GixxerK6
Ny medlem
Hejsan,
undra bara ifall någon annan har fått skumma mail från intresserade köpare av era mc genom sport hojs köp & sälj?
har en kille ifrån London, England som är intresserad av min mito och i första mailet skrev han att han ville ha bilder, info m.m
jag citerar honom:
Jag svarade på hans mail och blev lite fundersam..
Fick tillbaka att han vill ha mitt fulla namn, adress och telefonnummer både hem, och mobil, så hans "klient" kan hämta upp mcn och betala pengarna..
jag citerar andra mailet från honom:
Väldigt skumt tycker jag själv, vad tror ni?
edit: tyckte det var lite roligt att han skriver "postväxel" och är engelsman
/johan
undra bara ifall någon annan har fått skumma mail från intresserade köpare av era mc genom sport hojs köp & sälj?
har en kille ifrån London, England som är intresserad av min mito och i första mailet skrev han att han ville ha bilder, info m.m
jag citerar honom:
Hej,
Detta är ett email skickat via Köp & Sälj på Sporthoj gällande din annons:
---------------------------Namn: carl
Email: montesinvest@live.com
Meddelande: Greetings ,
Interested in the sale of your moto, please do let me know the present condition,send me fotos and the price in euros.
I read from you.
Carlos Montes
Greetings from London ,England.
Jag svarade på hans mail och blev lite fundersam..
Fick tillbaka att han vill ha mitt fulla namn, adress och telefonnummer både hem, och mobil, så hans "klient" kan hämta upp mcn och betala pengarna..

jag citerar andra mailet från honom:
I am very much interested in it cause it would be going to a good home.i am ok with the price of buying the bike for 2069euros but i do want you to know that my client in sweden before travelling to the owes me 5000euros which he as agreed to send a swedish postväxel to you.as soon as you receive it,have the postväxel cashed,collect how much i bought it and have the rest of the money sent to my shipping agent,who would becoming to your location for the pick up &shipment to the UK.If this is ok by you,do send me your full name,contact address &phone no(home&mobile)so that the postväxel can be sent to you ok.
Väldigt skumt tycker jag själv, vad tror ni?

edit: tyckte det var lite roligt att han skriver "postväxel" och är engelsman

/johan
Last edited: