste gå emot strömmen känner jag, ni får gärna bli arga. Jag har kört Slingerbulten i åtta år nu, och aldrig kommit överrens med den, aldrig fått förtroende för beläggningen, aldrig riktigt förstått storheten med den vägen.

Håller med! Den suger! Ligger på fel sida stan oxå :fakta

trevlig film. kul att se på och så där! bra att han inte pressar gränserna så mycket, det går ju att ha kul ändå. :tummenupp

OLJEKYLD GSXR skrev:
gnällblablablajobbigtattåkahojdärblabla

Men vafan. De har juh skitgott kaffe i nära anslutning och kanelbullarna (eller heter de verkligen"kanel"? jag menar de där som är mjuka och lite klibbiga) e juh suveräna.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back