Norrbaggar

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Är det sant att norrbaggar käkar guleböj medans de iförda sin lusekofte kastar kottar på en tallefjant?

Det slog mig just att jag har galet dålig koll på våra kära grannar i väst. Varför är det så :va

För att du bor i norrland och där skiter vi fullständigt i allt som inte är norrland.

ja de stämmer precis! men just nu sitter idioterna o spanar ut genom fönstret efter dompapp...:gnissla

Efter att ha undersökt saken med en norsk pige så kom jag fram till följande:

Guleböj och tallefjant är fake. Men till min stora glädje hette dammråtta hybelkanin!
Hur jävla coolt är inte det?! :yoparty

Spokelseskladden

26062871.gif

Dumbledore (rektorn i harry potter) har jag hört ska heta Humlesnurr på norska:hihi

Dumbledore (rektorn i harry potter) har jag hört ska heta Humlesnurr på norska:hihi

Jepp, provade ändra språk på mitt harry potter till gameboy color. Har snart lirat igenom alla mina gameboy spel igen :vinter

Edit: Finns ju massor med fakenorska ord!

Krockodil - pansartax
Haj - kempetorsk
Sjuksyster - sprutesyster
Skyskrapa - Hytte på hytte på hytte på hytte...

Last edited:
Jepp, provade ändra språk på mitt harry potter till gameboy color. Har snart lirat igenom alla mina gameboy spel igen :vinter

Skyskrapa - Hytte på hytte på hytte på hytte...

Hah, där ser man:D

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Brusefåtölj=toalett :arsele
metallegutt=Stålmannen
RUMPETROLL=grodyngel :rofl

Last edited:
Jag tror bestämt jag ska gräva lite djupare i den norska kulturen. Men det är fan inte lätt när man inte vet vart man ska börja leta :confused:
Googlar man på "kultur" får man ju bara upp fjant som teater och fingerfärg.

Hihi, efter att ha surfat lite på blogg.no kan jag inte sluta skratta åt våra kära grannar!

"Føler meg dritstygg idag" låter ju JETEroligt :hihi
och så tokigt det kan bli om en norsk skulle säga "Jeg har ikke tid eller anledning å komme"
Vet inte om jag skulle kunna ta någon som säger att de är "skikkelig arg" på allvar.

Lätt jag ska lära mig norska. :yoparty

Bara för att jämna ut det lite, det finns några ord på svenska som ter sig rätt löjliga/obegripliga i norska öron också ;)

Pula(e) = knulla på norska, såg nog lite förvånad ut första gången någon använde det ordet i min närhet.
Örngott, Godis örn? vad det tog lång tid innan jag fattade vad det var (putevar på norska)

*/ ?>
Nyheter
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage