För tjock för att jobba

"diskriminerande" om man inte har fysiken till ett jobb så är det väl inte konstigt att arbetsgivaren inte anställer en?

OBS: skriver detta utan att ha kollat hur stor hon faktiskt var.

Om det nu är ett trångt ställe att jobba på så skulle inte jag heller velat ha överviktiga servitriser/servitörer som har svårt att ta sig förbi mellan stolar och bord... Sen är ju faktiskt dom som serverar ansiktet utåt till kunderna. Man väljer ju hellre ett ställe med fina servitriser än ett ställe med överviktiga... Men visst kunde ägarn skött det smidigare.

Nja, får man aldrig reda på anledningen till att man inte får jobbet så har man ju inte iheller någon chans att förändra sig. Ibland gör det ont att höra sanningen...

\Masonit

Fast det är dumt att begå diskrimineringsbrott bara för att tala om för någon att personen är tjock.

Bara otroligt korkat skött.

Helt jävla rätt. Tjockisen måste kunna få höra att den är fet. Precis som att rökaren måste stå ut med att kallas för dum. Eller smala människor kallade anorexiafall. Att förminska fetma är att göra den drabbade en björntjänst.

"Du är fin som du är". Bevisligen är du faktiskt inte det. Lika bra att få in det i huvudet.

Helt jävla rätt. Tjockisen måste kunna få höra att den är fet. Precis som att rökaren måste stå ut med att kallas för dum. Eller smala människor kallade anorexiafall. Att förminska fetma är att göra den drabbade en björntjänst.

"Du är fin som du är". Bevisligen är du faktiskt inte det. Lika bra att få in det i huvudet.

Jag tror dom redan är ganska medvetna om att dom är tjocka.

Fast det är dumt att begå diskrimineringsbrott bara för att tala om för någon att personen är tjock.

Bara otroligt korkat skött.

Sjuka jävla värld... När det är straffbart att vara ärlig. Det är både dumt och korkat samtidigt.

-"varför kan jag inte jobba hos er?"
-"Du har inte fysiken för det."
-"Liiiiiip! jag är kreNGt!!"
-"Men vaf..."

Jag är också kreEngT, jag får inte flyga JAS för jag är för kort. Det är diskriminering.

Sjuka jävla värld... När det är straffbart att vara ärlig. Det är både dumt och korkat samtidigt.

-"varför kan jag inte jobba hos er?"
-"Du har inte fysiken för det."
-"Liiiiiip! jag är kreNGt!!"
-"Men vaf..."

Jag är också kreEngT, jag får inte flyga JAS för jag är för kort. Det är diskriminering.

Eller så gör man bara som de med lite mer bakom pannbenet och säger helt enkelt "Nej, det gick inte den här gången, beklagar men vi behåller gärna din CV för framtida behov."
Så jävla svårt är det inte.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...